قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

نمایش فواصل بر مبنای کیلومتر در اپلیکیشن MAPS ویندوز 8

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به طور پیش‌فرض در ویندوز 8 وجود دارد اپلیکیشن نقشه یا Maps نام دارد. در این اپلیکیشن فواصل موجود در نقشه بر مبنای «مایل» نمایش داده می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید تا واحد آن به «کیلومتر» تغییر کند در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا از صفحه‌ی Start اپلیکیشن Maps را اجرا کنید.
سپس در محیط اپلیکیشن کلیدهای ترکیبی Win+C را فشار دهید.
اکنون از نوار سمت راست بر روی Settings کلیک کنید.
در بخش Settings وارد Options شوید.
اکنون کافی است گزینه‌ی Show distance in را بر روی Kilometers تنظیم نمایید.

در صورت اجرای هر یک از نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس 2013، لیست آخرین فایل‌های باز شده توسط نرم‌افزار در سمت چپ پنجره در قسمت Recent نمایش داده می‌شود. این لیست با کلیک بر روی منوی File نیز قابل مشاهده است. در صورتی که تمایلی ندارید این لیست نمایش داده شود در این ترفند به نحوه‌ی حذف این لیست خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود در مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس بر روی منوی File کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ بر روی Advanced کلیک کنید.
سپس در محدوده‌ی Display، گزینه‌ی Show this number of Recent Documents را بر روی 0 تنظیم نمایید.
اکنون بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
با این کار لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر ناپدید خواهد شد.


اِشغال بیش از حد فضای دیسک رایانه و درگیر کردن پردازنده با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل در کنار وجود ویروس ها می تواند رایانه قدیمی شما را حسابی آبکش و ذهن شما را بهم بریزد. ممکن از خود بپرسید کامپیوتر دوست داشتنی تان اکنون چرا همانند یک لاک پشت کند شده است؟!  در این مقاله به بررسی چند عامل که باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شود می پردازیم.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

نرم افزارها
نصب و راه اندازی نرم افزارهای غیر ضروری می تواند یکی ازدلایل کند شدن سیستم شما باشد.اغلب مردم شروع به نصب و تست کردن انواع مختلفی برنامه ها از یک دسته نرم افزاری می کنند برای مثال ۲ یا ۳ مرورگر مختلف را برای کار با اینترنت نصب می کنند این در حالی است که انتخاب یک مرورگر کاربردی از این دسته می تواند تمام نیازهای شما را پاسخ گو باشد.

 

همین امر در مورد گروه نرم افزاری امنیتی نیز رخ می دهد. برای در امان مانند از تروجان ها چند آنتی ویروس مختلف را نصب می کنید اما آیا می دانید این کار نفس پردازنده را می گیرد! یک آنتی ویروس مناسب میتواند امنیت جامعی را برای سیستم شما فراهم کند.

 

اما اینکه نصب نرم افزار چه ارتباطی با هارد دیسک و کند تر شدن سیستم دارد به مسئله پراکندگی فایل ها بر میگردد که در بخش های بعدی توضیح میدهم.اما نصب یک برنامه فشرده ساز فایل مانند WinRAR را برای دسته بندی و کمک به پیدا شدن سریع تر فایل مورد نظر پیشنهاد می کنم.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

حذف نرم افزارها
همینطور که در بخش قبل خواندید وجود نرم افزارهای زیاد و غیر کاربردی باعث تنبل شدن سیستم می شود.اگر کمی با دقت کاوش کنید متوجه می شوید آنها علاه بر کند شدن سیستم حجمی از فضای هارددیسک را نیز اشغال کرده اند.واضح است که باید حذف (uninstall) بشوند که برای این کارعلاوه بربخش مدیریتی خود ویندوز در مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features از برنامه های کمکی مانند Revo Uninstaller  نیز میتوانید کمک بگیرید. این برنامه  علاه بر خود نرم افزار , تمام فایل های مربوط به آن را از روی هارددیسک پاک می کند.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

ذخیره سازی ابری
به گفته کارشناسان کامپیوتر اشغال شدن بیش از %۸۰ فضای هارد دیسک می تواند کند تر شدن سیستم را به همراه داشته باشد میزان حجم اشغال شده مطلوب برای جلوگیری از چنین مشکلی %۶۰ بیان شده است. نگران نباشید این به معنی خرید یک هارد دیسک جدید نیست شما می توانید از سرویس های ذخیره سازی ابری استفاده نمایید.

 

ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) سرویسی است که امکان ذخیره و بازیابی دیتاها را بر روی اینترنت فراهم میکند. شما می توانید از همه نقاط جهان و با انواع گجت ها مانند تبلت یا گوشی هوشمندتان به فایل ها دسترسی داشته باشید. در حال حاضر سرویس های SkyDrive , Google Drive و Drop Box  پیشتازان این عرصه هستند پیشنهاد من استفاده از Drop Box  است که رایگان و امنیت را برای شما فراهم می کند.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

یکپارچه سازی
اما همینطور که در بخش نرم افزار بیان کردم دسترسی به نقاط مختلف دیسک سخت و پراکندگی فایل ها می تواند عاملی برای کندتر شدن سیستم شما باشد برای ترمیم و رفع این مشکل ابزارهای با عنوان Defragment  و معنی لغوی یکپارچه سازی در نظر گرفته شده است که با مرتب سازی فایل ها سرعت دسترسی به آن را بیشتر می کند.این ابزار به طور پیش فرض در ویندوز و مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools وجود دارد ولی بهتر است از برنامه های مستقلی مانند Auslogics Disk Defrag  استفاده کنید.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

افزایش حافظه RAM
اکنون بعد از بهینه سازی به صورت نرم افزاری به سراغ سخت افزار و تنها خرید یک رم میرویم. اگر سیستم شما به اندازه کافی از حافظه رم برخوردار نیست به عنوان آخرین توصیه خرید این سخت افزار را پیشنهاد می کنم.در بسیاری از مواقع تنها ارتقاء RAM شما را از صرف هزینه برای خرید یک رایانه جدید نجات می دهد.

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های انتشار یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم‌های‌ عامل پس از انتشار با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و شرکت مایکروسافت پس از اعمال تغییراتی در آن، نسخه جدیدتر آن با نام 8.1 را منتشر کرد.

 

ویندوز 8.1 برای برخی کاربران مزایایی در بر دارد و به عقیده برخی دیگر عیب‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از این عیب‌ها، نمایش پوشه‌های مختلف مجموعه Library در پنجره My Computer و بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک و دیسک‌های نوری است.

 

در نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز، فقط درایوهای هارد‌دیسک به‌نمایش درآمده و پس از آن فهرستی از درایو‌های دیسک‌های نوری و درایوهای شبکه در اختیار کاربر قرار می‌گرفت. این تغییر و قرارگیری پوشه‌هایی همچونMusic ،Pictures ،Documents ،Videos و Downloads در بالای فهرست درایوها موجب ناراحتی بسیاری از کاربران و دشوار شدن دسترسی آنها به درایوهای هارد‌دیسک شده است. چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید نمایش پوشه‌های Library در پنجره My Computer را غیرفعال کنید باید از ترفند زیر در رجیستری ویندوز کمک بگیرید:

 

توجه: تغییر در رجیستری ویندوز به مهارت و تجربه در کار با رایانه نیازمند است. چنانچه یک کاربر مبتدی هستید استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین به شما توصیه می‌کنیم همیشه و در هر شرایطی پیش از اعمال تغییرات روی رجیستری ویندوز، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید رجیستری را به‌حالت اولیه خود برگردانید.

 

1ـ در ابتدا برای ورود به ویرایشگر رجیستری کلیدهای Ctrl + R را فشار دهید تا ابزار Run به‌نمایش درآید.

استفاده از AMP برای افزایش سرعت سایت: AMP ابزاری است که خویش گوگل آن را توسعه داده و کمک می کند تا سرعت نمایش درونمایه در گوشی موبایل افزایش پیدا کند. این فریم ورک به برنامه نویسان کمک می کند تا بتوانند صفحات HTML با حجم ناچیز ایجاد نمایند. با استفاده از این فریم ورک کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود شده و کاربر می تواند تندتر محتوای صفحات وب را نگریستن نماید. سایت هایی که از این فریم ورک استفاده می کنند در جستجوی موبایل بیشتر باره توجه گوگل پیمان می گیرند.

بهینه سازی صفحه برای تلفن همراه: تعداد کاربرانی که از موبایل و تبلت برای جستجو استفاده می کنند بسیار بسیار شده است. گوگل هم به این کاربران توجه دارد و تلاش می کند صفحاتی را در اولویت نتایج جستجو پیمان دهد که برای موبایل و تبلت پسندیده سازه شده اند. لذا سایت هایی که Responsive هستند یک امتیاز مثبت کبیر از گوگل دریافت می کنند.

بهینه سازی تصاویر: وقتی میخواهید یک تصویر را در سایت پیمان دهید قبل متعلق به باید اقدام به بهینه سازی آن بکنید. اندازه مناسب، حجم ذیل و کیفیت خوب در عکس ها باره کاربرد در سایت باید باره توجه پیمان بگیرند. لازم به ذکر است بهتر است خودتان عکس ها را تولید کنید. استفاده از تصاویر کپی هم می تواند به زیان سایت شما باشد. البته کپی عکس به اندازه کپی درونمایه کارایی منفی بر سایت ندارد.

طول URL : درازا URL نباید خیلی زیاد و خیلی مختصر باشد. بهتر است در URL از کلمات کلیدی اصلی کاربرد کنید و نیازی به نگارش کلمات اضافی نیست. باید توجه کنید وجود واژه ها کلیدی در URL اهمیت بالایی در سئو دارد.

مسیر URL لغایت صفحه اصلی: هرچقدر صفحات از صفحه اصلی سایت دورتر باشند، شکیبیدن نمایش آنها در نتایج گوگل کمتر می شود.

دسته مرتبط با صفحه: بسته به اینکه یک صفحه در چه تقسیم ای در سایت پیمان دارد، گوگل می تواند رفتار متفاوتی را از خویش نمایش دهد. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی را در عقیده بگیرید که کتاب و فیلم هری پاتر را تقسیم مربوط به کتاب و فیلم ارائه کرده است. کاربردی که عبارت خرید اینترنتی فیلم هری پاتر را سرچ می کند، بدست گوگل به بخش فیلم و صفحه هری پاتر هدایت می شود. در مجموع می طاقت گفت گوگل به تقسیم بندی های سایت برای درک بهتر محتوای صفحه توجه می کند.

استفاده از تگ ها: هرچند موتورهای جستجو سایر اهمیت زیادی به تگ ها نمی دهند، قیمت خدمات سئو میموس اما می تاب ادعا کرد بهره‌گیری درست از تگ ها کماکان موثر است. باید دقت کرد بهره‌گیری در عقیده دریافت تگ های بسیار یک عامل منفی برای گوگل است لذا بهتر است بیش از ۵ تگ را برای یک محتوا در نظر نگیرید. همچنین تگ های برگزیدن شده کاملا با محتوا پیوسته باشند. هر تک یک صفحه در سایت شما به حساب می آید، لذا از این نظر نیز می تواند به بیشتر شدن ایندکس های سایت شما کمک نماید.

اولویت صفحه در Sitemap: صفحات در نقشه سایت حائز اولویت هستند که بدست مدیر سایت تعیین می شوند. صفحات با نخستینگی بالاتر، شکیبیدن اکثریت برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل دارند.

پوشش چند کلیدواژه مرتبط: محتوایی که می تواند چند کلیدواژه را پوشش دهد اثر دهنده یک محتوای با کیفیت است لذا این موضوع می تواند از نظر گوگل یک نکته مثبت تلقی شود.

سن صفحه: دقت داشته باشید که گوگل صفحات جدید را ترجیح می دهد با این وجود صفحات کهن که به صورت مرتب بروز می شوند جایگاه بالاتری نزد گوگل خواهند داشت.

دامنه های پارک شده: آغاز اجازه دهید بگوییم دامنه پارک شده چیست؟ مثلا سایت آتیسان را در عقیده بگیرید. در حال حاضر پسوند آتیسان com است. ما می توانیم پسوند ir را برای آتیسان ثبت کنیم و وقتی فردی به این آدرس مراجعه نمایش داد بلافاصله وارد سایت اصلی شود. در این حالت ما حوزه ir را تبدیل به حوزه پارک شده کرده ایم. گوگل تمایلی به نمایش پهنه های پارک شده ندارد.

 

2ـ عبارت Regedit را در کادر مربوط تایپ کرده و با فشردن کلید اینتر، مراحل کار را دنبال کنید.

 

3ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری، مسیر زیر را در آن دنبال کنید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|Windows|Current Version|explorer|MyComputer|NameSpace

 

4ـ ‌با باز کردن پوشه NameSpace مشاهده می‌کنید که پوشه‌هایی با عنوان‌های متفاوت در آن قرار گرفته است. هریک از این پوشه‌ها نمایانگر یکی از پوشه‌های مجموعه Library هستند که در ادامه کلید مربوط به هر پوشه را برای شما ذکر کرده‌ایم:

 

{1CF1260C-4DD0-4ebb-811F-33C572699FDE} : Music
{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} : Download
{3ADD1653-EB32-4cb0-BBD7-DFA0ABB5ACCA} : Pictures
{A0953C92-50DC-43bf-BE83-3742FED03C9C} : Videos
{A8CDFF1C-4878-43be-B5FD-F8091C1C60D0} : Documents
{B4BFCC3A-DB2C-424C-B029-7FE99A87C641} : Desktop

 

5 ـ‌ در این مرحله ‌باید هریک از پوشه‌هایی را که قصد دارید از فهرست پوشه‌های به‌نمایش درآمده در My Computer حذف شوند از این بخش حذف کنید. برای انجام این کار پس از مطابقت دادن عنوان ذکر شده در مرحله 4 با عنوان به‌نمایش درآمده در بخش NameSpace روی کلید موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

6 ـ پس از اعمال تغییرات، رجیستری را ببندید.

 

7ـ به My Computer مراجعه کرده و پس از کلیک راست روی بخشی خالی از صفحه، گزینه refresh را انتخاب کنید.

 

8 ـ‌ چنانچه تمام پوشه‌های مجموعه Library را از رجیستری حذف کرده باشید همچون دیگر نسخه‌های ویندوز فهرست درایوهای هارد‌دیسک را در ابتدای محتوای به‌نمایش درآمده در پنجره My Computer مشاهده خواهید کرد.

 

نکته1: برای نمایش مجموعه Library در ستون سمت چپ پنجره My Computer ‌باید پس از کلیک راست در بخشی خالی از ستون سمت چپ این پنجره، علامت چک‌مارک کنار گزینه Show libraries را فعال کنید.

 

نکته2: برای نمایش مجدد مجموعه Library در بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک با مراجعه به مسیر قید شده در مرحله 3، هریک از کلیدهای موردنظر برای نمایش را باید مطابق با عنوان‌های موجود در مرحله 4 ایجاد کنید.

کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند معمولا دچار مشکلاتی مانند معیوب شدن و یا پاک شدن فایل های سیستم عاملی می گردند. در بیشتر موارد برای حل این مسئله روی به تعویض یا تعمیر ویندوز خودشان می آورند که مشکلات خاص خودش را داشته و زمان زیادی را تلف می کند.

 

امروز ترفندی را به شما نشان خواهیم داد که بتوانید از طریق آن به راحتی و در کمترین زمان فایل های معیوب را تعویض و اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید.

 

برای این کار به سی دی نصب ویندوز XP نیاز دارید. سی دی را درون سی دی درایو قرار دهید.
Run را اجرا کنید. (بر روی استارت کلیک کنید و Run را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
یکی از کدهای sfc/scannow یا chkdsk/r را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.
پس از پایان فایل های دارای مشکل جایگزین شده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

در ویندوز 8 با استفاده از ویرایش‌گر رجیستری ویندوز می‌توانید اندازه‌ی حاشیه ی پنجره‌ها را تغییر دهید و آن را به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. این کار باعث جذاب‌تر شدن ظاهر ویندوز نیز می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

 

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی BorderWidth دوبار کلیک کنید. مقدار پیش‌فرض آن 15- است. اکنون عدد 0 را به جای آن وارد کرده و OK کنید.
همچنین این کار را با PaddedBorderWidth (با مقدار پیش‌فرض 60-) نیز انجام دهید و به آن مقدار 0 بدهید.


اکنون در صورتی که پروسه‌ی explorer.exe را از نو راه‌اندازی کنید و یا ویندوز خود را Restart کنید، خواهید دید که تغییر اعمال شده و لبه‌های پنجره‌ها از قبل نازک‌تر شده‌اند. شما می‌توانید به جای 0 اعداد دیگری را نیز وارد کنید و حاشیه‌های پنجره‌ها را به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید.
برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است مقادیر پیش‌فرض PaddedBorderWidth و BorderWidth را مجدد وارد کنید.

همچنین در صورتی که ترجیح می‌دهید خودتان مستقیماً تنظیمات رجیستری را تغییر ندهید، با استفاده از یک ابزار کوچک به نام Tiny Window Borders می‌توانید این کار را انجام دهید. این برنامه را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

http://www.tarfandestan.com/files/TinyWindowsBorders.zip

منبع:tarfandestan.com

بتازگی ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و در کمال تعجب مشاهده می‌کنید سرعت بوت اولیه ویندوز پایین است؟ فکر می‌کنید برخی برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل موجب این کاهش سرعت است؟ دوست دارید برنامه‌هایی که سرعت بوت سیستم‌عامل را کاهش می‌دهند شناسایی و آنها را غیرفعال کنید؟

 

ابزار مدیریت وظایف (Task Manager) در ویندوز 8 علاوه بر پشتیبانی از قابلیت نمایش برنامه‌هایی که همزمان با سیستم‌عامل بوت می‌شوند، قابلیت دیگری را نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توان تاثیر هر برنامه روی سرعت بوت سیستم‌عامل را مشاهده کرد. این قابلیت که به‌صورت رتبه‌بندی تحت عنوان Impact در ابزار مدیریت وظایف قابل مشاهده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده نرم‌افزارهای دارای رتبه High، آنها را غیرفعال کرده و به‌ این ترتیب سرعت بوت سیستم‌عامل را افزایش دهید.

 

برای استفاده از این قابلیت، به این نکات توجه کنید:
1 ـ ابتدا ابزار مدیریت وظایف را اجرا کنید.
برای اجرای این ابزار می‌توانید در صفحه شروع ویندوز 8 عبارت Task Manager را تایپ کرده و اولین نتیجه را در فهرست نتایج فشار دهید. اگر در محیط کلاسیک دسکتاپ هستید می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای CONTROL+ALT+DELETE و انتخاب Task Manager از منوی به‌نمایش درآمده نسبت به اجرای این ابزار اقدام کنید.

 

2 ـ در بخش پایین صفحه ابزار مدیریت وظایف روی More details فشار دهید تا تب‌های این ابزار در بالای آن نمایش داده شود.

3 ـ به تب Startup بروید و روی ستون Startup impact کلیک کنید تا موارد موجود در بخش Startup به ترتیب میزان تاثیر روی سرعت بوت سیستم، از زیاد به کم مرتب شوند.

4 ـ حالا می‌توانید با توجه به میزان تاثیر هر یک از برنامه‌ها، مواردی را که قصد دارید مانع اجرای همزمان آنها با بوت سیستم‌عامل شوید، انتخاب کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

توجه: چنانچه درخصوص عملکرد برنامه‌ای شک دارید یا نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید می‌توانید پس از کلیک راست روی نام آن برنامه، گزینه Open file location را انتخاب کنید تا محل ذخیره‌سازی برنامه مربوط روی هارددیسک نمایش داده شود. می‌توانید با استفاده از گزینه Search online، با جستجو در اینترنت اطلاعات بیشتری راجع به برنامه موردنظر کسب کنید.

 

5 ـ در صورتی‌که نظرتان تغییر کرد و خواستید برنامه‌ای را دوباره به فهرست برنامه‌های قابل اجرا همزمان با بوت سیستم‌عامل اضافه کنید، می‌توانید با تکرار مراحل فوق پس از انتخاب نرم‌افزار موردنظر با کلیک روی گزینه Enable نسبت به فعالسازی دوباره آن اقدام کنید.


تغییر حروف کوچک به بزرگ و بالعکس در WORD به صورت سریع



همان‌طور که می‌دانید در زبان انگلیسی دو نوع حروف کوچک و بزرگ وجود دارد. حال فرض کنید در محیط نرم‌افزار Microsoft Word متنی در اختیار دارید که تمامی حروف آن کوچک است و قصد دارید که تمامی این حروف را به صورت خودکار به حروف بزرگ تبدیل کنید. و یا عکس این موضوع، یعنی می‌خواهید حروف بزرگ را به حروف کوچک کنید. حتی ممکن است بخواهید تنها حرف اول هر کلمه را به حرف بزرگ تبدیل کنید. جالب است بدانید در Word می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌نماییم.

 

تغییر حروف کوچک به بزرگ, آموزش ورد, زبان انگلیسی

 

بدین منظور:
ابتدا قسمتی از متن که قصد تغییر حروف آن را دارید را انتخاب کنید (Highlight).
اکنون کلیدهای ترکیبی Shift+F3 را فشار دهید.
خواهید دید که بسته به متن انتخابی، حروف کوچک به بزرگ و یا بالعکس تبدیل می‌شود. و یا حروف ابتدای هر واژه بزرگ می‌شود.

 

تغییر حروف کوچک به بزرگ, آموزش ورد, زبان انگلیسی


همچنین با فشردن مجدد این کلیدهای ترکیبی، شاهد تغییر مجدد حروف متن انتخابی خواهید بود.
م

نکته:برای دستیابی کامل به  ترفند ها و  تنظیمات رجیستری باید ویندوز ۸ نسخه نهایی را نصب داشته باشید.

 

بعضی از تنظیمات فقط از طریق پوسته زیری (visual under-the-hood) قابل دسترسی است و نمی توانیم آن را از محیط گرافیکی GUI تغییر دهیم. در این مقاله , ۱۰ ترفند رجیستری (registry hacks) که به کمک آن میتوانید بعضی بخش ها را سفارشی کنید معرفی میکنم.بسیار مهم است که شما مسیر و داده ها را درست وارد کنید و پیشنهاد میکنم قبل از انجام هر ترفند از رجیستری خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید.


۱ .غیر فعال کردن نوار Disable Charms Bar 
نوار Charms bar در ویندوز ۸ هنگامی که ماوس را به بالا و یا پایین سمت راست صفحه نمایش حرکت می دهید نمایش می یابد. این نوار بیشتر برای دستیابی سریع به ابزار طراحی شده است اما ثابت کرده که گاهی می تواند آزار دهنده باشد. می توانیم با ساختن یک کلید در رجیستری آن را غیر فعال کنیم و کاری کنیم تا فقط در هنگام قرارگیری مستقیم ماوس در محل آن , برای ما نمایش یابد.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

برای این کار وارد مسیر زیر در رجیستری شوید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell

 

باید در این قسمت یک زیر مجموعه اضافه EdgeUI کنیم . راست کلیک کنید و New – Key را انتخاب کنید. به عکس راهنما توجه کنید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

حال وارد این زیر مجموعه جدید بشوید سپس راست کلید کنید و گزینه New – DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. نام این کلید جدید را DisableCharmsHint بگذارید و مقدار آن را ۱ وارد کنید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸


حال اگر ماوس خود را به بالا یا پایین سمت راست ببرید خبری از Charms bar نیست. فقط زمانی که کاملا ماوس را از بالا به پایین هدایت کنید برای شما نمایش می یابد.


۲ .تنظیم فاصله آیکون Desktop Icon Spacing
باید از مایکروسافت به خاطر رهایی از بعضی تنظیمات اضافی برای سفارشی کردن دسکتاپ تشکر کنیم.حال میتوانیم خیلی ساده آن را در رجیستری انجام بدهیم. برای تغییر فاصله بین آیکون های دسکتاپ به صورت (عمودی و افقی) شما باید دو مقدار در رجیستری را ویرایش کنید.

 

وارد رجیستری شوید و به مسیر زیر بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

شما دو مقدار با نام های IconSpacing و IconVerticalSpacing  را با اعداد عجیب ۱۱۲۵- مشاهده می کنید.شما می توانید فاصله افقی با تغییر ارزش IconSpacing تنظیم کنید.  ارزشها از عدد ۴۸۰ – شروع و تا ۲۷۳۰ – ادامه دارند. منظورم این است عددی که نزدیک به۴۸۰ – باشد فاصله افقی کمتر خواهد بود و هر چه عدد به  ۲۷۵۰- نزدیک باشد فضای افقی بیشتر خواهد بود. شما باید آن را با دقت و با اعداد نزدیک به  یک دیگر شروع کنید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

اما کاربرد کلید IconVerticalSpacing چست. این کلید باعث کوچک تر یا بزرگتر شدن کادر اطراف آیکون میشود. برای مثال IconVerticalSpacing در عکس بالا دارای ارزش ۲۰۰۰- است و اگر من آن را به ۵۰۰- تغییر بدهیم مانند عکس زیر می شود.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

۳.تغییر تعداد ردیف کاشی ها Change Number of Row Tiles

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

به طور پیش فرض ویندوز ۸ تعدا ردیف های  افقی را برای نمایش کاشی ها ۵ عدد قرار داده است. که البته این به تعداد برنامه های شما نیز بستگی دارد. من در اینجا تعداد ردیف ها را به ۲ عدد کاهش داده ام. برای این کار به کلید زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell \ Grid

 

یک مقدار جدید از نوع DWORD ایجاد و نام آن را Layout_MaximumRowCount بگذارید. مقدار آن که در واقع تعداد ردیف های افقی است را از بین ۱ تا ۵ بدهید.


۴.غیر فعال کردن کنترل حساب کاربر Disable User Account Control

کنترل حساب کاربری که به اختصار به آن (UAC) می گویند, یکی از ویژگی های ویندوز است که بسیاری از کاربران در مورد آن نمیدانند. این ویژگی به شما کمک می کند تا ویندوز خود را سالم نگه دارید. در واقع هنگامی که شما اقدام به نصب نرم افزاری می کنید که از نظر مایکروسافت تایید نشده یا می تواند با دسترسی به بعضی منابع برای شما مشکل ایجاد کند این برنامه وارد عمل شده و با نشان دادن اخطار شما را آگاه می کند.

 

اما برای یک کاربر حرفه ای نمایش یافتن مداوم این پیام آزار دهنده است. تصور کنید برای نصب پیام می دهد ,برای تنظیمات پیام می دهد, برای دسترسی دوباره پیام می دهد, این واقعا گاهی اوقات عذاب آور است. بعضی از کاربران با غیر فعال کردن UAC خیال خود را راحت می کنند.

 

شما می توایند آن را از محیط گرافیکی ویندوز (GUI) نیز غیر فعال کنید. به کنترل پنل بروید و بر روی User Accounts کلیک نمایید. سپس در پنجره اصلی Change User Account Control settings را انتخاب کنید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸


uacاگر دستگیره بر روی Never notify قرار بگیرد UAC غیر فعال می شود. اما اگر می شود آن را از این طریق غیر فعال کنیم چرا باید به رجیستری رجوع کنیم. دلیل خیلی خوبی برای این کار وجود دارد. اگر شما با استفاده از محیط گرافیکی UAC را غیر فعال کنید دیگر نمی توانید هیچ برنامه را از فروشگاه ویندوز در مترو نصب کنید و مدام پیام “This app can’t open. App can’t open while User Account Control is turned off“ را دریافت می کنید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

برای رفع این پیام و نصب برنامه ها از طریق رجیستری UAC را غیر فعال می کنیم. وارد زیر مسیر زیر بشوید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

کلید EnableLUA را پیدا کنید و مقدار آن را به ۰ تغییر بدهید. در این لحظه پیغام غیر فعال شدن UAC برای شما نمایش می یابد.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

۵.غیر فعال کردن کادر تایید Confirm File Delete Dialog
یکی از کادرهای پیغام که همیشه برایمان نمایش می یابد کادر تایید حذف فایل ها است. من فکر میکنم این گاهی بیش از حد نمایش می یابد. برای هر فایل یکبار از شما سوال مسخره ” آیا می خواهید این فایل به سطل زباله منتقل شود” پرسیده می شود. اگر میخواهید از این سوال نفرت انگیز خلاص شوید به مسیر زیر در رجیستری بروید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer

 

در این بخش یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام ConfirmFileDelete ایجاد نمایید. اگر مقدار آن را ۱ بدهید کادر پیام حذف میشود و اگر ۰ بگذارید برایتان نمایش میابد.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

۶ .تغییر مشخصات صاحب ثبت Registered Owner

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

شاید با این ترفند اشنای داشته باشید. بله در نسخه های پیشین ویندوز نیز از ان استفاده کرده ایم. شاید بخواهید مشخصات خود را که در هنگام نصب ویندوز ۸ وارد کرده اید حالا تغییر بدهید. آنها در دو کلید ارزش گذاری شده اند. برای این کار وارد رجیستری شده و آدرس زیر را پیدا کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

 

در بخش CurrentVersion گزینه RegisteredOwner نام صاحب ثبت و گزینه RegisteredOrganization, را برای نام شرکت تغییر بدهید.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

۷.نمایش نسخه در دسکتاپ Paint Desktop Version 
اگر شما چند نسخه از یک ویندوز نصب کرده اید و یا مثل من از طریق یک مجازی ساز چند سیستم عامل دارید. بسیار خوب می شود که نام ورژن و نسخه کامل هر یک از آنها را سریع مشاهده کنید. این بیشتر در هنگام نصب نرم افزار به کمک شما می آید. چه جای بهتر از صفحه دسکتاپ برای نمایش وجود دارد. برای اجرا این ترفند وارد مسیر زیر در رجیستری شوید :

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

 

در این قسمت گزینه PaintDesktopVersion  را پیدا کنید. اگر به ان مقدار ۱ بدهید نسخه ویندوز در راه اندازی بعدی نمایش میابد.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

۸.میزان حاشیه Border Width

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

اگر شما به اندازه حاشیه پنجره ها حساس هستید و دوست دارید آن را کمتر یا زیادتر کنید می توانید از مسیر زیر تغییر بدهید :

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

 

در اینجا کلید BorderWidth را پیدا کنید و می توانید مقدار آن را از ۰ تا ۵۰ قرار بدهید.


۹.جلوگیری از حذف نرم افزار Prevent Users From Uninstalling Apps
به طور پیش شما میتوانید هر برنامه را از فروشگاه ویندوز دریافت و نصب کنید و البته هر وقت بخواهید اقدام به حذف (uninstall) آن کنید. شاید دارای چندین حساب کاربری برای اعضای خانواده هستید و نمی خواهید هیچ نرم افزاری بدون اجازه شما حذف شود. می توانید از طریق رجیستری عملیات حذف برنامه ها را غیر فعال کنید. مسیر زیر را دنبال کنید :

 

می تواند مفید باشد، یک حساب کاربری برای مهمانان و یا بچه های خود را برای ایجاد و سپس جلوگیری از دسترسی کاربران از پاک کردن برنامه است. همانطور که شما در بالا مشاهده می کنید، زمانی که من در یک برنامه مترو راست کلیک کنید، گزینه های عزل رفته است! هدایت به کلید زیر

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Explorer

 

در بخش Explorer یک کلید جدید از نوع DWORD ایجاد کنید و نام آن را NoUninstallFromStart بگذارید و مقدار آن را ۱ تعیین کنید. بعد از یکبار خروج از ویندوز و وارد شدن مجدد , تغییرات اعمال می شود.

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

در حال حاضر اگر بر روی یک برنامه راست کلیک کنید خبری از گزینه uninstall در بخش پایینی مترو نیست.

 


۱۰.فعال کردن Snap بر روی صفحه نمایش Enable Snap on Low Res Screens 

 

رجیستری, تنظیمات رجیستری, ویندوز ۸

 

اگر در حال اجرای ویندوز ۸ در رزولوشن و گرافیک پایین هستید برخی از ویژگی های گرافیکی مانند Snap به طور اتوماتیک غیر فعال می شود. اگر دوست دارید این حالت را در رزولوشن پایین هم داشته باشید از طریق ترفند زیر می توانید این کار را انجام دهید. به مسیر زیر رجوع کنید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\

 

در بخش ImmersiveShell  یک زیر مجموعه کلید جدید با نام AppPositioner ایجاد کنید سپس روی ان کلیک و یک کلید جدید در داخل آن از نوع DWORD و با نام AlwaysEnableLSSnapping قرار بدهید. میزان ارزش آن را ۱ بگذارید. سیستم را ریستارت کنید تا حاصل کار را ببینید.

.واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که به صورت ناگهانی اطلاعات خود را از دست بدهیم. مخصوصا اینکه اطلاعات مهمی مثل اسناد مهم و فایل هایی باشند که امکان بدست آوردن مجددشان به هیچ وجه ممکن نباشد و یا به سختی انجام شود.


اما همیشه راهی وجود دارد تا بتوان اطلاعات را بازیابی کرد. گاهی اوقات ممکن است تمام مشکل شما، بارگذاری نشدن ویندوز باشد که در این صورت کارمان بسیار راحت است. گاهی اوقات نیز مشکلات سخت افزاری باعث بارگذاری نشدن ویندوز می شوند که باز هم کار سختی پیش رو نخواهیم داشت.

 

البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمیمنی وجود ندارد که اطلاعات شما قابل بازیابی باشند. مثلا اگر هارد درایو کامپیوتر شما آسیب دیده باشد کارتان بسیار مشکل خواهد بود و اگر مشکل خیلی شدید باشد، به احتمال زیاد راهی برای بازیابی وجود ندارد یا حداقل بدون داشتن دانش و ابزارهای پیشرفته بازیابی اطلاعات نمی توان امیدی به بازیابی مجدد فایل ها داشت.

 

اما در این مطلب می خواهیم روش هایی که می توان فایل ها را از یک کامپیوتر از کار افتاده بیرون کشید را با هم بررسی کنیم.

 

بارگذاری کامپیوتر با استفاده از دیسک زنده لینوکس یا دیسک نصب ویندوز
اگر مشکلات سخت افزار کامپیوتر شما مانع از بوت شدن ویندوز می شود، این روش کار نخواهد کرد. اما اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری ویندوز بوت نمی شود، می توانید از نسخه های زنده لینوکس برای دسترسی به فایل های موجود روی هارد درایوتان استفاده نمایید. حتی با استفاده از دیسک نصب ویندوز نیز می توان به فایل ها دسترسی پیدا کرد. در ادامه با هم هر دو روش را بررسی می کنیم.

 

اگر سی.دی، دی.وی.دی یا فلش درایو لینوکسی دارید، کارتان راحت است. اما در صورتی که هیچکدام از این سه مورد را ندارید یا باید یکی از آنها را از بازار تهیه کنید و یا یکی بسازید. قبلا در مطلب ” همه آنچه که باید در مورد Live CD و Live USB لینوکس بدانید ” در مورد ساختن دیسک یا فلش درایو لینوکسی توضیح داده ایم.

 

اکنون دیسک یا فلش لینوکسی تان را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که توانستید کامپیوترتان را با لینوکس بوت کنید این نشان می دهد که سخت افزار سیستم تان مشکلی ندارد و در واقع این ویندوز است که آسیب دیده است. حالا کافیست وارد محیط لینوکس شده و یک فلش درایو یا هارد درایو اکسترنال به سیستم متصل کنید. خیلی راحت می توانید پارتیشن های تان را مشاهده کرده و فایل های مورد نظرتان را به فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم انتقال دهید.

 

اما دیسک ویندوز کمی داستانش متفاوت است. برای شروع دیسک نصب ویندوز را روی سیستم قرار دهید. اگر همه چیز به درستی پیش برود با پیغام Press any key to boot from CD or DVD مواجه خواهید شد. در صورتی که این پیغام را مشاهده نکردید، باید تنظیمات بوت سیستم را تغییر دهید و اولویت اول آن را روی سی.دی یا دی.وی.دی قرار دهید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا کلیدی را فشار دهید تا وارد محیط Windows Setup شویم. در ادامه روی لینک Repair your computer کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

در صورتی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید، از منوی Troubleshoot زیر منوی Advanced options را انتخاب کرده و سپس Command Prompt را کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اما در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می کنید گزینه Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next و سپس Cancel و مجددا هم Cancel را انتخاب کنید.

 

اکنون پنجره System Recovery Options ظاهر می شود. حالا روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون در خط فرمان دستور notepad را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه نوت پد باز می شود. شاید فکر کنید در این وضعیت نوت پد به چه درد ما می خورد؟ در واقع از طریق این برنامه می توانیم به فایل های روی سیستم دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فلش درایو یا هارد اکسترنال انتقال دهیم. برای انجام این کار کافیست در برنامه نوت پد روی گزینه File و سپس Open کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون پنجره انتخاب فایل باز می شود. قبل از شروع هر کاری از قسمت پایین پنجره و بخش Files of type گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل ها با هر فرمتی نمایش داده شوند.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

توجه داشته باشید که روی هیچ فایل دبل کلیک نکنید. چون نوت پد سعی می کند تا آن را بارگذاری کند و کلا پروسه کاری ما را خراب خواهد کرد. اگر نوت پد هنگ کرد باید به در خط فرمان دستور taskmgr را تایپ کرده تا تسک منیجر ویندوز باز شود. در تسک منیجر روی نوت پد کلیک کرده و روی دکمه End task کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

دوباره مراحل بالا را طی کرده و سپس فایل های تان را روی یک فلش درایو یا هارد اکسترنال کپی کنید.

 

اما در صورتی که مشکل از سخت افزار شما باشد باید سراغ پیچ گوشتی بروید و کیس را باز کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کند باید با باز کردن پشت لپ تاپ هارد درایو را خارج کنید. این کار کمی تخصصی است و در صورتی که آشنایی کامل با آن ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

 

در هر صورت باید هارد درایو را خارج کنید. اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که جریان برق را از سیستم جدا کرده اید. حالا کابل را از هارد درایو جدا کنید

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا هارد درایو را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و سیستم را روشن نمایید. حالا به راحتی می توانید به فایل های تان دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فش درایو یا هارد اکسترنال منتقل کنید.

مطمئناً شما نیز مانند اکثر کاربران سیستم‌عامل ویندوز، از محافظ صفحه و یا همان اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض ویندوز استفاده می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض ویندوز قابل ویرایش و یا تغییر نیستند و نهایتاً به وسیله‌ی ابزارهای جانبی می‌توان تغییراتی در آن‌ها اعمال کرد. اما در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه به وسیله‌ی رجیستری ویندوز، تغییرات جالبی در این اسکرین‌سیورها اعمال کرده و آن‌ها را از یکنواختی در بیاورید!

 

برای این کار:
دکمه‌های Win+R را فشرده و در کادر Run عبارت regedit را تایپ نمایید. سپس با فشردن دکمه‌ی Enter وارد محیط رجیستری شوید.

 

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Bubbles

در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Bubbles

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را MaterialGlass گذاشته و مقدار آن را 0 و یا 1 قرار دهید.
با این کار حباب‌های شیشه‌ای تغییر رنگ پیدا کرده و از حالت شیشه‌ای خارج می‌شوند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Radius بگذارید.
با این کار خواهیم دید که اندازه‌‌ی حباب‌ها بسیار کوچک‌تر می‌شود؛ در صورت تمایل می‌توانید مقدار این متغیر را عددی بین 1090000000 و 1130000000 وارد کنید تا سرعت و تعداد حباب‌های کوچک را بیشتر نمایید.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را ShowBubbles گذاشته و مقدار آن را 0 قرار دهید. با این کار، پس‌زمینه ویندوز نمایش داده نخواهد شد و تنها حباب‌ها را مشاهده می‌کنید.


4- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را ShowShadows گذاشته و مقدار آن را 0 قرار دهید. با این کار، سایه‌ی پشت حباب‌ها برداشته خواهد شد.


5- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را SphereDensity بگذارید. با این کار تمامی حباب‌ها به یک حباب تبدیل می‌شوند. برای تغییر سرعت و حالت چرخش، مقدار متغیر را عددی بین 1000000000 و 2100000000 قرار دهید.


6- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را TurbulenceNumOctaves گذاشته و مقدار آن را 255 قرار دهید. با این کار، سرعت تغییر رنگ یافتن حباب‌ها افزایش خواهد یافت.

 

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Ribbons

در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Ribbons

 

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Blur بگذارید. با این کار، روبان‌ها محو و تیره شده و تغییر مسیر می‌دهند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Numribbons گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1 و 100 قرار دهید. با این کار تعداد روبان‌ها افزایش خواهد یافت.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را RibbonWidth گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1000000000 و 1080000000 قرار دهید. با این کار، پهنا و ضخامت روبان‌ها تغییر پیدا می‌کند.

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Mystify
در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Mystify

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Blur بگذارید. با این کار، خطوط محو و تیره شده و تغییر شکل می‌دهند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را LineWidth گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1000000000 و 1080000000 قرار دهید. یا این کار، پهنای خطوط افزایش پیدا خواهد کرد.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را NumLines گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1 و 100 قرار دهید. با این کار، تعداد و فشردگی خطوط افزایش پیدا می‌کند.

 

برای حذف تغییرات اعمال شده کافی‌ است در ویرایشگر رجیستری، بر روی متغیر مربوطه راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Delete را انتخاب نمایید.

نصب اندروید روی رایانه‌های شخصی

اندروید برای بسیاری از کاربران نامی آشناست. این سیستم‌عامل ابتدا روی برخی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها ارائه شد و اکنون باتوجه به محبوبیت بسیاری که میان کاربران کسب کرده بخش عمده‌ای از بازار سیستم‌های‌عامل‌ تلفن همراه و تبلت را به خود اختصاص داده است.

 

این محبوبیت گوگل را راضی نکرده و شرکت را برآن داشته است تا رایانه‌هایی مجهز به این سیستم‌عامل طراحی کند.

 

آیا شما از اندروید استفاده کرده‌اید؟ دوست دارید بازی‌ها و نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل را اجرا کنید، اما تلفن همراه یا تبلتی را که اندرویدی باشد در اختیار ندارید؟ نظرتان درباره نصب اندروید روی رایانه شخصی در کنار سیستم‌های‌عامل‌ این رایانه‌ها مانند ویندوز، لینوکس و مک چیست؟

 

مطمئنا بسیاری از کاربران، رایانه‌های شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز در اختیار دارند و مطلب این هفته ما نیز به این دسته از کاربران اختصاص دارد. با ماه همراه شوید تا روش نصب جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید (نسخه 3/4) را روی رایانه‌های شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز به‌صورت مجازی به شما آموزش دهیم.

 

گام اول: دانلود برنامه‌های لازم
ابتدا ‌باید نرم‌افزاری برای اجرای سیستم‌عامل مجازی روی سیستم‌عامل فعلی رایانه خود دانلود کنید. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار رایگان VirtualBox را با مراجعه به لینک زیر برای این کار دانلود کنید:

https:‌/‌‌/‌www.virtualbox.org/‌wiki‌/Downloads

 

توجه:باتوجه به سیستم‌عامل فعلی رایانه خود یکی از نسخه‌های مناسب ویندوز، لینوکس، مک یا سولاریس را دانلود کنید. در ادامه ‌باید نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید قابل نصب روی رایانه شخصی را نیز دانلود کنید. برای دانلود فایل‌ ایمیج این سیستم‌عامل می‌توانید پس از مراجعه به لینک زیر، فایل android-x86-4.3-20130725.iso را دانلود کنید:

https:‌/‌‌/‌code.google.com‌/‌p‌/‌android‌-x86‌/ downloads‌/‌list

 

توجه: چنانچه به‌دلیل تحریم کشور ایران توسط گوگل، قادر به دانلود این فایل نبودید، می‌توانید با مراجعه به لینک زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید:

http:‌/‌‌/‌operaservers.com‌/‌jamejam‌/
android-x86-4.3-20130725.iso

گام دوم: نصب و پیکربندی رایانه مجازی
در این مرحله برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای سیستم‌عامل فعلی رایانه قصد داریم یک رایانه مجازی با کمک نرم‌افزار VirtualBox ایجاد کنیم. برای انجام این کار ابتدا نرم‌افزار فوق را نصب کرده و پس از اجرای آن، طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1ـ از نوار ابزار بالا ـ سمت چپ، روی آیکون آبی رنگ New کلیک کرده و در پنجره به نمایش درآمده یک نام برای رایانه مجازی خود تایپ کنید.

 

2ـ از فهرست کشویی موجود در قسمت Type، گزینهLinux را انتخاب سپس از فهرست کشویی مقابل عبارت Version نیز 6/2 Linux را گزینش کنید.

 

3ـ با کلیک روی گزینهNext وارد مرحله اختصاص حافظه رم خواهید شد. توجه داشته باشید سیستم‌عامل اندروید با حداقل رم 256 مگابایت قابل نصب است، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از مقدار 512 و بالاتر است. پس از اختصاص مقدار حافظه رم موردنظر، با کلیک روی Next مراحل را ادامه دهید.

 

4ـ در این مرحله ‌باید یک هارد‌دیسک مجازی برای رایانه جدید خود ایجاد کنید. گزینهCreate a virtual hard drive now را انتخاب کرده و پس از کلیک روی گزینه Create، ادامه مراحل را با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض و کلیک روی گزینه Next دنبال کنید.

 

5 ـ حالا ‌باید رایانه مجازی شما در ستون سمت چپ نرم‌افزار قابل مشاهده باشد. روی آن کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

6 ـ از صفحه تنظیمات، به بخش Storage مراجعه کرده و پس از آن روی عبارت Empty در زیر گزینه Controller: IDE کلیک کنید.

 

7ـ در ادامه از سمت راست روی آیکون سی‌دی که مقابل عبارت CD‌/‌DVD Drive مشاهده می‌شود، کلیک کرده و از فهرست کشویی گزینه Choose a virtual CD‌/‌DVD disk file را انتخاب کنید.


8 ـ مسیر فایل ایمیج دانلود شده در گام اول را وارد کرده و آن را در این بخش فراخوانی کنید.

 

9ـ پس از اتمام تنظیمات مربوط به بخش Storage ‌باید گزینهAudio را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و Audio Controller را روی ICH AC97 قرار دهید.

 

10ـ در پایان روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

گام سوم: نصب اندروید روی رایانه مجازی
اکنون که رایانه مجازی شما راه‌اندازی شده است می‌توانید اندروید 3/4 را روی آن نصب کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

 

1ـ رایانه مجازی خود را روشن کنید. روشن کردن رایانه نیز با انتخاب نام آن از فهرست سمت چپ و کلیک روی گزینه Start از منوی بالای نرم‌افزار امکان‌پذیر است.

 

2ـ رایانه مجازی به‌طور خودکار با استفاده از فایل ایمیج سیستم‌عامل اندروید بوت می‌شود و گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این مرحله باید با استفاده از کلیدهای کنترلی (بالا ـ پایین ـ چپ و راست) روی گزینه Installation رفته سپس کلید Enter را برای انتخاب آن فشار دهید.

 

3ـ پس از چند لحظه صفحه نصب اندروید برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. اولین مرحله نصب مربوط به انتخاب پارتیشن روی هارد‌دیسک است. باتوجه به این‌که هارددیسک رایانه مجازی شما پارتیشن‌بندی نشده است ‌باید با استفاده از کلیدهای کنترلی Create‌/‌Modify partitions را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

4ـ در صفحه جدید با استفاده از کلیدهای کنترلی به سمت چپ یا راست حرکت کرده و گزینه New را انتخاب کنید. در ادامه گزینهPrimary را انتخاب کرده و با فشردن مجدد کلید اینتر، کل حجم هارد‌دیسک مجازی را به پارتیشن جدیدی که ایجاد می‌کنید، اختصاص دهید.

 

5 ـ پس از ایجاد پارتیشن جدید، نام sda1 به فهرست پارتیشن‌ها اضافه خواهد شد. در این مرحله ‌باید گزینهBootable را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا در مقابل نام پارتیشن و در ستون Flags عبارت Boot نوشته شود.

 

6 ـ در پایان با استفاده از کلیدهای کنترلی روی گزینهWrite قرار گرفته و اینتر را فشار دهید. در ادامه نیز عبارت Yes را تایپ کرده و کلید اینتر را مجدد فشار دهید.


7ـ حالا هارد‌دیسک رایانه مجازی شما پارتیشن‌بندی شده است و می‌توانید با انتخاب گزینه Quit از صفحه پارتیشن‌بندی خارج شوید.

 

8 ـ پس از خروج از صفحه پارتیشن‌بندی به صفحه اول ـ یعنی همان انتخاب پارتیشن ـ هدایت خواهید شد. در این صفحه گزینه‌ای با عنوان sda1 linux را می‌بینید. آن را انتخاب کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

 

9ـ فایل سیستم ext3 را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

10- پیغام‌های به‌نمایش درآمده روی صفحه را با انتخاب گزینه Yes یکی پس از دیگری ادامه دهید تا پنجره پایان مراحل نصب با عبارت Run Android-x86 برای شما به‌نمایش درآید.

 

11ـ گزینهRun Android-x86 را انتخاب کرده و پس از فشردن کلید اینتر منتظر بمانید تا رایانه مجازی شما با سیستم‌عامل اندروید راه‌اندازی شود.

 

گام چهارم: پیکربندی اندروید
اکنون سیستم‌عامل اندروید روی رایانه مجازی شما نصب و اجرا شده است. در این مرحله همچون زمانی که شما تلفن همراه یا تبلت اندرویدی را برای اولین بار روشن می‌کنید باید تنظیمات اولیه سیستم‌عامل را معین کنید.

 

تنظیمات زبان، حساب کاربری گوگل، تاریخ و ساعت، برخی از این تنظیمات است. نکته قابل توجه این است که اندروید مجازی شما بخوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هنگام انتخاب زبان‌ها، زبان فارسی را برای دستگاه خود برگزینید.

 

توجه: همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل اندروید برای استفاده توسط دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی طراحی شده است. برای استفاده بهتر از این سیستم‌عامل توسط ماوس رایانه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در نرم‌افزار Virtual Machine به منوی Machine مراجعه کرده و گزینه Disable Mouse Integration را انتخاب کنید.

 

با انجام این کار هنگامی که ماوس خود را از صفحه رایانه مجازی بیرون بکشید به‌طور خودکار از اندروید خارج نخواهید شد و فقط زمانی عملیات خروج ماوس از اندروید و ورود آن به رایانه اصلی شما صورت می‌گیرد که کلید کنترل سمت راست صفحه کلید را فشار دهید. (ورود مجدد ماوس به پنجره رایانه مجازی نیز با کلیک روی آن امکان‌پذیر است.)

 

نکته مهم: چنانچه یک‌بار رایانه مجازی اندرویدی خود را خاموش و مجدد آن را روشن کنید، صفحه بوت مربوط به نصب اندروید برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. برای جلوگیری از نمایش مجدد این صفحه ‌باید مراحل 5 تا 7 از گام دوم را طی کرده و از فهرست کشویی گزینه Remove disk from virtual drive را انتخاب کنید.


گرامر و املای مناسب: کوشش کنید ساده بنویسد و از واژه های سخت کاربرد نکنید. این هم برای تجربه کاربردی خوب است و هم برای گوگل. اوج مهارت شما در زمانی است که بتوانید مفاهیم دشوار را به زبان ساده بیان کنید. وانگهی از ابزارهایی مثل Bold کاربرد کنید لغایت کیفیت بالاتری را ارائه نمایید.

استفاده از ابزارهای تکمیلی مرتبط با محتوا: اگر متنی در باره تفریق وزن نوشته اید و در واپسین،انجام یک محاسبه گر BMI  هم قرار داده اید، باید بدانید که کارتان از عقیده گوگل جای دلگرمی دارد. گوگل به صفحه شما یک امتیاز مثبت می دهد. ابزارهای تکمیلی مشابه ماشین حساب، آزمایش های روانشناسی، و … که پیوسته با محتوا باشند می توانند کارایی مثبتی بر سئو شما داشته باشند.

اعتبار صفحه: قبلا به توان یا اعتبار دامنه اشاره کرده بودیم. گوگل نه تنها برای هر دامنه، بلکه برای هر صفحه هم اعتباری در عقیده می گیرد. همانند اعتبار دامنه، سایت MOZ برای صفحات هم شاخی تحت عنوان اعتبار صفحه تعریف کرده و آن را به چهره مجانی در برگزیدن شما پیمان می دهد.

 لینک های خروجی: لینک های خروجی از یک صفحه هم می تواند بر سئو سایت و صفحه پرتو بگذارد. بسیاری از وبمستران فکر می کنند لینک دادن به خارج بد است. درحالی که این یک تصور اشتباه است. لینک دادن به سایت های معتبر و پیوسته با درونمایه می تواند یک نشانه مثبت از کیفیت و اعتبار صفحه شما باشد. البته باید دقت کرد در لینک دادن به خارج افراط نکنید. همچنین از دادن لینک فالو به رقبا متمایز خوداری کنید. کوشش کنید به سایت های بسیار معتبر و شناخته شده که به متن شما مرتبط هستند لینک بدهید. دقت داشته باشید که گوگل برای درک بهتر محتوای صفحه از لینک هایی که شما به خارج از صفحه دادید هم استفاده  می کنه پس سعی کنید با دقت و بر روی کلمات درست لینک بدهید.

تعداد لینک های داخلی و قدرت آنها به صفحه: لینک های درونی هم بر شفا سئو سایت کمک می کند. اگر از صفحات انبوه و نیرومند سایت خودتان به یک صفحه مشخص لینک بدهید، این صفحه نیز تقویت شده و در نتایج جستجو موقعیت بهتری را کسب می کند.

وجود لینک های شکسته در صفحه: منظور از لینک های شکسته، آدرس هایی هستند که قبلا وجود داشتند و اکنون سایر نیستند. مثلا ما در این صفحه به یک سایت سایر لینک می دهیم. بعد از گذشت ۶ ماه بنا به هر دلیلی آن سایت صفحه مربوطه را حذف می کند یا کلا سایت از بین می رود. در این حالت ما یک لینک شکسته در مقاله خودمان داریم. وبمستران باید تلاش کنند در سایتشان لینک شکسته ای نداشته باشند. از نظر ربات گوگل وجود لینک شکسته در صفحه یک نکته منفی به حساب می آید. افزونه ها و سایت هایی هستی دارند که می توانند در پیدا کردن لینک های شکسته سایتتان به شما کمک کنند.

لینک های وابسته (Affiliate Links): فرمان بدهید آغاز بگویم لینک وابسته چیست؟ یک سایت مانند آمازون را در نظر بگیرید. این سایت به افرادی که برایش بازاریابی کنند و مشتری بیاورند درصدی پورسانت پرداخت می کند. به همین دلیل افراد زیادی اقدام به گرفتن لینک های ویژه بازاریابی از آمازون کرده و این لینک ها را در سایت یا شبکه اجتماعی خویش به اشتراک می گذارند. نام این لینک، لینک وابسته است. اگر فردی از راه این لینک ها به سایت آمازون مراجعه و خرید کند، درصدی از خرید به عنوان پورسانت به فرد اشتراک گذارنده لینک اختصاص پیدا می کند. گوگل ترجیح می دهد صفحه محصول در آمازون را پرتو بدهد، نه صفحه بازاریابی که لینک سایت آمازون را در خود قرار داده. بنابراین باید بگوییم صفحاتی که لینک های وابسته در آن قرار دارند از عقیده گوگل صفحات خوبی برای نمایش نیستند و گوگل ترجیح می دهد سایت اصلی را در نتایجش نمایش دهد.

سرعت بارگذاری صفحه: سرعت بارگزاری صفحه از عقیده موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که کارایی مستقیمی بر رضایت کاربران می گذارند.تلاش کنید تا مرز امکان سرعت سایت خویش را افزایش دهید. خدمات آوردن سایت به صفحه اول گوگل میموس استفاده از سرور پسندیده و افزونه های ساخته شده برای افزایش سرعت سایت اکیدا رهنمود می شود. صفحاتی که سرعت بارگذاری آنها پایین است، نرخ پرش بالایی و سررسید ماندگاری پایینی هم دارند که این جستار هم در سئو به خسارت آنهاست. در ضمن گوگل به سرعت بارگذاری صفحه در مرورگر خود یعنی کروم هم توجه می کند.

 

مشکلات احتمالی
اندروید قابل نصب روی رایانه‌های شخصی همچنان دارای اشکالات احتمالی بسیاری است! برخی از این اشکالات به عملکرد برنامه‌ها مرتبط است و برخی دیگر نیز به ‌سازگار نبودن آنها با اندازه صفحه‌نمایش.

 

به‌عنوان مثال نرم‌افزار وایبر (Viber) در این روش نصب قابل استفاده نیست و برخی از بازی‌هایی نیز که با صفحه‌نمایش‌های غیراستاندارد (اندازه‌های استاندارد مربوط به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها است) سازگاری ندارند ممکن است در اجرا با مشکلاتی مواجه شود. در بررسی‌های صورت گرفته توسط کلیک، نرم‌افزار بازار و بسیاری از برنامه‌های موجود در آن براحتی روی اندروید مجازی نصب و اجرا شد و همچنین وبگردی با آن نیز بدون هیچ مشکلی صورت پذیرفت.

یکی از مشکلات شایعی که در محیط ویندوز ممکن است برای کاربران پیش بیاید ناپدید شدن ناگهانی نوار انتخاب زبان (Language Bar) در نوار تسک‌بار ویندوز است. به طوری که حتی با وجود فعال بودن گزینه‌ی مربوطه در کنترل پنل ویندوز، همچنان نوار انتخاب زبان نمایش داده نمی‌شود. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، در این ترفند نحوه‌ی رفع این مشکل را برای شما بازگو می‌کنیم.

پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید که نمایش Language Bar در Taskbar فعال شده است.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را زده و در Run عبارت Control Panel را وارد نمایید تا وارد محیط Control Panel ویندوز شوید. سپس Region and Language را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده به تب Keyboards and Languages بروید. سپس بر روی دکمه‌ی Change keyboards کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید به تب Language Bar بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید که گزینه‌ی Docked in the taskbar انتخاب شده باشد. در صورتی که این چنین نیست، این گزینه را فعال نموده و پنجره‌های باز را OK کنید.

 

اما در صورتی که این گزینه در Control Panel فعال است، اما همچنان خبری از نوار انتخاب زبان در تسک‌بار نیست، بدین صورت اقدام کنید:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کنید و Enter را بزنید تا پنجره‌ی Registry Editor گشوده شود.

 

اکنون به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

حال در سمت راست پنجره و در فضای خالی آن راست‌کلیک کنید و از منوی New گزینه‌ی String Value را انتخاب نمایید.
نام این رشته را CTFMon قرار دهید.
بر روی این رشته دوبار کلیک کنید و مقدار Value Data را به شکل زیر وارد کنید:

“ctfmon”=”CTFMON.EXE”

در پایان سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.
خواهید دید که با راه‌اندازی مجدد ویندوز، نوار Language مجدد در Taskbar پدیدار شده است.

 

همچنین در صورتی که می‌خواهید بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد ویندوز و در همان لحظه نوار زبان را بازیابی کنید:
ابتدا کلیدهای Win+R را بزنید تا Run باز شود.
سپس عبارت CTFMON.EXE را وارد کرده و Enter بزنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات و امکانات دیگری که در این نسخه ویندوز قرار دارد، آشنا کنیم تا بتوانید سریع‌تر، راحت‌تر و بهتر از ویندوز 7 لذت ببرید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

پیش‌نمایش فایل‌ها
در موارد زیادی نیازمند مشاهده قسمتی از هر فایل برای دسترسی به فایل موردنظرتان خواهید بود. پشتیبانی از قابلیت ارائه پیش‌نمایش در ویندوز 7 به شما کمک می‌کند هنگامی که قصد دارید در میان چند فایل یک فایل را پیدا کنید، بدون نیاز به باز کردن تمام فایل‌ها، پیش‌نمایشی از آنها را مشاهده و به این ترتیب خیلی سریع فایل موردنظرتان را پیدا کنید.

 

دوست دارید پیش‌نمایش فایل‌های Word PDF و تصاویر ذخیره شده روی رایانه را بدون نیاز به اجرای نرم‌افزارهای آنها مشاهده کنید؟
ـ در پنجره اکسپلورر در ویندوز 7 به پوشه موردنظر مراجعه کرده و کلیدهای Alt + P را از روی صفحه‌کلید فشار دهید. با انجام این کار پنجره پیش‌نمایش برای شما به‌نمایش درخواهد آمد و می‌توانید پس از انتخاب هریک از فایل‌های موردنظرتان، پیش‌نمایشی از محتوای آنها را در این پنجره مشاهده کنید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

واضح‌ترین متن‌ها
کاربران بسیاری وجود دارند که قادر نیستند متون به‌نمایش درآمده در ویندوز را براحتی بخوانند. اغلب این کاربران از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند و برخی از آنها نیز به‌دلیل مشکلات بینایی نمی‌توانند براحتی و بدون آن‌که به چشمان خود فشار بیاورند، متون به‌نمایش درآمده را مشاهده کنند. آیا می‌دانید در ویندوز 7 برای این مشکل راه حل خوبی طراحی شده است؟ قابلیت ClearType در ویندوز 7 به شما این امکان را می‌دهد تا متون به‌نمایش درآمده در ویندوز را با بالاترین وضوح و در بهترین حالت مشاهده کنید.

 

ـ برای بهره‌مندی از این قابلیت باید به روش زیر عمل کنید:
ابتدا به منوی استارت بروید و در کادر جستجو عبارت cleartype را تایپ کنید.

 

در این مرحله نتیجه‌ای با عنوان Adjust ClearType text برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. روی آن کلیک کرده و منتظر بمانید ابزار ClearType Text Tuner باز شود.

 

حال باید پس از انتخاب چک‌مارک کنار عبارت Turn On Clear Type روی Next کلیک کرده و در ادامه پس از انتخاب هریک از متونی که واضح‌تر می‌توانید آن را ببینید، با کلیک روی Next مراحل بهبود وضوح متن را به پایان برسانید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

یادداشت‌های چسبی!
یاد‌داشت کردن موضوعات مختلف روی کاغذ و چسباندن آنها به در یخچال، فریزر و حتی کناره‌های نمایشگر رایانه از جمله کارهایی است که در بسیاری از منازل و شرکت‌ها انجام می‌شود. این یاد‌داشت‌ها که اغلب روی کاغذ‌های پشت چسب‌دار رنگی نوشته می‌شود، کمک خوبی به حافظه‌های فراموش‌کار و پرمشغله امروزی هستند.

 

شاید تا پیش از انتشار ویندوز 7 استفاده از این کاغذهای پشت چسب‌دار مشکلی نداشت، اما اگر رایانه شما به ویندوز7 مجهز است و هنوز هم این کار را می‌کنید، بهتر است همین حالا کل کاغذهای چسبانده شده به در و دیوار را جدا کرده و از Sticky Notes در ویندوز 7 کمک بگیرید. Sticky Notes ابزاری با روش کار بسیار ساده در ویندوز 7 است که شما را قادر می‌سازد تا کاغذهای رنگی را همان‌طور که به رایانه و در یخچال می‌چسبانید، به مکان‌های مختلفی روی دسکتاپ رایانه بچسبانید!

 

شما می‌توانید متن‌های خود را با هر حجمی که باشد در این کاغذها یاد‌داشت کنید و آنها را به هر رنگی درآورید. اگر شما از یک رایانه لمسی استفاده می‌کنید یا رایانه شما مجهز به قلم نوری است نیز می‌توانید با استفاده از هریک از آنها به نوشتن یاد‌داشت در این کاغذها بپردازید.

 

ـ برای ایجاد یک کاغذ یاد‌داشت جدید ‌باید پس از کلیک روی منوی استارت و تایپ عبارت Sticky Notes در کادر جستجو، روی نتیجه یافت شده به همین عنوان کلیک کنید.

 

پس از طی مرحله فوق، یک کاغذ یا‌دداشت رنگی روی دسکتاپ شما اضافه می‌شود که می‌توانید متن موردنظرتان را در آن تایپ کنید.

 

شما می‌توانید روی علامت + که در سمت چپ ـ بالای کاغذ یاد‌داشت فعلی مشاهده می‌شود، کلیک کنید تا یک کاغذ یاد‌داشت جدید برای شما ایجاد شود. با کلیک روی آیکون x که در سمت راست ـ بالا مشاهده می‌شود نیز می‌توانید یاد‌داشت فعلی را حذف کنید.

 

تغییر رنگ کاغذ پس از کلیک راست روی آن امکان‌پذیر است و در صورتی که بخواهید اندازه قلم را در این کاغذها افزایش یا کاهش دهید، ‌باید پس از انتخاب متن موردنظر از کلیدهای ترکیبی » + Ctrl + Shift و « + Ctrl + Shift کمک بگیرید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

نقاش‌باشی
از قدیم نرم‌افزار نقاشی (Paint) در نسخه‌های مختلف ویندوز وجود داشته و باتوجه به برخورداری این نرم‌افزار از ابزارها و امکانات بسیار ابتدایی، بیشتر برای سرگرم کودکان کاربرد داشته و کاربران مبتدی نیز به استفاده از آن تمایلی نشان نمی‌دادند. این ضعفی اساسی است که مایکروسافت آن را شناسایی کرده و برای برطرف شدن آن نسخه جدیدی از نرم‌افزار Paint را با امکانات فراوان در ویندوز 7 قرار داده است. آیا نرم‌افزار Paint در ویندوز7 را اجرا کرده‌اید؟

 

انتخاب تصاویر، تغییر اندازه و چرخش تصاویر، رنگ‌آمیزی با استفاده از سطل رنگ و قلم‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت، امکان بهره‌مندی از اشکال هندسی و غیرهندسی و بسیاری از امکانات دیگر از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

 

ـ برای دسترسی به نرم‌افزار Paint باید پس از کلیک روی منوی استارت به منوی All Programs بروید و در نهایت پس از انتخاب Accessories، روی نرم‌افزار Paint کلیک کنید.

 

جستجوی سریع و آسان
قابلیت جستجو در ویندوز اکس‌پی و پیش از آن، شاید فقط یک‌بار توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت، چرا که بسیاری از کاربران نتیجه مطلوبی را از آن دریافت نمی‌کردند و به همین دلیل ابزار جستجو در ویندوز را قابلیتی غیرمفید و بیهوده عنوان می‌کردند.

 

اکنون با انتشار نسخه‌های جدیدتر ویندوز بخصوص ویندوز 7 این قابلیت بیش از پیش بهبود یافته و به شما این اطمینان را می‌دهیم با چندبار جستجو در آن به استفاده از آن معتاد خواهید شد! شما می‌توانید با استفاده از ابزار جستجو در ویندوز 7 براحتی کل برنامه‌های موردنظرتان را اجرا کنید و به جستجوی اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک نیز بپردازید.

 

چنانچه دقت کرده باشید در بسیاری از مطالب این صفحه نیز برای دسترسی به بخش‌های مختلف در ویندوز از شما خواستیم عبارتی خاص را در کادر جستجو وارد کنید سپس از نتایج به‌دست آمده روی گزینه موردنظر کلیک کنید. انجام این کار موجب می‌شود نیازی به طی کردن مراحل طولانی و منوهای تو در تو برای دسترسی به یک نرم‌افزار یا فایل وجود نداشته باشد.

 

ـ برای استفاده از ابزار جستجو تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به منوی استارت و تایپ چند حرف یا کلمه کلیدی از نرم‌افزار یا اطلاعات درخواستی خود در کادر جستجوست. به‌عنوان مثال با تایپ عبارت time می‌توانید به بخش‌هایی همچون بخش تنظیم ساعت و تاریخ در ویندوز دسترسی داشته باشید.

روش اول:

برای استفاده از امکانات ویندوز استور در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید:

# از طریق کنترل پنل وارد قسمت Internet Options شوید.
# به زبانه Connections بروید و سپس گزینه LAN Settings را انتخاب کنید.
# در قسمت P-roxy Server تیک گزینه Use a P-roxy را بزنید و سپس روی گزینه Advanced کلیک کنید.
# در مرحله بعد تیک گزینه use the same p-r-o-x-y server for all protocols را بزنید.
# در آخر IP و Port و.پی.ان را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

 

توجه  داشته باشید که بعد از انجام این مراحل باید به اکانت مایکروسافت هم متصل شوید. سپس به Start Screen بروید و بر روی کاشی Store کلیک کرده و نام کاربری و رمز عبور و.پی.ان را وارد کنید.

 

روش دوم:
Region را روی United States تنظیم کنید و سپس با و.پی.ان به اینترنت متصل شوید.


فعال کردن قابلیت LIVE TILE در ویندوز 8

کی از خصوصیات مترو در ویندوز 8، نمایش کاشی‌هایی شامل تصاویر زنده از نرم‌افزارهای مختلف به‌جای آیکون‌هاست. یکی از نرم‌افزارهایی که به‌صورت یک کاشی با تصاویر زنده نمایش داده می‌شود نیز ابزار Photos است که تصاویر شما به‌صورت چرخشی و اتفاقی به‌عنوان تصویر کاشی در آن به‌نمایش درمی‌آید.

 

بسیاری از کاربران ممکن است تصاویری را روی رایانه خود ذخیره کرده باشند که نخواهند در این بخش نمایش داده شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید با طی مراحل زیر، تصویر دلخواه خود را به‌طور ثابت، به‌عنوان تصویر کاشی برای این ابزار انتخاب کنید:

 

1ـ از صفحه شروع، ابزار Photos را اجرا کنید. برای این کار می‌توانید از کادر جستجو نیز کمک بگیرید و پس از مشاهده نتایج، روی این ابزار کلیک کنید.

 

2ـ پس از اجرای نرم‌افزار، به آلبومی که شامل تصویر موردنظر شماست، مراجعه کنید.

 

3ـ پس از باز شدن آلبوم مربوط، روی تصویری که قصد دارید به‌عنوان تصویر کاشی انتخاب شود، کلیک کنید تا در حالت نمایش تصویر باز شود.

 

4ـ حالا روی تصویر کلیک راست ماوس را فشار دهید و از منوی به‌نمایش درآمده در پایین صفحه، روی گزینه Set as app tile کلیک کنید.

 

5ـ در این مرحله چنانچه به صفحه شروع بازگردید، مشاهده می‌کنید که کاشی ابزار Photos به تصویر انتخابی شما تغییر کرده است.

 

توجه: چنانچه تصویر کاشی تغییر نکرده بود، باید مطمئن شوید که قابلیت Live tile فعال است. برای اطمینان از فعال بودن این قابلیت نیز ‌باید روی کاشی نرم‌افزار کلیک راست کرده و از پایین صفحه فعال یا غیرفعال بودن گزینه Live tile را بررسی کنید.
منبع:rasekhoon.net

ممکن است شما نیز گاهی با این مشکل مواجه شده باشید که یکی از درگاه‌های USB کامپیوتر به شکلی ناگهانی از کار بیفتد. این مشکل می‌تواند دلیل نرم‌افزاری داشته باشد. از ویندوز XP به بعد، قابلیتی به ویندوزها اضافه شده است که در آن برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، گاهی اوقات برخی از درگاه‌های USB از کار میفتند. در این ترفند نحوه‌ی غیر فعال کردن این قابلیت را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

بدین منظور:
کلیدهای ترکیبی Win+R را زده و در کادر Run عبارت control را وارد کرده و Enter بزنید.
ابتدا به Hardware and Sound و سپس به Power Options بروید.
بر روی Change plan settings کلیک کنید.
به Change advanced power settings بروید.
به دنبال USB settings بگردید و بر روی + کنار آن کلیک کنید.
اکنون بار دیگر بر روی + گزینه‌ی USB selective suspend setting نیز کلیک کنید.
اکنون وضعیت این گزینه را از Enabled به Disabled تغییر دهید.
بر روی OK کلیک کنید.


ارزش و اهمیت کلید یدکی زمانی مشخص می‌شود که کلید اصلی مربوط به یک قفل را گم کنید! حالا فرض کنید رمز عبور ورود به ویندوز را که مشابه همان کلید ورود به منزلتان است، گم کرده‌اید! در چنین شرایطی یا باید یک کلیدساز‌/‌ قفل‌ساز ماهر پیدا کنید یا از کلیدهای یدکی کمک بگیرید! به ‌نظر شما در صورت فراموش کردن رمز عبور ورود به ویندوز نیز می‌توان از رمزهای یدکی کمک گرفت؟

 

در این ترفند شما را با چگونگی ایجاد رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز 8 آشنا می‌کنیم:

1ـ نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید. (برای نمایش نوار Charms می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win + C استفاده کنید.)

 

2ـ‌ روی گزینه More PC settings کلیک کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

3ـ از ستون به‌نمایش درآمده در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

4ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب توسط شما به‌نمایش درآمده است؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم جهت استفاده از رمز عبور تصویری و گزینه سوم نیز برای فعال‌سازی پین‌کد برای ورود به ویندوز است.

 

5 ـ در این مرحله برای ایجاد رمز عبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد کرده و پس از تائید آن توسط سیستم در صفحه جدید به‌نمایش درآمده روی Choose picture کلیک کنید.

 

6 ـ پس از فراخوانی تصویر موردنظر ‌باید مسیر سه حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می‌تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. (توجه داشته باشید که به دقت باید مسیرهای حرکت ایجاد شده را به خاطر بسپارید.)

 

7ـ در ادامه برای تائید رمز تصویری باید یک‌بار دیگر همان مسیرها را رسم کرده و در صورتی که این کار را به‌ درستی انجام دهید، رمزجدید تائید شده و پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن انجام آن به شما نمایش داده خواهد شد.

 

8 ـ ایجاد پین‌کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان‌پذیر است.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن دو کادر برای وارد کردن پین‌کد وجود دارد. در هر دو کادر پین‌کد موردنظرتان را به‌صورت یک عدد چهار رقمی وارد کرده و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید.

 

ویندوز 8, رمز عبور ورود به ویندوز, ترفندهای ویندوز 8

 

9ـ از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم‌عامل را فراموش کردید می‌توانید از رمزهای یدکی (رمزعبور تصویری و پین‌کد) برای ورود به آن استفاده کنید.

در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض آیکن File Explorer به نوار تسک‌بار Pin شده است که با کلیک بر روی آن، محیط File Explorer اجرا شده و پوشه‌ی Libraries نمایش پیدا می‌کند. اگر علاقه دارید که با کلیک بر این دکمه، به جای Libraries پوشه‌ی مورد علاقه‌ی خودتان باز شود، این ترفند را دنبال کنید.

 

برای این کار:
ابتدا بر روی آیکن File Explorer در تسک‌بار راست‌کلیک کرده و در منوی باز شده، روی گزینه‌ی File Explorer مجدداً راست‌ کلیک کرده و Properties را بزنید.
در این پنجره کافی است در فیلد Target آدرس پوشه‌ی مورد نظر خود (مثلاً F:\Applications) را وارد کرده و OK را بزنید.

 

برای برخی مسیرها مانند Computer ،Downloads ،My Pictures ،Desktop ،Favorites و... آدرس‌های کوتاه‌تری هست که می‌توانید این آدرس‌ها را در فیلد Target وارد کنید . مثلاً با وارد کردن shell:MyComputerFolder در فیلد Target، مسیر پیش‌فرض دکمه‌ی Explorer در تسک‌بار به شاخه‌ی اصلی درایوها یعنی Computer تغییر می‌کند. در زیر می‌توانید لیستی از این‌گونه آدرس‌ها را مشاهده کنید و بر حسب نیازتان از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید:

 

shell:MyComputerFolder
shell:desktop
shell:downloads
shell:Favorites
shell:My Music
shell:My Pictures
shell:My Video
shell:Games
shell:Local AppData
shell:NetworkPlacesFolder
shell:ProgramFiles

همواره یکی از متداولترین خطراتی که کامپیوترهای شخصی را تهدید می کند، نصب بدافزارها و برنامه های مخرب از طریق عدم آشنایی با نحوه صحیح بازکردن CD و Flash ها است. معمولاً بدافزارها به گونه ای نوشته می شوند که با دوبار کلیک بر روی درایور یا انتخاب گزینه هایOpen و Auto Play قابل اجرا هستند.

 

حال برای اینکه کامپیوتر شما از حمله بدافزارها در امان بماند، تنها کافی است که به جای باز کردن CD و Flash ها توسط سیستم عامل کامپیوترتان، آن ها را از طریق سیستم عامل های نصب شده در یک برنامه ماشین مجازی باز کنید. بدین صورت، بدون نگرانی می توانید مطمئن باشید که بدافزارهای موجود روی آن ها، هیچ دسترسی به کامپیوتر شما نداشته و سیستم شما از آلودگی مصون خواهد ماند.

طول محتوا: از نظر گوگل طولانی بودن محتوا می تواند یک نشانه مثبت به حساب بیاید. برای نمونه نمی طاقت یک محتوای ۲ هزار کلمه ای را با یک محتوای ۳۰۰ کلمه ای یکسان در عقیده گرفت.

کیفیت محتوا: طولانی بودن محتوا به تنهایی کافی نیست، کیفیت محتوا نیز برای گوگل اهمیت زیاد بالایی دارد. محتوای باکیفیت در گوگل رتبه بهتری دیافت می کند. استفاده از تصویر، فیلم، صوت، فایل و … در محتوا می تواند اثر ای مهم از کیفیت آن محتوا باشد. این یک نکته زیاد مهم است. نباید محتوا را صرفا نوشته دانست. حالت آرمانی برای فرآوری محتوای باکیفیت، ترکیب نوشته، تصویر، فیلم و … است.

بروزآوری محتوا: محتوایی که بروز می شود، بهتر از محتوایی است که بروز نمی شود! این هم یک نکته سایر برای آنکه بدانید گوگل چگونه شغل می کند. گوگل معتقد است باید به محتواهای بروز شده ارزش اکثریت عدل چرا که بروز شدن نشانه ای از کیفیت است. در ضمن روند بروزرسانی محتوای یک صفحه (روزانه، هفتگی، ماهانه …) هم برای گوگل مهم است. محتواهایی که به صورت روزانه بروز می شوند بهتر از محتوایی هستند که به چهره سالیانه بروز می شوند. البته باید دقت داشت در بسیاری از موارد بروز کردن روزانه معنایی ندارد. ولی تلاش کنید هر از چند گاهی به محتوای خویش سری زده و آن را بروز کنید. در مقابل برخی از درونمایه ها به لحظه باید تغییر کنند. مثلا بها سکه و دلار!

منحصر بفرد بودن درونمایه (تکراری و کپی نبودن محتوا): اگر اندیشه کرده اید می توانید با کپی کردن به موفقیت برید باید بدانید که اشتباه کرده اید. گوگل سایت های کپی کننده را به شدت مجازات می کند. سعی کنید محتوای منحصر بفرد و باکیفیت ارائه کنید.

وجود عبارت کلیدی در ۱۰۰ واژه نخست: ۱۰۰ کلمه نخست از اهمیت زیادی برخوردار است. هستی کلمه کلیدی یا واژه ها هم آرش در این دسته ضروری است. رعایت این سوژه می تواند به شفا سئو شما کمک کند.

بولت و عدد گذاری مطالب: بولت گذاری و شماره گذاری برای مطالب می تواند به بهتر شدن کیفیت مقاله و محتوا منجر شود. این سوژه هم می تواند از عقیده ربات گوگل یک نکته مثبت به حساب بیاید.

تراکم عبارت کلیدی در محتوا: در یک متن عادی تراکم کلمات کلیدی در درونمایه باید حدودا بین ۱ تا ۳ درصد باشد.خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی میموس کمتر یا اغلب بودن عبارت کلیدی یک نقص به حساب می آید. در ضمن اشاره به معنای پنهان (LSI) در درونمایه را نیز باید مورد توجه قرار داد. همانگونه که اشاره شد گوگل در الگوریتم های جدید خود کلمات هم معنی را تشخیص می دهد.

آشکار بودن درونمایه برای گوگل: وبمستران باید دقت داشته باشند محتوای پنهان در پشت دکمه ها شدنی است از دید گوگل نهان بماند. در ضمن محتوایی که برای دیدن آن باید فرمی را پر کرد یا در سایت ثبت اسم نمایش داد در دسترس گوگل نیست چرا که گوگل هنوز نمی تواند ثبت نام کند یا فرم های مد نظر ما را پر کند. البته احتمالاً یک روز توانست!

 

سیستم عامل های نصب شده در ماشین های مجازی، هیچگونه ارتباطی با سیستم عامل میزبان خود نداشته و در صورت آلودگی، می توان تنها با یک کلیک و در مدت چند ثانیه، سیستم را به حالت اولیه برگرداند. همچنین با این کار علاوه بر امنیت بیشتر در برابر بدافزارها، یک سیستم عامل مجزای دیگر برای استفاده های مختلف در اختیار دارید.

 

لازم به ذکر است که ماشین مجازی، به معنی راه اندازی یک سیستم عامل درون یک سیستم عامل دیگر است. برای این کار می توان از نرم افزارهایی همچون

VirtualBox، Windows Virtual PC و یا VMware Workstation استفاده کرد.

 

تصویری از یک ماشین مجازی و سیستم عامل های نصب شده در آن:

 

نحوه بازکردن فلش, کامپیوترهای شخصی, نصب بدافزارها

منبع:gooyait.com

مهمترین قسمت سیستم عامل ، کنترل پنل می باشد . صفحه ای که تمام آیکون های مربوط به تنظیمات قسمت های مختلف در آن قرار داده شده است .
همانطور که از اسم آن مشخص است ، کنترل تمام قسمت های ویندوز مربوط به Control Panel می شود .


این آموزش برای کسانی مفید می باشد که دوست ندارند کاربران دیگر به این قسمت دسترسی داشته باشند ، دلیل این امر هم ممکن است به خاطر تغییراتی باشد که از طرف کاربر ادمین بر روی ویندوز ست شده و از طرف دیگر کاربران این تنظیمات تغییر می کند .
چه راه حلی وجود دارد تا کاربران دیگر نتوانند به این قسمت دسترسی داشته باشند ؟ در ادامه روشی را توضیح میدهم که بوسیله آن می توانید کنترل پنل ویندوز 7 را غیر فعال کنید

 

1. برای شروع بر روی منوی استارت ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو تایپ کنید gpedit.msc وکلید Enter را بزنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

2. چند لحظه صبر کنید تا صفحه تنظیمات نمایش داده شود . ویزارد Local Group Policy Editor نمایش داده می شود .
بر روی گزینه مدیریتی User Configuration کلیک کنید .
همانطور که مشاهده می کنید این قسمت دارای 3 زیر مجموعه می باشد .

 

بر روی گزینه Adminitrative Templates کلیک کنید .
بعد از انتخاب فولدر Adminitrative Templates تنظیمات آن در کادر روبرو نمایش داده می شود .
گزینه Control Panel  از کادر روبرو را انتخاب و بر روی گزینه Prohibit access to the Control Panel کلیک کنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

3. صفحه تنظیمات Prohibit access to the Control Panel نمایش داده می شود . با انتخاب گزینه Enabled کنترل پنل غیر فعال می شود . اگر دقت کنید Control Panel در آیکون استارت ویندوز 7 وجود ندارد و اگر از کادر Search آن را جستجو کنید با ارور زیر روبرو می شود . برای فعال کردن کنترل پنل گزینه Not Configured را انتخاب کنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

منبع:learning.asarayan.com

اگر از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنید ممکن است در بعضی از بازی‌های کامپیوتری دچار مشکل کندی حرکت ماوس شده باشید به طوری که ماوس به اصطلاح همراه با لگ حرکت می‌کند. این اتفاق ممکن است به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری باشد که در این ترفند روشی را برای حل آن ارائه می‌کنیم.

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی فایل اجرایی بازی راست‌ کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس به سربرگ Compatibility بروید.
اکنون تیک Run this program in compatibility mode for را بزنید و از منوی کشویی زیر آن گزینه‌ی Windows 8 را انتخاب کنید.


سپس تیک دو گزینه‌ی Disable display scaling on high DPI settings و Run this program as administrator را نیز زده و بر روی OK کلیک کنید.
سپس اقدام به اجرای بازی کنید.


باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن یکی از برنامه‌های در حال اجرا و یا سنجاق شده به نوار تسک‌بار راست کلیک کنید (دقت کنید نبایستی کلیک راست را نگه دارید، تنها یک بار راست کلیک کنید).
پس از نمایش منوی راست کلیک مربوط به برنامه‌ی مورد نظر، در قسمت خالی از نوار تسک‌بار کلیک کرده و کلیک چپ ماوس را نگه دارید.


خواهید دید که پس از چند لحظه نوار تسک‌بار از پایین صفحه به بالا منتقل خواهد شد!
جالب این جاست که حتی اگر تسک‌بار قفل باشد نیز این ترفند عملی خواهد بود.
البته پس از انتقال نوار تسک‌بار به بالای صفحه این ترفند دیگر موجب انتقال آن به پایین نخواهد شد و بایستی ابتدا با راست کلیک بر روی فضای خالی از نوار تسک‌بار و اطمینان از تیک نخوردن Lock the taskbar، نوار تسک‌بار را با استفاده از ماوس بگیرید و به پایین صفحه بکشید.

در صفحه‌ی Start ویندوز 8 و 8.1 می‌توان اپلیکیشن‌هایی را حذف یا اضافه نمود. همچنین می‌توان چیدمان این اپلیکیشن‌ها را نیز تغییر داد. ممکن است شما تمامی کارهای یاد شده را انجام داده باشید ولی اکنون ترجیح بدهید به حالت اولیه‌ی صفحه‌ی Start بازگردید. انجام دستی این عمل بسیار وقت‌گیر خواهد بود. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

بدین منظور:
به صفحه‌ی Start بروید و عبارت CMD را تایپ کنید.
کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را بزنید تا Command Prompt در حالت Administrator گشوده شود.
دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

del %LocalAppData%\Microsoft\Windows\appsFolder.itemdata-ms

 

دستور زیر را نیز وارد کنید و Enter بزنید:

del %LocalAppData%\Microsoft\Windows\appsFolder.itemdata-ms.bak

 

در انتها نیز دستور زیر را وارد کرده، Enter بزنید تا عملیات به انتها برسد:

Tskill explorer

اکنون اگر به صفحه‌ی Start بروید مشاهده می‌کنید که این صفحه به حالت اولیه‌ی خود بازگشته است.
دقت کنید این عمل غیرقابل بازگشت است، در نتیجه پیش از این کار، از انجام آن مطمئن شوید.

تون تایپ شده در نرم‌افزار Word به‌صورت پیش‌فرض مشخصاتی مانند محل قرارگیری، چیدمان و فاصله دارد. این اندازه‌های پیش‌فرض در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ندارد، اما گاهی ممکن است یک کاربر در بسیاری از متون نوشتاری خود در این برنامه نیازمند تغییر در اندازه‌ها و مشخصات پیش‌فرض باشد.

 

در این شرایط تغییر دائم مشخصات، کاری وقتگیر است و راه‌حل خلاصی از انجام این کار تکراری، تغییر مشخصات پیش‌فرض است. چنانچه شما هم قصد دارید این تغییرات را اعمال کنید و از این پس صفحات جدیدی که در نرم‌افزار Word ایجاد می‌کنید دارای چیدمان راست به چپ باشد یا فاصله بین خطوط دوبرابر فاصله پیش‌فرض آنها باشد، می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

1‌ـ‌ ابتدا نرم‌افزار Word (نسخه 2007و 2010 یا 2013) را اجرا کنید.

 

2‌ـ‌ از ریبون بالای نرم‌افزار به تب Home رفته و بخش Paragraph را پیدا کنید.

 

3‌ـ‌ مقابل عبارت Paragraph، یک پیکان کوچک وجود دارد که با کلیک روی آن تنظیمات بیشتر این بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

نکته: شما می‌توانید به‌جای طی مراحل 2 و 3 در بخش خالی از صفحه، کلیک راست کرده و گزینه‌ Paragraph را از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

 

نرم‌افزار Word, ترفند ورد, نرم افزار تایپ

 

4‌ـ‌ در پنجره تنظیمات پاراگراف به تب Indents and Spacing بروید و درهریک از بخش‌های ذیل مشخصات موردنظر خود را تغییر دهید:

 

Alignment: تغییر چیدمان متون. (چپ، راست، وسط، justify)


Indentation: اگر قصد دارید متن شما جلوتر از خطوط دیگر تایپ شود (فاصله از لبه کاغذ) یا پیش از رسیدن به انتهای کاغذ عملیات پرش به خط بعدی صورت گیرد، می‌توانید مقادیر پیش‌فرض را در این بخش تغییر دهید.

 

Spacing: تعیین فاصله بین خطوط نیز در این بخش صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مشخص‌کردن مقادیر دلخواه در کادر Before, After، فاصله هرخط با خط قبلی و خط بعدی را مشخص کنید.

 

5‌ـ‌ در پایان برای تائید تغییرات صورت گرفته ‌باید روی گزینه‌ Set As Default کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه‌ all documents based on the same template را انتخاب و روی Ok کلیک کنید.

 

6‌ـ‌ از این پس تمام صفحات جدید در نرم‌افزار Word با مشخصاتی که شما تعیین کرده‌اید ایجاد می‌شود و برای اعمال تغییر در هریک از مشخصات می‌توانید مراحل فوق را دوباره تکرار کنید.


برای گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه طبیعتاً نیاز به گلچین کردن آن‌هاست. از این رو می‌توان یک لیست پخش یا Playlist ایجاد کرد. اما انتخاب تک‌تک آهنگ‌ها برای ایجاد چنین لیستی وقت زیادی از شما می‌گیرد. در این ترفند روشی را برای شما معرفی می‌کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید در نرم‌افزار Windows Media Player به سرعت و به آسانی نسبت به ساخت یک Playlist اقدام نمایید.

 

بدین منظور:
نرم‌افزار Windows Media Player را اجرا کنید کنید.

 

لیست پخش, نرم‌افزار مدیا پلیر, ترفندهای ویندوز


در قسمت Library بر روی فلش کنار Create Playlist کلیک کرده و Create auto playlist را انتخاب کنید.

 

لیست پخش, نرم‌افزار مدیا پلیر, ترفندهای ویندوز

 

در قسمت Auto Playlist Name یک نام برای لیست خود انتخاب کنید.
حال بر روی اولین علامت + کلیک کنید و یک مشخصه برای لیست خود انتخاب کنید.
مثلاً با انتخاب گزینه‌ی Genre می‌توانید موزیک‌ها را بر اساس ژانر آنها در لیست خود قرار دهید.


تطبیق کامل عنوان صفحه (تگ عنوان) با عبارت جستجو شده: پیش از این گفته شد تطبیق دامنه یا زیر پهنه با عبارت جستجو شده می تواند نشانه مثبتی در نمایش سایت در نتایج جستجو داشته باشد. ولی در بسیاری از موارد این موضوع شدنی نیست. بسیاری از کسب و کارهای معتبر به تعقیب برند سازی هستند و نمی نا با نگارش یک عبارت کلیدی به صورت فینگیلیش توقع برند شدن داشت. ولی تطبیق اسم صفحه یا همان عنوان مقاله با واژه کلیدی جستجو شده کاملا بخردانه و برخی مواقع ضروری است. اساسا تحقیق کلمات کلیدی نیز برای همین موضوع است. البته باید دقت داشته باشید افراط در نوشتن مقالات جهت تطبیق هر نوشتار با یک واژه کلیدی منجر به حذف شما از نتایج گوگل می شود. چرا که شما مجبو به نگارش شمار زیادی مقاله مانند و ناچیز کیفیت می شوید و در این زمان الگوریتم پاندای گوگل دست به کار شده و شما را از نتایج حذف می کند یا رتبه شما را به صفحات بالاتر می برد.

وجود عبارت کلیدی در تگ عنوان و Description،   : حتی اگر تگ عنوان با عبارت کلیدی کاملا منطبق نبودند، وجود عبارت کلیدی در تگ عنوان هم می تواند یک عامل موثر برای نمایش صفحه در نتایج گوگل باشد. در صورتی که تگ عنوان یا همان عنوان نوشتار شما با عبارت کلیدی شروع شود، نشان بهتری در نمایش نتایج گوگل دارد. برای نمونه اگر عبارت سئو چیست در گوگل سرچ شود، در شرایط برابر عنوان “سئو چیست؟ آشنایی با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو” بهتر از عنوان “آشنایی با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو، سئو چیست؟ ” عمل خواهد کرد. چرا که در عنوان پیش درآمد عبارت کلیدی جستجو شده در ابتدای عنوان قرار دارد. در ضمن وجد عبارت کلیدی سرچ شده در تگ Description هم می تواند به افزایش شانس برای قرار گرفتن در نتایج بهتر منجر شود.

وجود LSI در تگ عنوان؛ روشنگری  و محتوای سایت: بهترین شرکت برای سئوی صفحه اول گوگل میموس، هم معنی و تقریبا  به عبارت کلیدی جستجو را می فهمد، لذا وجود این کلمات در تگ عنوان، توضیح و متن مقاله می تواند به شفا سئو صفحه کمک کند. این سوژه به شفا تجربه کاربری هم کمک می کند. در حالت عادی کاربرد بیش از بی گمان از یک کلمه در متن معمول نیست و مؤلف سعی می کند از عبارت های هم چم استفاده کند تا متن خسته کنند و حتی مسخره تلقی نشود. ولی بعضی از وبمسترها برای شفا رتبه صفحه در گوگل اقدام به بهره‌گیری بیش از کران از یک واژه کلیدی می کنند. این در حالی است که گوگل اخیرا به خوبی متوجه واژه ها هم معنی شده و می تواند با دقت اکثریت نتایج را رتبه بندی کند.

وجود عبارت کلیدی در  H1 و  H2  و H3 : به کارگیری عبارت کلیدی در این تگ ها و خصوصا تگ H1 کارساز است. تگ H1 در واقعیت عنوان دوم مقاله است که باید به آن دقت نمود.

فهرست مطالب در ابتدای محتوا: یک طریق زیاد اثربخش برای بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری، به کارگیری لیست در ابتدای مقاله است. این شغل خصوصا در مقالاتی که به چهره جامع نوشته شده اند سودمند است. برای نمونه در ابتدای همین مقاله فهرستی از مطالب، برای بیننده نوشته شده است الی چارچوب کلی نوشتار را بداند. گوگل هم مشابه مخاطبان از این سوژه استقبال می کند و در نتایج جستجو رتبه بهتری به این مقالات می دهد.


پس از انتخاب مشخصه‌ی مورد نظر خود، بر روی click to set کلیک کنید تا تنظیمات نهایی لیست خود را انجام دهید.
پس از انجام تنظیمات مورد نظر بر روی OK کلیک کنید تا Playlist مورد نظر شما ایجاد گردد.


حتما می دونید که در ویندوز خبری از حذف کردن فایل های سیستمی قدیمی و ناکارآمد نیست ! و این وظیفه بر عهده خود کاربران محول شده است.اما چه طور و چگونه باید فایل های آپدیت قدیمی ویندوز را حذف کنیم تا بی مورد فضای هارد کامپیوترمان را اشغال نکند؟ امروز قصد آموزش این کار را برای شما کاربران خوب دارم ؛ باشد که مورد توجه شما سروران واقع گردد.

 

جهت پاکسازی این فایل های مزاحم و به درد نخور از روی هارد کامپیوترتان ؛ ابتدا دکمه ویندوز موجود بر روی کیبردتان را فشار دهید و در داخل Search programs and files همانند تصویر زیر که برایتان تهیه کردم ؛ کلمه “Cleanmgr” را تایپ نمایید.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

حالا برای شما پنجره “Disk Cleanup” باز می شود که در آن لیست درایوهایتان به صورت منوی کشویی واقع گشته است.به تصویر زیر توجه فرمایید.چون من ویندوزم را در درایو D نصب کرده ام ؛ یک آیکون ویندوز درایو در کنار آن ظاهر شده است تا به من نشان دهد در کدام درایو ویندوز را نصب نموده ام.حتما توجه داشته باشید که فایل های آپدیتی فقط بر روی درایوی که ویندوزتان را نصب نموده اید واقع می باشند ؛ بنابراین درایوی را انتخاب کنید که ویندوز شما در آن نصب شده است. پس از انتخاب درایو ویندوز ؛ بر روی OK کلیک فرمایید.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

حال بایستی پنجره زیر برای شما به نمایش درآید(توجه داشته باشید که این فرآیند کمی زمان بر خواهد بود)

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

پس از اتمام این مرحله ؛ پنجره زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد.یک سری از بخش ها تیک خورده اند ؛ به دنبال Windows Update Cleanup بگردید و اگر تیک نداشت آن را تیک بزنید.البته اگر تمایل دارید می توانید تمامی موارد را تیک بزنید تا از شر تمام فایل های مزاحم به یک باره راحت شوید ! سپس بر روی OK کیلیک فرمایید و ادامه کار را به دست ویندوز بسپارید !

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

پس از OK کردن ؛ پنجره زیر را خواهید دید که این مرحله زود تر از مراحل قبل سپری می شوند.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

دیگر تمامی مراحل با موفقیت سپری شده اند و شما از شر این فایل های مزاحم و حجم گیر ؛ به راحتی خلاص شده اید !

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بیندازید و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) نمایید.طبق آموزشی که امروز به شما می دهم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهای جالب پنهان در ویندوز است.حال برویم سراغ آموزش !

 

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.حال کلید Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید. ( در تصویر زیر مشخص کرده ام )

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

حال برای شما پنجره ای به نمایش در می آید که از شما سوال می پرسد تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما کند.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کلیک کنید.حال دیگر هیچ کدام از کلید های کیبرد شما فعال نیستند ! امتحان فرمایید

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

اگر پیش خودتان تصور می کنید که حالا برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل به حالت اولیه و فعال چه باید کرد ؟! باید بگویم که کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید !


حذف کامل فایل های آپدیت قدیمی ویندوز 10

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که مایکروسافت در توسعه ویندوز 10 رعایت کرده، توجه ویژه به آپدیت ها است. با این حال فایل های آپدیت قدیمی ویندوز ممکن است در برخی مواقع دردسرساز شود.

 

ردموندی ها از اکتبر 2015 که ویندوز 10 را به طور رسمی و عمومی منتشر کرده اند، تا به امروز دهها آپدیت مختلف برای این سیستم عامل ارائه کرده اند که هر کدام آنها با توجه به نوع دستگاه و سخت افزارهای به کار رفته در آن متفاوت بوده است.

 

در عین حال تاکنون 3 آپدیت بزرگ برای ویندوز 10 آمده که تقریبا تمامی کاربران در این دو سال آنها را دریافت کرده اند. این آپدیت ها شامل آپدیت سالگرد ویندوز، آپدیت Creators و آپدیت Fall Creators می‌شوند.

 

مهم ترین دردسر ممکن برای آپدیت های خودکار باقی ماندن فایل های آپدیت قدیمی ویندوز است. آپدیت ویندوز بسته به فعال بودن یا غیر فعال بودن active hours تعداد دفعات ریستارت های دستگاه را کنترل می‌کند.

 

هر باری که ویندوز آپدیت می‌شود، فایل های آپدیت قدیمی باقی می‌مانند که این مسئله اصلا خوشایند نیست. بخصوص زمانی که از ذخیره سازی های گران قیمت نظیر SSD استفاده کنید. درایو حامل ویندوز شما روز به روز پرتر می‌شود و در نهایت باعث کندی دستگاه شما خواهد شد.

 

همین مسئله باعث می‌شود تا کاربران پس از مدتی استفاده از ویندوز 10 به دنبال روشی برای پاک کردن فایل های آپدیت قدیمی باشند.

 

برای پاک کردن فایل های آپدیت قدیمی ویندوز کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

از طریق منوی استارت به Control Panel بروید.

زیر شاخه Administrative Tools را در آن پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

روی گزینه Disk Cleanup دوبار کلیک کنید.

گزینه Clean up system files را بزنید.

 

فایل های آپدیت قدیمی ویندوز 10, ویندوز 10

حذف کامل فایل های آپدیت قدیمی ویندوز 10

 

Windows Update Cleanup را پیدا کرده و باکس مقابل آن را تیک بزنید.

اگر Previous Windows installations را هم پیدا کردید، باکس روبروی آن را هم فعال کنید.

OK را بزنید.

این پروسه برای مدت کوتاهی طول خواهد کشید، پس منتظر بمانید.


 

قابلیت Minimize و Maximize پنجره‌های ویندوزی از امکاناتی است که همه کاربران حداقل یک‌بار از آن استفاده می‌کنند و چنانچه کمی دقت کرده باشید متوجه افکت حرکتی موجود روی این قابلیت هنگام بزرگ‌نمایی یا کمینه‌سازی پنجره‌های ویندوزی شده‌اید.

 

دوست دارید این افکت را غیرفعال کنید تا با کلیک روی آیکون‌های موجود در نوار بالای پنجره‌ها به سرعت و بدون اتلاف زمان برای نمایش این افکت، نتیجه کار برای شما مشخص شود؟

 

برای غیرفعال‌سازی این افکت در ویندوزهای 7، 8 و 10 به این روش عمل کنید:

به کنترل پنل ویندوز مراجعه کرده و از بخش System and Security روی System کلیک کنید و در ادامه به بخش Advanced system settings وارد شوید. (می‌توانید پس از مراجعه به منوی استارت، عبارت sysdm.cpl را جست‌وجو کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا این بخش باز شود)

 

قابلیت Minimize و Maximize پنجره‌های ویندوز, افکت حرکتی

قابلیت Minimize و Maximize پنجره‌های ویندوز

 

تب Advanced را انتخاب و در بخش Performance روی گزینه Settings کلیک کنید.

از پنجره میان صفحه گزینه Custom را انتخاب کرده و علامت چک‌مارک گزینه Animate windows when minimizing or maximizing را غیرفعال کنید.

 

قابلیت Minimize و Maximize پنجره‌های ویندوز, افکت حرکتی

مدیریت افکت‌های ویندوز

 

توجه: در این بخش می‌توانید دیگر افکت‌های حرکتی مربوط به بخش‌های مختلف ویندوز را نیز فعال یا غیرفعال کنید. همچنین گزینه Adjust for best appearance بهترین کیفیت و جذابیت‌های انیمیشنی را برای شما به‌همراه دارد و انتخاب گزینه Adjust for best performance بهترین سرعت را برای شما فراهم خواهد کرد. (گزینه Adjust for best performance برای رایانه‌های با سخت‌افزارهای قدیمی‌تر پیشنهاد می‌شود).

در این مطلب به نحوه غیر فعال کردن کورتانا پس از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 نسخه های هوم و پرو می پردازیم.

مایکروسافت دستیار شخصی دیجیتالی خود، کورتانا را برای کاربران ارائه کرده و در ویندوز 10 آن را با به روز رسانی کامل تر می کند. کورتانا به غیر از جستجو در کامپیوتر کارهای دیگری هم انجام می دهد مانند نمایش اعلان ها، ارسال ایمیل، تنظیم یادآورها و… و انجام همه این کارها با استفاده از صدای شما است. ممکن است بعضی افراد کورتانا را مزاحم و آزار دهنده بدانند و یا به دلیل مصرف بالای پردازنده مایل به استفاده از آن نباشند و ترجیح می دهند آن را غیرفعال کنند.

 

قبل از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 شما می توانستید با استفاده از کلید تعیین شده ای کورتانا را غیر فعال کنید، اما پس از آپدیت این ویژگی دیگر در دسترس نیست و ظاهرا مایکروسافت دوست ندارد شما کورتانا را غیر فعال کنید. اما روش های دیگری هم برای غیرفعال کردن کورتانا وجود دارد که در زیر آن ها را بیان می کنیم.

 

 غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 پرو (Windows 10 Pro)

بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Edit group policy را جستجو و آن را باز کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

فعالسازی برنامه کورتانا

 

در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components >

Search

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

غیر فعال کردن کورتانا ویندوز 10

 

سپس Allow Cortana را پیدا و روی آن دابل کلیک کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

حالا Disabled را فعال و OK را بزنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال و کورتانا غیر فعال شود.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

غیر فعال کردن کورتانا

 

 غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 هوم  (Windows 10 Home)

این روش کمی پیچیده تر است و شامل ویرایش رجیستری ویندوز می شود. توجه داشته باشید که ویرایشگر رجیستری یک ابزار قدرتمند است و استفاده اشتباه از آن می تواند سیستم شما را ناپایدار یا حتی غیرقابل استفاده کند. این یک هک بسیار ساده است و


در دسترس بودن همیشگی سایت (Site Uptime): گوگل گرایش دارد سایت هایی را در نتایج جستجو نمایش دهد که همش در دسترس هستند. این جستار الی کران زیادی به سرور سایت پیوستگی دارد. سایتی که کمتر از ۹۹ درصد اوقات Uptime است چگونگی احسان ندارد.

محل استقرار سرور: گوگل در جستجوی محلی به محل استقرار سرور اهمیت می دهد. برای مثال اگر فردی در ایران و به زبان فارسی اقدام به جستجو می کند، وجود سرور سایت در ایران می تواند یک نکته مثبت کوچک برای رتبه بندی سایت باشد. با این هستی وزن این عامل در رتبه بندی ها زیاد نیست.

گواهی SSL: سایت هایی که استشهاد SSL دارند با https آغاز می شوند. پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد برای کدگذاری اطلاعات بین کاربر و سایت است. اطلاعاتی که با پیوندیدن SSL بین کاربر و سایت مبادله می شوند بصورت کد هستند الی امکان دزدیده شدن یا شنود توسط شخص ثالث از بین برود. نظر به اینکه گوگل به امنیت اطلاعات کاربران خویش اهمیت می دهد، لذا داشتن گواهی SSL می تواند یک شاخص مثبت برای سایت به حساب بیاید.

استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسول: به کارگیری ابزارهای مدیریت سایت پرتو از پروا مدیر سایت به عملکرد آن است. در این میان استفاده از افزارها خویش گوگل می تواند اهمیت اکثریت داشته باشد. گوگل به سایت هایی که از این ادوات کاربرد می کنند اهمیت اکثریت می دهد چرا که اطلاعات بیشتری از آنها دارد.

عوامل پیوسته با دامنه:


اعتبار دامنه: یکتا از شاخص های زیاد مهم برای گوگل، اعتبار پهنه است. وقتی یک نوشتار یا فرآورده در یک سایت با اعتبار بالا منتشر می شود، گوگل به آن پروا اکثریت می کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک صفحه با محتوای عادی را در صفحه نخست گوگل دیده باشید و یک صفحه با محتوای عالی را در صفحات بعدی. احد از انگیزه ها مهم این جستار می تواند اعتبار پهنه باشد. ولی اعتبار دامنه از عقیده گوگل جیست؟ بدون تردید عوامل زیادی از جمله موارد اشاره شده در این نوشتار می تواند به اعتبار یک گستره کمک نماید. برای نمونه تعداد بک لینک ها، تعداد کاربران، نرخ پرش، برند و … می توانند اعتبار یک دامنه نزد گوگل را رقم بزنند. سایت ماز با تعریف شاخصی سعی کرده اعتبار یک پهنه را تخمین بزند. برای دسترسی رایگان به اعتبار پهنه ها می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

سن دامنه: عامل دیگری که گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو به آن پروا دارد، سن حوزه است. پهنه های کهن می توانند ارزش بیشتری در نزد گوگل داشته باشند. اما این به آن معنی نیست که حوزه های جدید نمی توانند با آنها رقابت کنند. به نظر می رسد سن گستره یک عامل ضعیف در رتبه بندی نتایج است ولی به هر شکل عاملی کارایی گذار است.

انطباق کامل گستره با عبارت کلیدی: یگانه سایر از عوامل موثر در رتبه بندی نتایج گوگل، انطباق گستره با عبارت کلیدی است. به ویژه در عبارت های کلیدی که رقابت در آنها بسیار نیست، این یک عامل بسیار تاثیرگذار است.

وجود عبارت کلیدی در دامنه: اگر عبارت کلیدی جستجو شده در گوگل با حوزه اشتراکاتی داشته باشد، بازهم یک عامل مثبت برای پیمان اخذ در نتایج جستجو است.

زمان باقی باقیمانده الی انقضا دامنه: مدت سررسید ثبت پهنه بدست مالک یک عامل سایر برای ارزیابی ارزش دامنه برای ربات گوگل است. از عقیده گوگل یک حوزه ارزشمند هرگز سررسید انقضای کوتاه ندارد و صاحب دامنه آن را برای مدت زیادی ثبت می کند.

وجود عبارت کلیدی در پایین دامنه: وجود عبارت کلیدی در ذیل گستره نیز بر رفتار گوگل پرتو دارد. اگر عبارت کلیدی جستجو شده در پایین دامنه وجود داشته باشد، شانس نمایش در نتایج جستجو برای آن صفحه افزایش پیدا می کند.

تاریخچه و عملکرد پیشین دامنه: گوکل تاریخچه و عملکرد قبلی دامنه را در نتایج فعلی کارایی می دهد. اگر شما یک گستره ای که قبلا از آن فرد دیگری بوده را خریداری کنید، شدنی است عملکرد سایت شما در گوگل تحت تاثیر تاریخچه سایت قرار گیرد.خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی میموس جالب است بدانید این جستار برای خویش ما پیش آمد. در گرد از پروژه هایمان سایتی را در پسندیدن گرفتیم الی بر روی سئو آن شغل کنیم. در اولین روزهای پروژه متوجه شدیم این سایت پیشینه کار و جنبش پیشین دارد. با رسیدگی های اغلب متوجه شدیم پیشتر این سایت یک سایت انگلیسی زبان بوده و گوگل به سختی تحت کارایی عملکرد و محتوای پیشین این سایت قرار داشت.

ثبت گستره با پسوند یک کشور: گوگل در موعد نمایش نتایج جستجو در یک کشور، به سایت ها با گستره همان مملکت توجه اکثریت می کند.

انتشار اطلاعات مالک سایت در whois: نمایش اطلاعات مالک سایت در whois می تواند اثر از شفافیت عملکرد سایت باشد و این یک نکته مثبت به آمار می رود. هرچند نمیتوان آن را خیلی مهم در عقیده گرفت.

جریمه دیگر سایت های اسپمرها: در صورتی که گوگل یک اسپمر را معرفی کند با احتمال زیاد سایر سایت های او را نیز جریمه خواهد کرد.


 تا زمانی که دستور العمل ها را دقیقا انجام دهید، نباید هیچ مشکلی داشته باشید.

 

بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Regedit را جستجو و آن را باز کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows

 

روی Windows راست کلیک کنید و مسیر New > Key را انتخاب کنید. حالا پوشه ای ایجاد می شود، نام پوشه را Windows Search بگذارید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

سپس روی Windows Search راست کلیک کنید، و این بار مسیر New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام فایل ایجاد شده را AllowCortana بگذارید و اینتر را بزنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

روی AllowCortana دابل کلیک کنید و مقدار Value Data را صفر قرار دهید.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات انجام شود و کورتانا غیرفعال شود. پس از ریستارت کامپیوتر تغییرات انجام خواهد شد و کورتانا به یک باکس ساده جستجو تبدیل می شود و عبارت Ask me anything به Search Windows تغییر می کند که فقط کار جستجو را انجام می دهد.

 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

 

برای فعالسازی دوباره برنامه کورتانا تنها کافی است تا فایل ایجاد شده ی AllowCortana را حذف کنید یا اینکه Value Date را به عدد 1 تغییر دهید.

در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم. به عبارت دیگر در این مقاله خواهید آموخت که چگونه دو صفحه A5 را در یک صفحه A4 پرینت بگیرید.

 

” قبل از پرینت ، سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید. “

روش تنظیم کردن کاغذ و ابعاد پرینت

برای اینکه ابعاد پرینت شما به درستی تنظیم شود ابتدا فایل ورد خود را باز کنید و مطابق تصویر زیر ، ابعاد کاغذ را بر روی A4 تنظیم کنید. ( وارد بخش Page Layout شوید و گزینه Size را بر روی A4 قرار دهید. ) بعد از انجام این کار احتمال دارد تیتربندی ها و قسمت بندی های فایل شما کمی دچار تغییر شود که باید قبل از چاپ آنها را اصلاح کنید.

 

 نحوه پرینت گرفتن, روش پرینت گرفتن

اموزش پرینت گرفتن

 

حال که نوع  کاغذ را بر روی A4 تنظیم کردیم نوبت به پرینت گرفتن می رسد. پس از قرار دادن کاغذ در پرینتر مقدار مورد نیاز ، دکمه های Ctrl+P را فشار دهید.

 

 نحوه پرینت گرفتن, روش پرینت گرفتن

تنظیم کردن کاغذ پرینت

 

در پنجره پیش رو همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزینه ای برای تنظیم تعداد صفحه قابل چاپ در یک صفحه وجود دارد. این مورد به صورت پیش فرض بر روی 1 Page Per Sheet می باشد. اکنون شما باید آن را بر روی گزینه  2 Pages Per Sheet تنظیم کنید و در نهایت بر روی دکمه Print کلیک کنید.

در نسخه های قدیمی تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشی به نام Zoom را پیدا کرده و گزینه Pages Per Sheet را بر روی  2 Pages تظیم کنید.

فرم‌های دیجیتال اتفاق نویی به شمار نمی‌آیند و زمان زیادی است که امکان ساخت این‌گونه فرم‌ها در نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف گنجانده شده است. 

با این حال، متاسفانه هنوز در کشور ما هر کجا بروید، انواع و اقسام فرم‌های کاغذی جلویتان می‌گذارند تا یکی پس از دیگری پرشان کنید که این کار باعث می‌شود حجم زیادی کاغذ، جوهر و البته وقت در لابه‌لای هزاران فرم هدر ‌برود. در حالی‌که به جای بسیاری از این فرم‌های کاغذی می‌توان براحتی فرم‌های دیجیتال ایجاد کرد تا کاربران اطلاعاتشان را در آنها وارد و ارسال کنند. در این مطلب، نحوه‌ ایجاد این‌گونه فرم‌های دیجیتال را در ورد مایکروسافت و همچنین به‌صورت آنلاین بدون نیاز به نرم‌افزار آموزش می‌دهیم.

 

ساخت فرم در وُرد

ورد مایکروسافت یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ساخت فرم‌های دیجیتال است و در دسترس بودن، آن را به نخستین گزینه برای انجام این کار مبدل کرده است. با این وجود، به دلیل‌ آن‌که گزینه‌‌های ساخت فرم در ورد در حالت پیش‌فرض دیده نمی‌شوند، بسیاری از کاربران از وجود آن بی‌اطلاع هستند!

 

آشکارسازی ابزارها و شروع

برای ساخت یک فرم در ورد، اولین قدم، فعالسازی تب توسعه‌‌دهنده (Developer) است که گزینه‌های فرم در آن قرار گرفته است. این تب برخلاف دیگر تب‌ها به‌صورت پیش‌فرض آشکار نیست و برای نمایش آن در وردهای نسخه‌های 2010 به بالا به این صورت عمل کنید: روی File در نوار بالا کلیک کرده و Options را بزنید. سپس به بخش Customize Ribbon در آن بروید و از منوی بازشدنی دست راست گزینه‌ Main Tabs را انتخاب کنید.

 

حال در فهرست پایین آن، تیک تب Developer را گذاشته و OK کنید تا تب Developer به‌عنوان آخرین تب در نوار بالا قابل مشاهده شود. در ورد 2007 گزینه‌ فعالسازی این تب به شکل مستقیم در تنظیمات ورد (Word Options) و قسمت Popular قرار دارد. حالا که تب توسعه‌دهنده در بالا وجود دارد، ابزارهای مناسب برای ساخت یک فرم در اختیارتان است. می‌توانید از یک صفحه‌ خالی آغاز کنید و فرم را با قسمت‌های مختلفش بسازید یا از قالب‌های آماده‌ ورد استفاده کنید.

 

این قالب‌ها به‌صورت آنلاین هستند که برای دیدن و انتخابشان کافی است در منوی ایجاد یک فایل جدید، در قسمت بالا کلمه‌ Forms را جست‌وجو کنید. از میان نتایج جست‌وجو روی قالبی که می‌خواهید کلیک کرده و Create یا Download را بزنید تا قالب موردنظر دانلود شده (قالب‌ها حجم چندانی ندارند) و فایلی با آن قالب ایجاد شود.

 

افزودن محتوای فرم

برای افزودن بخش‌های مختلف به فرم که ورد به آنها فیلدهای کنترل محتوا (Content Control Fields) می‌گوید، مکان‌نما را در جایگاه دلخواه قرار داده و فیلد موردنظرتان را از قسمت Controls در تب Developer انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید در فرم بنویسید «نام:» و در جلوی آن یک Plain Text Content Control بگذارید تا افراد نامشان را در آن بنویسند یا اگر می‌خواهید در قسمتی تاریخ تولد انتخاب شود، Date Picker برای انجام آن مناسب است.

 

در قسمت Controls هشت فیلد مرسوم از جمله متن عادی (Plain Text)، مربع انتخاب (Check Box) یا فهرست‌های بازشدنی (Drop-Down Lists) دیده می‌شود که برای ساخت بیشتر فرم‌ها کافی خواهد بود. ورد همچنین تعدادی از کنترل‌های قدیمی‌تر و ActiveX را در بخشی جداگانه به نام Legacy Tools تعبیه کرده (نهمین گزینه در قسمت کنترل‌ها) که در صورت نیاز، از آنها نیز در فرم‌ها می‌توان بهره برد. علاوه بر این، برای آنهایی که در ورد و به‌طور کلی نرم‌افزارهای آفیس حرفه‌‌ای هستند، ابزارهای کدنویسی و ماکرو در بخش Code قرار گرفته تا بتوانند فرم‌های پیچیده‌تر و با کنترل بیشتر را تولید کنند.

 

تغییر تنظیمات و شخصی‌سازی

پس از آن‌که فیلدها و کنترل‌های موردنظرتان را روی فرم قرار دادید، می‌توانید مشخصات این فیلدها را بر حسب نیاز تغییر دهید. کافی است با انتخاب هر فیلد، روی گزینه‌ Properties در قسمت Controls کلیک کنید تا دیالوگی حاوی این مشخصات ظاهر شود.

 

اگر دنبال تغییرات اساسی‌تر و دقیق‌تر هستید نیز ورد گزینه‌ای برای این کار پیش روی شما گذاشته است: حالت طراحی (Design Mode). با انتخاب یک فیلد و کلیک روی این گزینه به حالت طراحی می‌روید که تغییرات بیشتری برای فیلدها در اختیارتان می‌گذارد. وقتی با فعال بودن حالت طراحی، گزینه Properties را بزنید به جای یک دیالوگ ساده، فهرستی جزئی از خواص آن فیلد مشاهده خواهید کرد که می‌توانید هر کدام را به دلخواه‌ تغییر دهید.

 

 آموزش ساخت فرم, ساخت فرم آنلاین

آموزش ساخت فرم

 

ذخیره و محافظت

حالا که فرمتان را ایجاد و محتوای مورد نظرتان را در آن قرار دادید، وقتش رسیده که این فرم را برای ارسال به افراد و پر شدن توسط آنها آماده کنید. اگر فایل ساخته‌شده را به همین حالتی که هست به کسی بدهید، آن فرد به آسانی می‌تواند علاوه بر پر کردن فرم، محتوای آن را هم تغییر دهد! چیزی که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست!

 

در ورد برای جلوگیری از این اتفاق و ثابت کردن محتوای استاتیک فرم‌ها، دو راهکار وجود دارد؛ راه اول و ساده‌تر، استفاده از گروه‌بندی است. کافی است همه‌ محتوای فرم را انتخاب کنید (با میانبر Ctrl+A) و از قسمت Controls گزینه‌ Group را بزنید تا این محتوا گروه‌بندی شود. در این حالت، فقط فیلدها قابل ویرایش خواهند بود و دیگر محتواها قفل می‌شوند.

 

راه دوم، محدود کردن ویرایش به کمک گزینه‌ Restrict Editing در تب توسعه‌دهنده است. با کلیک روی این گزینه، منویی از کنار باز می‌شود که در آن تیک قسمت دوم یعنی Editing Restriction را گذاشته و از منوی پایین آن، Filling in forms را انتخاب کنید. حال دکمه‌ Yes, Start Enforcing را بزنید تا با تعیین یک رمز عبور، امکان ویرایش محتوای استاتیک فرم بدون دانستن رمز عبور امکان نداشته باشد!

 

فرم آنلاین

اگر حس می‌کنید ساخت یک فرم در ورد دردسر دارد و دنبال راه‌حل ساده‌تری برای ایجاد مواردی چون نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌‌ها یا حتی آزمون‌‌ها می‌گردید، فرم‌های گوگل (Google Forms) بهترین گزینه برای شماست!

 

گوگل محیطی ساده و در عین حال بسیار کاربردی آماده کرده که هر کسی به سرعت و آسانی بتواند در آن فرمی بسازد و به اشتراک بگذارد. برای ساخت فرم در این محیط، به آدرس forms.google.com بروید و یک قالب یا فرم خالی را برای شروع کار انتخاب کنید. فرم‌های گوگل به‌طور ساده از فهرستی از سوالات به‌صورت پشت سر هم ساخته می‌شوند که یکی از انواع مختلفی از پاسخ‌ها (چندگزینه‌ای، تشریحی و...) برای هر سوال قابل استفاده است.

 

یعنی تعیین می‌کنید می‌خواهید پاسخ این سوال از چه نوعی باشد و سپس پاسخ(های) آن را تنظیم می‌کنید. کنترل‌هایی چون اجباری بودن پاسخ به برخی سوالات یا انتخاب حداقل چند گزینه از دیگر تنظیمات مربوط به سوال و جواب است.

 

علاوه بر این، برای هر پرسش و پاسخ یا در میان‌ آنها می‌توانید از تصاویر و ویدئوها نیز استفاده کنید. گوگل این امکان را نیز در اختیار گذاشته که سوالاتتان را در بخش‌ها (Section) دسته‌بندی کنید. پس از آن‌که فرم مورد نظرتان را از میان فرم‌های گوگل ایجاد کردید، با کلیک روی دکمه‌ ارسال (Send) آن فرم را برای افراد مختلف می‌فرستید تا پر کنند. ارسال فرم می‌تواند به فهرستی از ایمیل‌ها باشد، لینک‌ آن به اشتراک گذاشته شود و حتی در داخل یک صفحه‌ وب تعبیه (Embed) شود. تنظیماتی مانند لزوم ورود به اکانت گوگل برای پر کردن فرم یا امکان ویرایش پس از ارسال نیز از طریق منوی تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) برای هر فرم قابل تعیین است.