یکی از مهم ترین خصوصیاتی که مایکروسافت در توسعه ویندوز 10 رعایت کرده، توجه ویژه به آپدیت ها است. با این حال فایل های آپدیت قدیمی ویندوز ممکن است در برخی مواقع دردسرساز شود.
ردموندی ها از اکتبر 2015 که ویندوز 10 را به طور رسمی و عمومی منتشر کرده اند، تا به امروز دهها آپدیت مختلف برای این سیستم عامل ارائه کرده اند که هر کدام آنها با توجه به نوع دستگاه و سخت افزارهای به کار رفته در آن متفاوت بوده است.
در عین حال تاکنون 3 آپدیت بزرگ برای ویندوز 10 آمده که تقریبا تمامی کاربران در این دو سال آنها را دریافت کرده اند. این آپدیت ها شامل آپدیت سالگرد ویندوز، آپدیت Creators و آپدیت Fall Creators میشوند.
مهم ترین دردسر ممکن برای آپدیت های خودکار باقی ماندن فایل های آپدیت قدیمی ویندوز است. آپدیت ویندوز بسته به فعال بودن یا غیر فعال بودن active hours تعداد دفعات ریستارت های دستگاه را کنترل میکند.
هر باری که ویندوز آپدیت میشود، فایل های آپدیت قدیمی باقی میمانند که این مسئله اصلا خوشایند نیست. بخصوص زمانی که از ذخیره سازی های گران قیمت نظیر SSD استفاده کنید. درایو حامل ویندوز شما روز به روز پرتر میشود و در نهایت باعث کندی دستگاه شما خواهد شد.
همین مسئله باعث میشود تا کاربران پس از مدتی استفاده از ویندوز 10 به دنبال روشی برای پاک کردن فایل های آپدیت قدیمی باشند.
برای پاک کردن فایل های آپدیت قدیمی ویندوز کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
از طریق منوی استارت به Control Panel بروید.
زیر شاخه Administrative Tools را در آن پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.
روی گزینه Disk Cleanup دوبار کلیک کنید.
گزینه Clean up system files را بزنید.
حذف کامل فایل های آپدیت قدیمی ویندوز 10
Windows Update Cleanup را پیدا کرده و باکس مقابل آن را تیک بزنید.
اگر Previous Windows installations را هم پیدا کردید، باکس روبروی آن را هم فعال کنید.
OK را بزنید.
این پروسه برای مدت کوتاهی طول خواهد کشید، پس منتظر بمانید.
قابلیت Minimize و Maximize پنجرههای ویندوزی از امکاناتی است که همه کاربران حداقل یکبار از آن استفاده میکنند و چنانچه کمی دقت کرده باشید متوجه افکت حرکتی موجود روی این قابلیت هنگام بزرگنمایی یا کمینهسازی پنجرههای ویندوزی شدهاید.
دوست دارید این افکت را غیرفعال کنید تا با کلیک روی آیکونهای موجود در نوار بالای پنجرهها به سرعت و بدون اتلاف زمان برای نمایش این افکت، نتیجه کار برای شما مشخص شود؟
برای غیرفعالسازی این افکت در ویندوزهای 7، 8 و 10 به این روش عمل کنید:
به کنترل پنل ویندوز مراجعه کرده و از بخش System and Security روی System کلیک کنید و در ادامه به بخش Advanced system settings وارد شوید. (میتوانید پس از مراجعه به منوی استارت، عبارت sysdm.cpl را جستوجو کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا این بخش باز شود)
قابلیت Minimize و Maximize پنجرههای ویندوز
تب Advanced را انتخاب و در بخش Performance روی گزینه Settings کلیک کنید.
از پنجره میان صفحه گزینه Custom را انتخاب کرده و علامت چکمارک گزینه Animate windows when minimizing or maximizing را غیرفعال کنید.
مدیریت افکتهای ویندوز
توجه: در این بخش میتوانید دیگر افکتهای حرکتی مربوط به بخشهای مختلف ویندوز را نیز فعال یا غیرفعال کنید. همچنین گزینه Adjust for best appearance بهترین کیفیت و جذابیتهای انیمیشنی را برای شما بههمراه دارد و انتخاب گزینه Adjust for best performance بهترین سرعت را برای شما فراهم خواهد کرد. (گزینه Adjust for best performance برای رایانههای با سختافزارهای قدیمیتر پیشنهاد میشود).
در این مطلب به نحوه غیر فعال کردن کورتانا پس از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 نسخه های هوم و پرو می پردازیم.
مایکروسافت دستیار شخصی دیجیتالی خود، کورتانا را برای کاربران ارائه کرده و در ویندوز 10 آن را با به روز رسانی کامل تر می کند. کورتانا به غیر از جستجو در کامپیوتر کارهای دیگری هم انجام می دهد مانند نمایش اعلان ها، ارسال ایمیل، تنظیم یادآورها و… و انجام همه این کارها با استفاده از صدای شما است. ممکن است بعضی افراد کورتانا را مزاحم و آزار دهنده بدانند و یا به دلیل مصرف بالای پردازنده مایل به استفاده از آن نباشند و ترجیح می دهند آن را غیرفعال کنند.
قبل از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 شما می توانستید با استفاده از کلید تعیین شده ای کورتانا را غیر فعال کنید، اما پس از آپدیت این ویژگی دیگر در دسترس نیست و ظاهرا مایکروسافت دوست ندارد شما کورتانا را غیر فعال کنید. اما روش های دیگری هم برای غیرفعال کردن کورتانا وجود دارد که در زیر آن ها را بیان می کنیم.
غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 پرو (Windows 10 Pro)
بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Edit group policy را جستجو و آن را باز کنید.
فعالسازی برنامه کورتانا
در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components >
Search
غیر فعال کردن کورتانا ویندوز 10
سپس Allow Cortana را پیدا و روی آن دابل کلیک کنید.
حالا Disabled را فعال و OK را بزنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال و کورتانا غیر فعال شود.
غیر فعال کردن کورتانا
غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home)
این روش کمی پیچیده تر است و شامل ویرایش رجیستری ویندوز می شود. توجه داشته باشید که ویرایشگر رجیستری یک ابزار قدرتمند است و استفاده اشتباه از آن می تواند سیستم شما را ناپایدار یا حتی غیرقابل استفاده کند. این یک هک بسیار ساده است و
در دسترس بودن همیشگی سایت (Site Uptime): گوگل گرایش دارد سایت هایی را در نتایج جستجو نمایش دهد که همش در دسترس هستند. این جستار الی کران زیادی به سرور سایت پیوستگی دارد. سایتی که کمتر از ۹۹ درصد اوقات Uptime است چگونگی احسان ندارد.
محل استقرار سرور: گوگل در جستجوی محلی به محل استقرار سرور اهمیت می دهد. برای مثال اگر فردی در ایران و به زبان فارسی اقدام به جستجو می کند، وجود سرور سایت در ایران می تواند یک نکته مثبت کوچک برای رتبه بندی سایت باشد. با این هستی وزن این عامل در رتبه بندی ها زیاد نیست.
گواهی SSL: سایت هایی که استشهاد SSL دارند با https آغاز می شوند. پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد برای کدگذاری اطلاعات بین کاربر و سایت است. اطلاعاتی که با پیوندیدن SSL بین کاربر و سایت مبادله می شوند بصورت کد هستند الی امکان دزدیده شدن یا شنود توسط شخص ثالث از بین برود. نظر به اینکه گوگل به امنیت اطلاعات کاربران خویش اهمیت می دهد، لذا داشتن گواهی SSL می تواند یک شاخص مثبت برای سایت به حساب بیاید.
استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسول: به کارگیری ابزارهای مدیریت سایت پرتو از پروا مدیر سایت به عملکرد آن است. در این میان استفاده از افزارها خویش گوگل می تواند اهمیت اکثریت داشته باشد. گوگل به سایت هایی که از این ادوات کاربرد می کنند اهمیت اکثریت می دهد چرا که اطلاعات بیشتری از آنها دارد.
عوامل پیوسته با دامنه:
اعتبار دامنه: یکتا از شاخص های زیاد مهم برای گوگل، اعتبار پهنه است. وقتی یک نوشتار یا فرآورده در یک سایت با اعتبار بالا منتشر می شود، گوگل به آن پروا اکثریت می کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک صفحه با محتوای عادی را در صفحه نخست گوگل دیده باشید و یک صفحه با محتوای عالی را در صفحات بعدی. احد از انگیزه ها مهم این جستار می تواند اعتبار پهنه باشد. ولی اعتبار دامنه از عقیده گوگل جیست؟ بدون تردید عوامل زیادی از جمله موارد اشاره شده در این نوشتار می تواند به اعتبار یک گستره کمک نماید. برای نمونه تعداد بک لینک ها، تعداد کاربران، نرخ پرش، برند و … می توانند اعتبار یک دامنه نزد گوگل را رقم بزنند. سایت ماز با تعریف شاخصی سعی کرده اعتبار یک پهنه را تخمین بزند. برای دسترسی رایگان به اعتبار پهنه ها می توانید به این سایت مراجعه نمایید.
سن دامنه: عامل دیگری که گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو به آن پروا دارد، سن حوزه است. پهنه های کهن می توانند ارزش بیشتری در نزد گوگل داشته باشند. اما این به آن معنی نیست که حوزه های جدید نمی توانند با آنها رقابت کنند. به نظر می رسد سن گستره یک عامل ضعیف در رتبه بندی نتایج است ولی به هر شکل عاملی کارایی گذار است.
انطباق کامل گستره با عبارت کلیدی: یگانه سایر از عوامل موثر در رتبه بندی نتایج گوگل، انطباق گستره با عبارت کلیدی است. به ویژه در عبارت های کلیدی که رقابت در آنها بسیار نیست، این یک عامل بسیار تاثیرگذار است.
وجود عبارت کلیدی در دامنه: اگر عبارت کلیدی جستجو شده در گوگل با حوزه اشتراکاتی داشته باشد، بازهم یک عامل مثبت برای پیمان اخذ در نتایج جستجو است.
زمان باقی باقیمانده الی انقضا دامنه: مدت سررسید ثبت پهنه بدست مالک یک عامل سایر برای ارزیابی ارزش دامنه برای ربات گوگل است. از عقیده گوگل یک حوزه ارزشمند هرگز سررسید انقضای کوتاه ندارد و صاحب دامنه آن را برای مدت زیادی ثبت می کند.
وجود عبارت کلیدی در پایین دامنه: وجود عبارت کلیدی در ذیل گستره نیز بر رفتار گوگل پرتو دارد. اگر عبارت کلیدی جستجو شده در پایین دامنه وجود داشته باشد، شانس نمایش در نتایج جستجو برای آن صفحه افزایش پیدا می کند.
تاریخچه و عملکرد پیشین دامنه: گوکل تاریخچه و عملکرد قبلی دامنه را در نتایج فعلی کارایی می دهد. اگر شما یک گستره ای که قبلا از آن فرد دیگری بوده را خریداری کنید، شدنی است عملکرد سایت شما در گوگل تحت تاثیر تاریخچه سایت قرار گیرد.خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی میموس جالب است بدانید این جستار برای خویش ما پیش آمد. در گرد از پروژه هایمان سایتی را در پسندیدن گرفتیم الی بر روی سئو آن شغل کنیم. در اولین روزهای پروژه متوجه شدیم این سایت پیشینه کار و جنبش پیشین دارد. با رسیدگی های اغلب متوجه شدیم پیشتر این سایت یک سایت انگلیسی زبان بوده و گوگل به سختی تحت کارایی عملکرد و محتوای پیشین این سایت قرار داشت.
ثبت گستره با پسوند یک کشور: گوگل در موعد نمایش نتایج جستجو در یک کشور، به سایت ها با گستره همان مملکت توجه اکثریت می کند.
انتشار اطلاعات مالک سایت در whois: نمایش اطلاعات مالک سایت در whois می تواند اثر از شفافیت عملکرد سایت باشد و این یک نکته مثبت به آمار می رود. هرچند نمیتوان آن را خیلی مهم در عقیده گرفت.
جریمه دیگر سایت های اسپمرها: در صورتی که گوگل یک اسپمر را معرفی کند با احتمال زیاد سایر سایت های او را نیز جریمه خواهد کرد.
تا زمانی که دستور العمل ها را دقیقا انجام دهید، نباید هیچ مشکلی داشته باشید.
بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Regedit را جستجو و آن را باز کنید.
در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows
روی Windows راست کلیک کنید و مسیر New > Key را انتخاب کنید. حالا پوشه ای ایجاد می شود، نام پوشه را Windows Search بگذارید.
سپس روی Windows Search راست کلیک کنید، و این بار مسیر New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام فایل ایجاد شده را AllowCortana بگذارید و اینتر را بزنید.
روی AllowCortana دابل کلیک کنید و مقدار Value Data را صفر قرار دهید.
کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات انجام شود و کورتانا غیرفعال شود. پس از ریستارت کامپیوتر تغییرات انجام خواهد شد و کورتانا به یک باکس ساده جستجو تبدیل می شود و عبارت Ask me anything به Search Windows تغییر می کند که فقط کار جستجو را انجام می دهد.
برای فعالسازی دوباره برنامه کورتانا تنها کافی است تا فایل ایجاد شده ی AllowCortana را حذف کنید یا اینکه Value Date را به عدد 1 تغییر دهید.
در زمان پرینت گرفتن برخی اسناد در ورد گاهی احتیاج پیدا می کنیم به علت کمبود کاغذ ، دو صفحه را در یک صفحه پرینت کنیم. یا زمان هایی پیش می آید که می خواهیم یک جزوه را در ابعاد کوچکتر چاپ کنیم. به عبارت دیگر در این مقاله خواهید آموخت که چگونه دو صفحه A5 را در یک صفحه A4 پرینت بگیرید.
” قبل از پرینت ، سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید. “
روش تنظیم کردن کاغذ و ابعاد پرینت
برای اینکه ابعاد پرینت شما به درستی تنظیم شود ابتدا فایل ورد خود را باز کنید و مطابق تصویر زیر ، ابعاد کاغذ را بر روی A4 تنظیم کنید. ( وارد بخش Page Layout شوید و گزینه Size را بر روی A4 قرار دهید. ) بعد از انجام این کار احتمال دارد تیتربندی ها و قسمت بندی های فایل شما کمی دچار تغییر شود که باید قبل از چاپ آنها را اصلاح کنید.
اموزش پرینت گرفتن
حال که نوع کاغذ را بر روی A4 تنظیم کردیم نوبت به پرینت گرفتن می رسد. پس از قرار دادن کاغذ در پرینتر مقدار مورد نیاز ، دکمه های Ctrl+P را فشار دهید.
تنظیم کردن کاغذ پرینت
در پنجره پیش رو همانطور که در تصویر مشاهده می کنید مطابق با نسخه نرم افزار Word شما ، گزینه ای برای تنظیم تعداد صفحه قابل چاپ در یک صفحه وجود دارد. این مورد به صورت پیش فرض بر روی 1 Page Per Sheet می باشد. اکنون شما باید آن را بر روی گزینه 2 Pages Per Sheet تنظیم کنید و در نهایت بر روی دکمه Print کلیک کنید.
در نسخه های قدیمی تر ورد ، بعد از فشردن Ctrl+P بخشی به نام Zoom را پیدا کرده و گزینه Pages Per Sheet را بر روی 2 Pages تظیم کنید.
فرمهای دیجیتال اتفاق نویی به شمار نمیآیند و زمان زیادی است که امکان ساخت اینگونه فرمها در نرمافزارها و سایتهای مختلف گنجانده شده است.
با این حال، متاسفانه هنوز در کشور ما هر کجا بروید، انواع و اقسام فرمهای کاغذی جلویتان میگذارند تا یکی پس از دیگری پرشان کنید که این کار باعث میشود حجم زیادی کاغذ، جوهر و البته وقت در لابهلای هزاران فرم هدر برود. در حالیکه به جای بسیاری از این فرمهای کاغذی میتوان براحتی فرمهای دیجیتال ایجاد کرد تا کاربران اطلاعاتشان را در آنها وارد و ارسال کنند. در این مطلب، نحوه ایجاد اینگونه فرمهای دیجیتال را در ورد مایکروسافت و همچنین بهصورت آنلاین بدون نیاز به نرمافزار آموزش میدهیم.
ساخت فرم در وُرد
ورد مایکروسافت یکی از بهترین نرمافزارها برای ساخت فرمهای دیجیتال است و در دسترس بودن، آن را به نخستین گزینه برای انجام این کار مبدل کرده است. با این وجود، به دلیل آنکه گزینههای ساخت فرم در ورد در حالت پیشفرض دیده نمیشوند، بسیاری از کاربران از وجود آن بیاطلاع هستند!
آشکارسازی ابزارها و شروع
برای ساخت یک فرم در ورد، اولین قدم، فعالسازی تب توسعهدهنده (Developer) است که گزینههای فرم در آن قرار گرفته است. این تب برخلاف دیگر تبها بهصورت پیشفرض آشکار نیست و برای نمایش آن در وردهای نسخههای 2010 به بالا به این صورت عمل کنید: روی File در نوار بالا کلیک کرده و Options را بزنید. سپس به بخش Customize Ribbon در آن بروید و از منوی بازشدنی دست راست گزینه Main Tabs را انتخاب کنید.
حال در فهرست پایین آن، تیک تب Developer را گذاشته و OK کنید تا تب Developer بهعنوان آخرین تب در نوار بالا قابل مشاهده شود. در ورد 2007 گزینه فعالسازی این تب به شکل مستقیم در تنظیمات ورد (Word Options) و قسمت Popular قرار دارد. حالا که تب توسعهدهنده در بالا وجود دارد، ابزارهای مناسب برای ساخت یک فرم در اختیارتان است. میتوانید از یک صفحه خالی آغاز کنید و فرم را با قسمتهای مختلفش بسازید یا از قالبهای آماده ورد استفاده کنید.
این قالبها بهصورت آنلاین هستند که برای دیدن و انتخابشان کافی است در منوی ایجاد یک فایل جدید، در قسمت بالا کلمه Forms را جستوجو کنید. از میان نتایج جستوجو روی قالبی که میخواهید کلیک کرده و Create یا Download را بزنید تا قالب موردنظر دانلود شده (قالبها حجم چندانی ندارند) و فایلی با آن قالب ایجاد شود.
افزودن محتوای فرم
برای افزودن بخشهای مختلف به فرم که ورد به آنها فیلدهای کنترل محتوا (Content Control Fields) میگوید، مکاننما را در جایگاه دلخواه قرار داده و فیلد موردنظرتان را از قسمت Controls در تب Developer انتخاب کنید. برای مثال میتوانید در فرم بنویسید «نام:» و در جلوی آن یک Plain Text Content Control بگذارید تا افراد نامشان را در آن بنویسند یا اگر میخواهید در قسمتی تاریخ تولد انتخاب شود، Date Picker برای انجام آن مناسب است.
در قسمت Controls هشت فیلد مرسوم از جمله متن عادی (Plain Text)، مربع انتخاب (Check Box) یا فهرستهای بازشدنی (Drop-Down Lists) دیده میشود که برای ساخت بیشتر فرمها کافی خواهد بود. ورد همچنین تعدادی از کنترلهای قدیمیتر و ActiveX را در بخشی جداگانه به نام Legacy Tools تعبیه کرده (نهمین گزینه در قسمت کنترلها) که در صورت نیاز، از آنها نیز در فرمها میتوان بهره برد. علاوه بر این، برای آنهایی که در ورد و بهطور کلی نرمافزارهای آفیس حرفهای هستند، ابزارهای کدنویسی و ماکرو در بخش Code قرار گرفته تا بتوانند فرمهای پیچیدهتر و با کنترل بیشتر را تولید کنند.
تغییر تنظیمات و شخصیسازی
پس از آنکه فیلدها و کنترلهای موردنظرتان را روی فرم قرار دادید، میتوانید مشخصات این فیلدها را بر حسب نیاز تغییر دهید. کافی است با انتخاب هر فیلد، روی گزینه Properties در قسمت Controls کلیک کنید تا دیالوگی حاوی این مشخصات ظاهر شود.
اگر دنبال تغییرات اساسیتر و دقیقتر هستید نیز ورد گزینهای برای این کار پیش روی شما گذاشته است: حالت طراحی (Design Mode). با انتخاب یک فیلد و کلیک روی این گزینه به حالت طراحی میروید که تغییرات بیشتری برای فیلدها در اختیارتان میگذارد. وقتی با فعال بودن حالت طراحی، گزینه Properties را بزنید به جای یک دیالوگ ساده، فهرستی جزئی از خواص آن فیلد مشاهده خواهید کرد که میتوانید هر کدام را به دلخواه تغییر دهید.
آموزش ساخت فرم
ذخیره و محافظت
حالا که فرمتان را ایجاد و محتوای مورد نظرتان را در آن قرار دادید، وقتش رسیده که این فرم را برای ارسال به افراد و پر شدن توسط آنها آماده کنید. اگر فایل ساختهشده را به همین حالتی که هست به کسی بدهید، آن فرد به آسانی میتواند علاوه بر پر کردن فرم، محتوای آن را هم تغییر دهد! چیزی که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست!
در ورد برای جلوگیری از این اتفاق و ثابت کردن محتوای استاتیک فرمها، دو راهکار وجود دارد؛ راه اول و سادهتر، استفاده از گروهبندی است. کافی است همه محتوای فرم را انتخاب کنید (با میانبر Ctrl+A) و از قسمت Controls گزینه Group را بزنید تا این محتوا گروهبندی شود. در این حالت، فقط فیلدها قابل ویرایش خواهند بود و دیگر محتواها قفل میشوند.
راه دوم، محدود کردن ویرایش به کمک گزینه Restrict Editing در تب توسعهدهنده است. با کلیک روی این گزینه، منویی از کنار باز میشود که در آن تیک قسمت دوم یعنی Editing Restriction را گذاشته و از منوی پایین آن، Filling in forms را انتخاب کنید. حال دکمه Yes, Start Enforcing را بزنید تا با تعیین یک رمز عبور، امکان ویرایش محتوای استاتیک فرم بدون دانستن رمز عبور امکان نداشته باشد!
فرم آنلاین
اگر حس میکنید ساخت یک فرم در ورد دردسر دارد و دنبال راهحل سادهتری برای ایجاد مواردی چون نظرسنجیها، پرسشنامهها یا حتی آزمونها میگردید، فرمهای گوگل (Google Forms) بهترین گزینه برای شماست!
گوگل محیطی ساده و در عین حال بسیار کاربردی آماده کرده که هر کسی به سرعت و آسانی بتواند در آن فرمی بسازد و به اشتراک بگذارد. برای ساخت فرم در این محیط، به آدرس forms.google.com بروید و یک قالب یا فرم خالی را برای شروع کار انتخاب کنید. فرمهای گوگل بهطور ساده از فهرستی از سوالات بهصورت پشت سر هم ساخته میشوند که یکی از انواع مختلفی از پاسخها (چندگزینهای، تشریحی و...) برای هر سوال قابل استفاده است.
یعنی تعیین میکنید میخواهید پاسخ این سوال از چه نوعی باشد و سپس پاسخ(های) آن را تنظیم میکنید. کنترلهایی چون اجباری بودن پاسخ به برخی سوالات یا انتخاب حداقل چند گزینه از دیگر تنظیمات مربوط به سوال و جواب است.
علاوه بر این، برای هر پرسش و پاسخ یا در میان آنها میتوانید از تصاویر و ویدئوها نیز استفاده کنید. گوگل این امکان را نیز در اختیار گذاشته که سوالاتتان را در بخشها (Section) دستهبندی کنید. پس از آنکه فرم مورد نظرتان را از میان فرمهای گوگل ایجاد کردید، با کلیک روی دکمه ارسال (Send) آن فرم را برای افراد مختلف میفرستید تا پر کنند. ارسال فرم میتواند به فهرستی از ایمیلها باشد، لینک آن به اشتراک گذاشته شود و حتی در داخل یک صفحه وب تعبیه (Embed) شود. تنظیماتی مانند لزوم ورود به اکانت گوگل برای پر کردن فرم یا امکان ویرایش پس از ارسال نیز از طریق منوی تنظیمات (آیکون چرخدنده) برای هر فرم قابل تعیین است.