قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!

 

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن یکی از برنامه‌های در حال اجرا و یا سنجاق شده به نوار تسک‌بار راست کلیک کنید (دقت کنید نبایستی کلیک راست را نگه دارید، تنها یک بار راست کلیک کنید).
پس از نمایش منوی راست کلیک مربوط به برنامه‌ی مورد نظر، در قسمت خالی از نوار تسک‌بار کلیک کرده و کلیک چپ ماوس را نگه دارید.


خواهید دید که پس از چند لحظه نوار تسک‌بار از پایین صفحه به بالا منتقل خواهد شد!
جالب این جاست که حتی اگر تسک‌بار قفل باشد نیز این ترفند عملی خواهد بود.
البته پس از انتقال نوار تسک‌بار به بالای صفحه این ترفند دیگر موجب انتقال آن به پایین نخواهد شد و بایستی ابتدا با راست کلیک بر روی فضای خالی از نوار تسک‌بار و اطمینان از تیک نخوردن Lock the taskbar، نوار تسک‌بار را با استفاده از ماوس بگیرید و به پایین صفحه بکشید.

در صفحه‌ی Start ویندوز 8 و 8.1 می‌توان اپلیکیشن‌هایی را حذف یا اضافه نمود. همچنین می‌توان چیدمان این اپلیکیشن‌ها را نیز تغییر داد. ممکن است شما تمامی کارهای یاد شده را انجام داده باشید ولی اکنون ترجیح بدهید به حالت اولیه‌ی صفحه‌ی Start بازگردید. انجام دستی این عمل بسیار وقت‌گیر خواهد بود. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 

بدین منظور:
به صفحه‌ی Start بروید و عبارت CMD را تایپ کنید.
کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را بزنید تا Command Prompt در حالت Administrator گشوده شود.
دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

del %LocalAppData%\Microsoft\Windows\appsFolder.itemdata-ms

 

دستور زیر را نیز وارد کنید و Enter بزنید:

del %LocalAppData%\Microsoft\Windows\appsFolder.itemdata-ms.bak

 

در انتها نیز دستور زیر را وارد کرده، Enter بزنید تا عملیات به انتها برسد:

Tskill explorer

اکنون اگر به صفحه‌ی Start بروید مشاهده می‌کنید که این صفحه به حالت اولیه‌ی خود بازگشته است.
دقت کنید این عمل غیرقابل بازگشت است، در نتیجه پیش از این کار، از انجام آن مطمئن شوید.

تون تایپ شده در نرم‌افزار Word به‌صورت پیش‌فرض مشخصاتی مانند محل قرارگیری، چیدمان و فاصله دارد. این اندازه‌های پیش‌فرض در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ندارد، اما گاهی ممکن است یک کاربر در بسیاری از متون نوشتاری خود در این برنامه نیازمند تغییر در اندازه‌ها و مشخصات پیش‌فرض باشد.

 

در این شرایط تغییر دائم مشخصات، کاری وقتگیر است و راه‌حل خلاصی از انجام این کار تکراری، تغییر مشخصات پیش‌فرض است. چنانچه شما هم قصد دارید این تغییرات را اعمال کنید و از این پس صفحات جدیدی که در نرم‌افزار Word ایجاد می‌کنید دارای چیدمان راست به چپ باشد یا فاصله بین خطوط دوبرابر فاصله پیش‌فرض آنها باشد، می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

1‌ـ‌ ابتدا نرم‌افزار Word (نسخه 2007و 2010 یا 2013) را اجرا کنید.

 

2‌ـ‌ از ریبون بالای نرم‌افزار به تب Home رفته و بخش Paragraph را پیدا کنید.

 

3‌ـ‌ مقابل عبارت Paragraph، یک پیکان کوچک وجود دارد که با کلیک روی آن تنظیمات بیشتر این بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

نکته: شما می‌توانید به‌جای طی مراحل 2 و 3 در بخش خالی از صفحه، کلیک راست کرده و گزینه‌ Paragraph را از منوی به‌نمایش درآمده انتخاب کنید.

 

نرم‌افزار Word, ترفند ورد, نرم افزار تایپ

 

4‌ـ‌ در پنجره تنظیمات پاراگراف به تب Indents and Spacing بروید و درهریک از بخش‌های ذیل مشخصات موردنظر خود را تغییر دهید:

 

Alignment: تغییر چیدمان متون. (چپ، راست، وسط، justify)


Indentation: اگر قصد دارید متن شما جلوتر از خطوط دیگر تایپ شود (فاصله از لبه کاغذ) یا پیش از رسیدن به انتهای کاغذ عملیات پرش به خط بعدی صورت گیرد، می‌توانید مقادیر پیش‌فرض را در این بخش تغییر دهید.

 

Spacing: تعیین فاصله بین خطوط نیز در این بخش صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با مشخص‌کردن مقادیر دلخواه در کادر Before, After، فاصله هرخط با خط قبلی و خط بعدی را مشخص کنید.

 

5‌ـ‌ در پایان برای تائید تغییرات صورت گرفته ‌باید روی گزینه‌ Set As Default کلیک کرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه‌ all documents based on the same template را انتخاب و روی Ok کلیک کنید.

 

6‌ـ‌ از این پس تمام صفحات جدید در نرم‌افزار Word با مشخصاتی که شما تعیین کرده‌اید ایجاد می‌شود و برای اعمال تغییر در هریک از مشخصات می‌توانید مراحل فوق را دوباره تکرار کنید.


برای گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه طبیعتاً نیاز به گلچین کردن آن‌هاست. از این رو می‌توان یک لیست پخش یا Playlist ایجاد کرد. اما انتخاب تک‌تک آهنگ‌ها برای ایجاد چنین لیستی وقت زیادی از شما می‌گیرد. در این ترفند روشی را برای شما معرفی می‌کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید در نرم‌افزار Windows Media Player به سرعت و به آسانی نسبت به ساخت یک Playlist اقدام نمایید.

 

بدین منظور:
نرم‌افزار Windows Media Player را اجرا کنید کنید.

 

لیست پخش, نرم‌افزار مدیا پلیر, ترفندهای ویندوز


در قسمت Library بر روی فلش کنار Create Playlist کلیک کرده و Create auto playlist را انتخاب کنید.

 

لیست پخش, نرم‌افزار مدیا پلیر, ترفندهای ویندوز

 

در قسمت Auto Playlist Name یک نام برای لیست خود انتخاب کنید.
حال بر روی اولین علامت + کلیک کنید و یک مشخصه برای لیست خود انتخاب کنید.
مثلاً با انتخاب گزینه‌ی Genre می‌توانید موزیک‌ها را بر اساس ژانر آنها در لیست خود قرار دهید.


تطبیق کامل عنوان صفحه (تگ عنوان) با عبارت جستجو شده: پیش از این گفته شد تطبیق دامنه یا زیر پهنه با عبارت جستجو شده می تواند نشانه مثبتی در نمایش سایت در نتایج جستجو داشته باشد. ولی در بسیاری از موارد این موضوع شدنی نیست. بسیاری از کسب و کارهای معتبر به تعقیب برند سازی هستند و نمی نا با نگارش یک عبارت کلیدی به صورت فینگیلیش توقع برند شدن داشت. ولی تطبیق اسم صفحه یا همان عنوان مقاله با واژه کلیدی جستجو شده کاملا بخردانه و برخی مواقع ضروری است. اساسا تحقیق کلمات کلیدی نیز برای همین موضوع است. البته باید دقت داشته باشید افراط در نوشتن مقالات جهت تطبیق هر نوشتار با یک واژه کلیدی منجر به حذف شما از نتایج گوگل می شود. چرا که شما مجبو به نگارش شمار زیادی مقاله مانند و ناچیز کیفیت می شوید و در این زمان الگوریتم پاندای گوگل دست به کار شده و شما را از نتایج حذف می کند یا رتبه شما را به صفحات بالاتر می برد.

وجود عبارت کلیدی در تگ عنوان و Description،   : حتی اگر تگ عنوان با عبارت کلیدی کاملا منطبق نبودند، وجود عبارت کلیدی در تگ عنوان هم می تواند یک عامل موثر برای نمایش صفحه در نتایج گوگل باشد. در صورتی که تگ عنوان یا همان عنوان نوشتار شما با عبارت کلیدی شروع شود، نشان بهتری در نمایش نتایج گوگل دارد. برای نمونه اگر عبارت سئو چیست در گوگل سرچ شود، در شرایط برابر عنوان “سئو چیست؟ آشنایی با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو” بهتر از عنوان “آشنایی با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو، سئو چیست؟ ” عمل خواهد کرد. چرا که در عنوان پیش درآمد عبارت کلیدی جستجو شده در ابتدای عنوان قرار دارد. در ضمن وجد عبارت کلیدی سرچ شده در تگ Description هم می تواند به افزایش شانس برای قرار گرفتن در نتایج بهتر منجر شود.

وجود LSI در تگ عنوان؛ روشنگری  و محتوای سایت: بهترین شرکت برای سئوی صفحه اول گوگل میموس، هم معنی و تقریبا  به عبارت کلیدی جستجو را می فهمد، لذا وجود این کلمات در تگ عنوان، توضیح و متن مقاله می تواند به شفا سئو صفحه کمک کند. این سوژه به شفا تجربه کاربری هم کمک می کند. در حالت عادی کاربرد بیش از بی گمان از یک کلمه در متن معمول نیست و مؤلف سعی می کند از عبارت های هم چم استفاده کند تا متن خسته کنند و حتی مسخره تلقی نشود. ولی بعضی از وبمسترها برای شفا رتبه صفحه در گوگل اقدام به بهره‌گیری بیش از کران از یک واژه کلیدی می کنند. این در حالی است که گوگل اخیرا به خوبی متوجه واژه ها هم معنی شده و می تواند با دقت اکثریت نتایج را رتبه بندی کند.

وجود عبارت کلیدی در  H1 و  H2  و H3 : به کارگیری عبارت کلیدی در این تگ ها و خصوصا تگ H1 کارساز است. تگ H1 در واقعیت عنوان دوم مقاله است که باید به آن دقت نمود.

فهرست مطالب در ابتدای محتوا: یک طریق زیاد اثربخش برای بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری، به کارگیری لیست در ابتدای مقاله است. این شغل خصوصا در مقالاتی که به چهره جامع نوشته شده اند سودمند است. برای نمونه در ابتدای همین مقاله فهرستی از مطالب، برای بیننده نوشته شده است الی چارچوب کلی نوشتار را بداند. گوگل هم مشابه مخاطبان از این سوژه استقبال می کند و در نتایج جستجو رتبه بهتری به این مقالات می دهد.


پس از انتخاب مشخصه‌ی مورد نظر خود، بر روی click to set کلیک کنید تا تنظیمات نهایی لیست خود را انجام دهید.
پس از انجام تنظیمات مورد نظر بر روی OK کلیک کنید تا Playlist مورد نظر شما ایجاد گردد.


حتما می دونید که در ویندوز خبری از حذف کردن فایل های سیستمی قدیمی و ناکارآمد نیست ! و این وظیفه بر عهده خود کاربران محول شده است.اما چه طور و چگونه باید فایل های آپدیت قدیمی ویندوز را حذف کنیم تا بی مورد فضای هارد کامپیوترمان را اشغال نکند؟ امروز قصد آموزش این کار را برای شما کاربران خوب دارم ؛ باشد که مورد توجه شما سروران واقع گردد.

 

جهت پاکسازی این فایل های مزاحم و به درد نخور از روی هارد کامپیوترتان ؛ ابتدا دکمه ویندوز موجود بر روی کیبردتان را فشار دهید و در داخل Search programs and files همانند تصویر زیر که برایتان تهیه کردم ؛ کلمه “Cleanmgr” را تایپ نمایید.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

حالا برای شما پنجره “Disk Cleanup” باز می شود که در آن لیست درایوهایتان به صورت منوی کشویی واقع گشته است.به تصویر زیر توجه فرمایید.چون من ویندوزم را در درایو D نصب کرده ام ؛ یک آیکون ویندوز درایو در کنار آن ظاهر شده است تا به من نشان دهد در کدام درایو ویندوز را نصب نموده ام.حتما توجه داشته باشید که فایل های آپدیتی فقط بر روی درایوی که ویندوزتان را نصب نموده اید واقع می باشند ؛ بنابراین درایوی را انتخاب کنید که ویندوز شما در آن نصب شده است. پس از انتخاب درایو ویندوز ؛ بر روی OK کلیک فرمایید.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

حال بایستی پنجره زیر برای شما به نمایش درآید(توجه داشته باشید که این فرآیند کمی زمان بر خواهد بود)

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

پس از اتمام این مرحله ؛ پنجره زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد.یک سری از بخش ها تیک خورده اند ؛ به دنبال Windows Update Cleanup بگردید و اگر تیک نداشت آن را تیک بزنید.البته اگر تمایل دارید می توانید تمامی موارد را تیک بزنید تا از شر تمام فایل های مزاحم به یک باره راحت شوید ! سپس بر روی OK کیلیک فرمایید و ادامه کار را به دست ویندوز بسپارید !

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

پس از OK کردن ؛ پنجره زیر را خواهید دید که این مرحله زود تر از مراحل قبل سپری می شوند.

 

هارد دیسک, افزایش فضای خالی هارد دیسک, ترفندهای کامپیوتری

 

دیگر تمامی مراحل با موفقیت سپری شده اند و شما از شر این فایل های مزاحم و حجم گیر ؛ به راحتی خلاص شده اید !

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بیندازید و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) نمایید.طبق آموزشی که امروز به شما می دهم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهای جالب پنهان در ویندوز است.حال برویم سراغ آموزش !

 

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.حال کلید Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید. ( در تصویر زیر مشخص کرده ام )

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

حال برای شما پنجره ای به نمایش در می آید که از شما سوال می پرسد تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما کند.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کلیک کنید.حال دیگر هیچ کدام از کلید های کیبرد شما فعال نیستند ! امتحان فرمایید

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

اگر پیش خودتان تصور می کنید که حالا برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل به حالت اولیه و فعال چه باید کرد ؟! باید بگویم که کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید !


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.