قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدایای الکترونیکی و سایر هدایا

پاور بانک تبلیغاتی، دمابان تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی...

هدایای تبلیغاتی به راستی یک روش نوین تبلیغاتی  برای سپاسگزاری و قدر دانی از انتخاب و اعتماد مشتریان به شما می باشد. هدایای تبلیغاتی را می تاب یادگاری های کاربردی در نظر گرفت که نام ، نشان و آرم تجاری شما وهمچنین محصولات و خدمات شما را به گونه ای کارساز در ذهن مشتریان حک می کند.


از هدایای تبلیغاتی روتین و روال این روزها می طاقت به پاور بانکتبلیغاتی، فلشتبلیغاتی، اسپیکرتبلیغاتی، بلوتوثتبلیغاتی، فلاسکتبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، جعبه افزار تبلیغاتی ، ساک دستی تبلیغاتی، ست مدیریتی و ... اشاره کرد.  ارائه هدایای تبلیغاتی خلاقانه و یا هدایای ساده و معمولی و احتمالاً حتی یک سالنامه و یا زمان و تقویم برند شما را همش قبل چشم مخاطب پیمان ندهد و یا حتی متعلق به تا مدتها بهره‌گیری نکند ولی این هدیه حاکی از احترامی است که شما برای آن مشتری قائل هستید و این سوژه حتما در ذهن همه مشتریان شما باقی می ماند. اخلاق خوب، خدمات خوب و هدیه خوب سه چیز جاودانه هستند که هر مشتری را شیفته شما می کند و تا جاودان نه به برند شما که به شما و رفتار محترمانه تان وفادار نکه می دارد.


 اکثرا آگهی های چاپی و الکترونیکی را نگه نمیدارند یا ازخاطر میبرند ولی با ارائه یک هدیه تبلیغاتی حتی کوچک (که می تواند یک اتوماتیک تبلیغاتی یا لیوان تبلیغاتی و ... باشد) که اطلاعات تماس شما روی آن درج شده میتوانید ارتباطی نزدیک و مستقیم و ماندگارتر با مخاطب خود برقرار نمایید..


طبق پژوهش های مستمری که در مقوله هدایای تبلیغاتی سپریدن شده است در روابط هدیه دهندگان و هدیه گیرندگان ، یافته ها حاکی از این است که شرکت هایی که به مشتریان خویش هدایای تبلیغاتی می دهند در مقایسه با شرکت هایی که هدیه نمی دهند دوبرابر بخت تماس دریافت از طرف هدایا گیرندگان را دارند.

با محتوای کپی چکار کنیم؟

چگونه محتوای تکراری حذف نماییم؟

همانطور که بارها و بارها اشاره کرده ایم، سئو سایت با محتوای کپی غیر ممکن است. شما با کپی کردن محتوای سایت دیگران به راستی به حریفان خودتان کمک کرده اید. در پیوستگی این مقاله به رسیدگی اینکه چرا محتوای کپی برای تارنما مضر است خواهیم پرداخت. سپس شما را ارشاد خواهیم کرد چگونه از این سوژه در سایت خود آگاه شوید و پس از آن چگونه محتوای تکراری را حذف نمایید الی ضرر نکنید.

درک اینکه محتوای کپی برای تارنما شما و جایگاه آن در گوگل مشابه زهر است، زیاد مشکل نیست.  در روش سئوی وردپرس یگانه از گامهای مهم بهینه سازی سایت بهینه سازی محتوای آن است.

فرض کنید سایت شما از سایت ایکس مطلب کپی می کند. حال میخواهیم رسیدگی کنیم که چه به سر سایت شما و چه بر سر سایت رقیبان شما می آید؟

همانطور که میدانید قوانینی در فضای مجازی وجود دارد که البته در ایران رعایت نمی شود. این قانون که به قانون کپی رایت سرشناس است، حق انتشار محتوا را برای تولید کننده آن محفوظ میداند و هر گونه دزدیدن درونمایه را محکوم می کند. گوگل نیز بر اساس این قانون از کسانی که محتوای دیگران را بر میدارند پشتیبانی نمی کند. اگر شما محتوای یک سایت را کپی کنید، دو حالت برای شما رخ خواهد داد:


سئو سایت شما پیشرفت که نمی کند، پسرفت هم می کند!

در این حالت شما محتوا را کپی کرده اید، ولی هیچ آیت از سایت منبع آن وجود ندارد و در واقع شما خودتان را مؤلف آن درونمایه شناسایی کرده اید! باید خدمتتان عرض نماییم تا زمانی که این محتواها داخل سایت شما قرار دارد سئو هیچ معنایی ندارد و صفحه شما به هیچگونه در گوگل ترقی نمی کند مگر در موارد خیلی ویژه که به بیان آن نمی پردازیم.


سئو سایت شما ترقی نمی کند، ولی پسرفت هم نمی کند!

این جستار زمانی رخ می دهد که سایت شما پس از استفاده از محتوای سایت رقیب، کپی رایت را رعایت نموده و منبع آن را نیز ذکر می کند.. در این حالت نیز سایت شما در واقع هیچ تغییری نخواهد کرد. نه ترقی و نه پسرفت. البته این مورد برای بسیاری از وب سایتهایی که عمده ورودی خویش را از موتورهای جستجو نمیگیرند زیاد کارآمد و سودمند است. اگر شما هم نیاز دارید محتوای سایرین را کپی کنید، حتما کپی رایت را رعایت نمایید تا زیان نکنید.


با کپی کردن محتوا به رقیبان خود کمک کرده اید!

محیط مجازی و اینترنت بسیار فراگیر گشته است و بسیاری افراد با آن درگیر شده اند. در این فراگیری، اتفاقی می افتد که بصورت اتوماتیک است و نمی نا از آن بازدارندگی نمود. این موضوع انتشار محتواست. بارها برای خودتان نیز رویداد افتاده است که موضوعی را جالب دانسته اید و به رفقا خویش معرفی کرده اید. طبیعتا محتوایی که خوب و بدرد بخور است بیشتر منتشر می شود. گوگل از این موضوع برای رسیدگی سایتهایی که محتوای سودمند تولید می کنند بهره‌گیری کرده است و به سایتهایی که محتوای بهتری تولید می کنند امتیاز بیشتری در سئو می دهد.

حال اگر شما محتوای یک سایت سایر که جستار آن با سایت شما یکسان است کپی کنید، به گوگل گفته اید که سایت رقیب من محتوای نکوداشتن دارد. لطفا به این سایت امتیاز بیشتری بدهید! در حالی که در عمل هیچ وقت همچین چیزی را نخواسته اید اما نآگاهانه در رسیدن به آن سعی می کنید!


مطلب های سایت من کپی است، چکار باید بکنم؟


سوالی است که احتمالا در ذهن شما وجود دارد. بسیاری از کسان و وبمسترها نمی دانند این موضوع چقدر برای سایتشان مضر است. ولی الی اینجای کار متوجه این سوژه شده اید که نباید این کار را ادامه بدهید مگر در مواقع ویژه و آن هم با رعایت کپی رایت یا قانون بازنشر!

ما برای خداحافظی با مطالب کپی چند گذرگاه داریم که با نخستینگی به بیان آنها پرداخته ایم


محتوای اخیر جایگزین نمایید

اینکار برای شما مثل این است که اکسیژن بازپسین به سایت خویش تزریق کرده باشید. اگر توانایی فرآوری محتوا دارید و می توانید خودتان مطلب بنویسید، آغاز به بازنویسی محتوای تکراری سایت خود نمایید. می توانید مطلب پیشین را مطالعه نموده و برداشت خودتان را از آن بازنویسی کنید. به همین سادگی. البته پرماسیدن این نکته خالی از لطف نیست که اگر سایت شما مدت زیادی است که با محتوای کپی کار می کند، برای اینکه سئو سایت درمان پیدا کند علیرغم اینکه بیچارگی است مطالب پیشین را اصلاح نمایید، بلکه بیچارگی است صفحات جدید با محتوای با کیفیت اضافه کنید. در غیر اینصورت نباید چشمداشت زیادی داشته باشید.


کپی رایت را اضافه نمایید

هیچ تضمینی بابت این هستی ندارد که با رعایت این موضوع سریعا سئو شما درمان پیدا کند ولی اگر توانایی  بازنویسی محتواهای کپی را ندارید دست کم بیان کنید این محتواها از کجا آمده اند.

البته رعایت این موضوع زمانی ضروری می شود که شما بخواهید صفحات با محتوای خودتان را سئو کنید و برای آن لازم است این قانون رعایت شود.


صفحات را از بین ببرید!

دقت کنید که این مسیر آخرین مسیر باشد نه نخستین راه. ما هیچ وقت توصیه نمی کنیم صفحات خویش را از بین ببریدو این شغل باره استقبال گوگل هم پیمان نخواهد گرفت. اما گاهی دیگر عازم نمی ماند و مجبوریم اینکار را بکنیم لغایت سئو سایت در حالت کلی بهتر شود.

 برای اینکار باید به چند سوژه دقت کنید که در پایین ذکر میکنیم

•    صفحات 404 نسازید. اگر بیچارگی از صفحه ای را از بین ببرید، بهتر است آدرس آن صفحه را به جای دیگری هدایت نمایید که همانند با صفحه از بین رفته است. با این کار کمک خواهید نمایش داد که سایت شما در گوگل صدمه نبیند.

•    به گوگل بگویید این لینک را از نتایج حذف کند! اگر روی این سوژه حساس هستید که کاربر وارد صفحات 404 نشود، می توانید به گوگل بگویید آن صفحه از سایت شما از نتایج حذف گردد. این مورد را می توانید از کنسول گوگل بررسی نمایید و درخواست دهید.


چگونه محتوای کپی را تشخیص دهیم؟

این زمینه فی نفسه نیازمند یک بخش تخصصی است که در نوشتار بعدی آن را روشنگری خواهیم داد. ولی یک روشنگری ناچیز و مفید خواهیم گفت لغایت اگر زمان کافی برای خواندن مقاله بعدی را ندارید، می توانید چند خط از محتوای خویش را در گوگل جستجو کنید و اگر لینک 1 برای شما نبود، محتوایتان احتیاج به بازنویسی دارد.

رکوردهای گینس: بلندترین بانجی جامپینگ جهان [تماشا کنید]

هم اکنون بلندترین بانجی جامپینگ جهان با طول ۲۳۳ متر به نام برج ماکائو ثبت شده و پریدن از روی این سکوی تنها طرفداران محدودی را به خود جلب کرده است. این برج در واقع ساختمانی است که « Alan John Hackett» کارآفرین اهل کشور نیوزیلند، موفق شده به لطفش، رکورد گینس را از آن خود کند. البته باید در نظر داشت که این برج به همین علت برج AJ Hackett لقب گرفته است.

با این وجود قرار است یک سکوی بانجی جامپینگی از پل شیشه ای ژانگژیاژی (Zhangjiajie) در چین افتتاح شود تا کابران شجاع بتوانند از ارتفاع ۲۶۰ متری به پایین بپرند.

پریدن از پل شیشه ای ژانگژیاژی نه تنها بسیار مهیج خواهد بود بلکه مناظر زیبا و چشمگیری نیز در بر خواهد داشت که این پرش را لذتبخش تر می کند. علاوه بر اینها پرش از این پل تفاوت هایی با پرش از برج دارد چرا که زیر پل خالیست و بانجی جامپینگ با آزادی بیشتری انجام می گیرد.

بلندترین بانجی جامپینگ جهان

پل شیشه ای ژانگژیانژی گرند کنیون که در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شده، ۴۳۰ متر طول و ۳۰۰ متر ارتفاع دارد که بین دو کوه در پارک طبیعی ژانگژیاژی قرار گرفته است. گفته می شود این پارک تماشایی الهام بخش مناظر زیبای فیلم آواتار هم بوده است.

البته CNN خبر افتتاح احتمالی این بانجی جامپینگ را سال گذشته منتشر کرده بود و اکنون مشخص نیست که بانجی جامپینگ این پل در چین افتتاح شده یا خیر.

به هر حال رکورد گینس بلندترین بانجی جامپینگ جهان هنوز در اختیار برج ماکائو ۳۳۸ متری است و وب سایت این برج، آن را یکی از ایمن ترین سکوی های بانجی جامپینگ جهان به حساب می‌آورد. بنابراین یا بانجی جامپینگ پل شیشه ای ژانگژیاژی هنوز افتتاح نشده یا اینکه مسئولین کتاب رکوردهای گینسکمکاری کرده‌اند و مراسم ثبت این رکورد را رسانه‌ ای نکرده‌اند.

با قبرستان اختصاصی گوگل آشنا شوید

فاصله چندانی با از کار افتادن ۲ مورد از مشهورترین پروژه‌های گوگل طی سال‌های اخیر یعنی گوگل پلاس و اپلیکیشن مدیریت ایمیل اینباکس نداریم؛ پروژه‌هایی که به‌زودی به فهرست دیگر پروژه‌های لغو شده توسط این کمپانی که در یک قبرستان دیجیتالی لیست شده‌اند، اضافه خواهند شد.

در این سایت که توسط توسعه دهنده‌ای با نام کودی اگدن ساخته شده، با ۱۴۹ پروژه لغو شده گوگل شامل ۱۲۹ سرویس، ‍‍۱۱ اپلیکیشن و ۱۲ سخت افزار در ۲۱ سال گذشته روبرو هستیم. با گشت و گذار در این سایت پروژه‌های خاطره انگیزی مانند، گوگل ریدر، سری گوشی‌های نکسوس و شبکه‌اجتماعی اورگات را مشاهده خواهیم کرد که هر کدام از آن‌ها مخاطبان مختص به خود را داشته‌اند.

گوگل اینباکس

در جدیدترین پروژه‌های لغو شده توسط گوگل با اسم‌های آشنایی مانند گوگل الو و اپلیکیشن جستجوی این کمپانی روبرو هستیم.

جدا از لیست پروژه‌هایی که توسط گوگل کنار گذاشته‌اند، به تاریخ بازنشستگی آن‌ها، دلیل راه‌اندازی و در نهایت استراتژی گوگل برای کنار گذاشتن آن‌ها به طور خلاصه اشاره شده است. شما از این لینک می‌توانید به Killed By Google دسترسی پیدا کنید. البته این سایت تنها درگاهی نیست که به پروژه‌های کنار گذاشته شده توسط گوگل می پردازد و سایت‌هایی مانند The Google Cemetary هم چنین کاری را انجام می‌دهند.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، تمام پروژه‌های کنار گذاشته شده توسط گوگل صرفا سرمایه‌گذاری‌های شکست خورده نبوده‌اند. برای مثال بازنشستگی اپلیکیشن اینباکس در روز ۱۲ فروردین، باعث اعتراض عده زیادی از کاربران این اپ پرطرفدار شده و گوگل وعده داده تا ویژگی‌های آن را به نسخه جدید اپ جیمیل اضافه کند.

شما بیشتر به کدام یک از پروژه‌های لغو شده توسط گوگل علاقه داشتید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نقص نرم افزاری در سرویس نیوز پلاس اپل؛ نشریات را رایگان دانلود کنید

همان طور که می دانید اپل چند روز قبل سرویس خبری جدیدش به نام نیوز پلاس را به شکل رسمی معرفی کرد. این سرویس با هزینه ماهیانه 9.99 دلار امکان دسترسی به بیش از 300 مجله و روزنامه را در اختیار کاربران قرار می دهد که بین آنها عناوین مطرحی مانند تایم، نشنال جئوگرافیک، فوربز و اسپورتز دیده می شود. حالا مشخص شده است که دسترسی به منابع ارزشمند نیوز پلاس فقط منحصر به مشترکین نیست.

به تازگی یکی از فعالان حوزه iOS و macOS به نام «استیو تروتن-اسمیت» نقص مهمی را در نحوه اجرای سرویس های مختلف اپل شناسایی کرده که روی iMac ها و مک بوک ها فعال است. او نتیجه یافته هایش را در توییتر منتشر ساخته و نشان داده که سوء استفاده از این نقص کار چندان دشواری هم نیست.

به گفته استیو، سرویس نیوز پلاس اپل از فناوری فیرپلی (FairPlay) استفاده نمی کند. فیرپلی که توسط خود اپل توسعه یافته، ابزاری برای مدیریت حق نشر دیجیتال (DRM) به شمار می رود که محتوای دارای حق نشر را روی فروشگاه آیتونز حفاظت می کند. سیستم عامل iOS روی آیفون یا آیپد این موضوع را کاملاً سفت و سخت می گیرد ولی روی نسخه دسکتاپ نیوز پلاس، اوضاع متفاوت است.

در واقع اپلیکیشن دسکتاپ نیوزپلاس، نسخه PDF نشریات را دانلود کرده و آنها را داخل فولدری ذخیره می نماید، فولدری که در دسترس کاربر هم قرار دارد و می توان از محتوای آن برای بازسازی فایل PDF اصلی استفاده کرد. اجرای این مراحل به دانش فنی زیادی نیاز ندارد و به سختی می توان باور کرد که اپل چنین نقص ساده ای را نادیده گرفته است.

اپل نیوز پلاس اولین سرویس جدیدی بود که چند روز قبل به شکل رسمی معرفی شد و فعلاً به شکل آزمایشی در اختیار کاربران آمریکایی و کانادایی قرار گرفته است. دو سرویس دیگر یعنی آرکید و تی وی پلاس چند ماه بعد فعال می شوند و اپل فرصت کافی در اختیار دارد تا نقص های مشابه را در این دو سرویس شناسایی و برطرف نماید.