قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش سئو سایت وردپرسی

سئو عکس‌های سایت با افزونه WP Smush Pro

یک پلاگین عالی برای وردپرس در دسترس است با نام WP Smush Pro که با نصب آن در وردپرس به صورت خودکار در اثناء آپلود عکس‌ها در سایت، حجم عکس‌ها با عملیات فشرده‌سازی به شدت کاهش مکشوف و سرعت صفحات سایت شما افزایش خواهد یافت.


پلاگین WP Smush Pro همچنین قادر است به صورت Bulk یا گروهی تمامی عکس‌های پیشین آپلود شده در سایت شما را با بهترین کیفیت و کمترین حجم فشرده کند.


 


لینک‌های درونی و خارجی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در محتوا نویسی تاثیر لینک درونی بر سئو است که باید در تدریس خصوصی سئو به آن بپردازیم.


گوگل با رسیدن به لینک‌های داخلی و دنبال کردن آن‌ها وضعیت رتبه دهی لینک‌های پیشین شما را هم شفا خواهد داد و هم به چهره عنکبوتی در همه وب‌سایت شما می‌خزد.


اگر از ابتدا چگونگی لینک دهی مطالب شما بنیادین باشد و شمار قابل‌توجهی هم در وب سایتتان مطلب منتشر کرده باشید مطمئناً شمار زیادی از مقالات شما در صفحه یک گوگل هستند.


اگر هم اخیر با خواستن آموزش سئو وردپرس به دنبال این هستید که وضعیت لینک‌های خود را نظم دهید توصیه می‌کنم روزی یک مطلب خود را ویرایش کنید و همگی بنیادی که در این نوشتار به شما آموزش دادیم را پیاده‌سازی کنید تا پس از گذشت مدت اختصار نتایج چشمگیری در ورودی‌های سایت شما از گوگل را مشاهده کنید.


سعی کنید برای هر مطلب ۱ الی ۳ لینک داخلی برپایی کنید و این را بدانید که شمار لینک های داخلی اگر بسیار باشد باعث آزرده خاطر کردن کاربران شما شده و برای شما مضر خواهد بود، همواره اعتدال را در تمامی جنبه‌ها و بالأخص سئو رعایت کنید.


internal links


توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از افزونه ساخت لینک درونی برای ساخت لینک به صورت خودکار استفاده نکنید و سعی کنید به صورت دستی و به شمار مشخص لینک سازی کنید.


لینک‌های خارجی و روش به کارگیری آن‌ها کاملاً متفاوت از لینک‌های داخلی است در به کارگیری لینک‌های بیگانه به شدت باید دقت کنید و به هر وب سایتی لینک ندهید.


ولی چیزی که با تجربه به آن رسیدیم مطالبی که لینکی به سایت منبع بیگانه و معتبر داده‌اند وضعیت بهتری در گوگل داشته‌اند.


سعی کنید اگر مطلبی را از یک وب‌سایت خارجی معتبر برگردان می‌کنید و یا متعلق به در نوشتن مطالب وب‌سایت خود الهام گرفته‌اید حد یک لینک به سایت مربوطه بدهید.


این کار از عقیده گوگل ارزشمند است و گوگل شما را یک سایت یک طرفه با دید دریافت بک لینک به وب‌سایت خویش نمی‌بیند.


سعی کنید تمامی لینک‌های خارجی وب‌سایت خویش را به چهره nofollow پیمان دهید تا از اعتبار وب‌سایت و یا صفحات شما ناچیز نشود.


 


انتشار محتوا و ساخت بک لینک

اکنون باید مطلب سئو شده شما حاضر انتشار در وب‌سایت باشد، پیش از انتشار محتوای خویش کمی صبر کنید و این دسته را هم مطالعه کنید و پس اقدام کنید.


یکی از کارهای مهم هر وب مستر تولید و انتشار مرتب و دوره‌ای محتواست.


اگر شما خواهان رشد در کسب‌وکار و یا رسیدن وب‌سایت خودتان به جایگاه‌های بهتر هستید کافی است یومیه مطالب ارزشمندی برای مخاطبان خویش بر پای بست، فاکتورهای آموزش سئو وردپرس تولید کنید و آن‌ها را در وب‌سایت خود منتشر کنید.


بعد از تولید درونمایه شما باید با در نظر دریافت این نکته که مطالب شما باید هر روز و یا به صورت دوره‌ای در روزهای مشخص و ساعت مشخص ارسال شوند اقدام به انتشار آن‌ها کنید الی نتایج خویش را بهتر رو بهتر کنید.


برای مثال کوشش کنید هر روز رأس ساعت ۱۱ یک مطلب بر روی سایت خویش منتشر کنید الی مخاطبان شما به پایبند بودن و با برنامه بودن شما پی برده و وب‌سایت شما را یک سایت پرکار بدانند و پی در پی آن را تعقیب کنند.


بعد از انتشار محتوا در وب سایتتان سعی کنید زمان ایندکس شدن آن را در گوگل پیدا کنید و زمانی که سایت شما در گوگل نمایه شد درونمایه را در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید الی از سیگنال‌های مثبت این کانال‌ها نیز بهره‌مند شوید.


بعد از انتشار محتوا شما باید برای مطالب خودتان لینک سازی سپریدن دهید و می‌توانید این کار را با ثبت بک لینک مجانی شروع کنید.


در تمامی آپدیت‌های الگوریتم گوگل لینک سازی جز مهم‌ترین فاکتورهای رتبه دهی به وب‌سایت‌ها برشمارده شده لغایت می‌توانید از وب سایت‌های با رتبه بالا و authority بالا لینک دریافت کنید تا روز به روز به حرکت رو به بالای مطلب خود در گوگل مواجه شوید.


 


داشتن یک مطلب عالی از عقیده سئو داخلی بدون انتشار و گرفتن بک لینک از سایت‌های سایر شما را نسبت به رقیبی با بی‌کیفیت‌ترین مطلب ولی داشتن لینک‌های قوی عقب‌تر قرار خواهد داد.

سهامداران یاهو خریداری شدن این شرکت توسط ورایزن را رسما تأیید کردند

از مدت‌ها قبل خبرها و شایعات زیادی در مورد فروش یاهو به ورایزن منتشر می‌شوند. اکنون با توجه به تأیید سهامداران یاهو، در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، به نظر می‌رسد سرانجام رفتن یاهو به زیر پرچم ورایزن در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد ۹۶) انجام خواهد شد. یاهو یک جلسه‌ی اضطراری برگزار کرده و در آن در مورد پیشنهاد فروش و پیامدهای آن بر فعالیت‌های این شرکت به بحث پرداخته است. در جلسه‌ی یادشده، همچنین در مورد جبران خسارت‌های احتمالی به مدیران اجرایی یاهو برای کامل کردن فرآیند فروش بحث شد. لیست کامل تصمیمات اتخاذشده به‌صورت گزارشی منطبق با فرم سفارشی 8-K نهایی و منتشر خواهد شد. این فرم سفارشی باعث می‌شود تصمیمات گرفته‌شده برای واگذاری یاهو با قوانین تعیین‌شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همخوانی داشته باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ مانعی برای پیشبرد قرارداد ۴.۴۸ میلیارد دلاری بین یاهو و ورایزن وجود نداشته باشد. پس از بسته شدن این قرارداد یک اتفاق کلیدی رخ خواهد داد. یاهو تجارت اصلی خود را به ورایزن می‌فروشد و آنچه از این شرکت باقی می‌ماند، به بخش‌هایی چون یاهو ژاپن و فروشگاه الکترونیکی بزرگ علی‌بابا خواهد پیوست و نام آن به آلتابا (Altaba) تغییر می‌یابد. در واقع آلتابا به‌عنوان یک هلدینگ ثبت خواهد شد تا سایر بخش‌ها در زیر نظر این هلدینگ به فعالیت خود ادامه دهند. چهره‌های کلیدی کنونی یاهو از جمله مریسا میر، مدیرعامل این شرکت، برخی وظایف باقی‌مانده را انجام خواهند داد یا به‌طور کامل از صحنه‌ی فعالیت در این کمپانی خارج خواهند شد. در عین حال گزارش شده است که اپراتور ورایزن قصد دارد حدود ۲۱۰۰ موقعیت شغلی از AOL و یاهو بکاهد و این دو برند را برای کسب‌وکار تبلیغاتی آنلاین خود با یکدیگر ترکیب کند. البته ورایزن از دو برند یادشده فقط به‌منظور تبلیغ محصولات و خدمات بهره نخواهد گرفت و در واقع از روش‌های جمع‌آوری داده‌ی یاهو به‌منظور دست‌یابی به اهداف تبلیغاتی دقیق‌تر استفاده می‌کند.

قرارداد مورد بحث از مدت‌ها قبل در جریان است؛ اما به وجود آمدن یک سری مسائل در این بین باعث شد ورایزن ارزش و بدهی‌های یاهو را به‌طور جدی‌تری مورد بررسی قرار دهد. در نهایت توافق بر سر قیمت نهایی انجام شد و مقامات نظارتی مربوطه هم این مسئله را تأیید کردند. در حال حاضر ظاهرا هیچ مانع جدی دیگری بر سر راه فروش یاهو به ورایزن وجود ندارد؛ بنابراین اگر مسئله‌ی خاصی تا روز ۱۳ ژوئن رخ ندهد، این واگذاری طبق برنامه انجام خواهد شد، آلتابا شکل خواهد گرفت و ورایزن که هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایلی محسوب می‌شود، به یکی از بزرگ‌ترین نهادهای تبلیغاتی نیز مبدل خواهد شد.


نسخه ۵۴ فایرفاکس با قابلیت چندپردازشی سرعت وب‌گردی را افزایش می‌دهد

کاربرانی هستند که همواره نسبت به عملکرد مرورگر فایرفاکس شکایت دارند. اما به نظر می‌رسد با تدبیر موزیلا، قاعده‌ی بازی در حال تغییر است و نسخه‌ی جدید این مرورگر نه‌تنها حافظه‌ی کمتری مصرف می‌کند، بلکه سرعت بیشتری در وب‌گردی دارد.

گوگل کروم همچنان یکی از بهترین مرورگرهای بازار است و مایکروسافت نیز با مرورگر جدید خود به نام اج، توانسته‌ مرورگر پرسرعتی را معرفی کند. اما فایرفاکس مدت‌ها است از رقبای خود عقب مانده است.

امروز موزیلا نسخه‌ی ۵۴ مرورگر فایرفاکس را بهترین نسخه‌ی این مرورگر تاکنون اعلام کرد که بهبودهای زیادی روی سرعت وب‌گردی و کاهش مصرف حافظه آن انجام شده است. در حالی که در نسخه‌های قبلی تمامی تب‌ها در یک پردازش سیستم عاملی کار می‌کردند؛ در نسخه‌ی ۵۴ مرورگر فایرفاکس به‌منظور بهبود سرعت و پاسخ‌دهی سریع‌تر، از قابلیت چندپردازشی مستقل پشتیبانی می‌شود.

موزیلا نام این پروژه را E10s اعلام کرده است که به فرایند شیمیایی الکترولیز و تقسیم مولکول‌های آب به عناصر اصلی خود یعنی هیدروژن و اکسیژن اشاره دارد. پروژه‌ی E10s در حال تکمیل است و در حال حاضر می‌تواند با چهار فرایند پردازشی، محتوای صفحات وب در تب‌های بازشده را اجرا کند.

فایرفاکس ۵۴

به لطف این قابلیت، صفحاتی که پیچیدگی زیادی دارند، تأثیر کمتری بر سرعت و پاسخ‌دهی دیگر تب‌های مرورگر خواهند داشت. پروژه‌ی E10s یعنی فایرفاکس نسبت به گذشته از سخت‌افزار سیستم به‌مراتب بهتر استفاده می‌کند تا تجربه‌ی کاری بسیار خوبی از جمله بهترین تعادل میان مصرف حافظه و عملکرد دستگاه و در نتیجه بهینه‌سازی مرورگر روی سیستم‌هایی با حافظه‌ی پایین فراهم کند.

به گفته‌ی موزیلا، فایرفاکس ۵۴ نسبت به رقبای خود روی ویندوز ۱۰، مک و لینوکس، حافظه‌ی کمتری مصرف می‌کند. به عنوان مثال در ویندوز ۱۰، تنها اینترنت اکسپلورر ۱۱ نسبت به فایرفاکس ۵۴، حافظه‌ی کمتری مصرف می‌کند و مرورگرهای اج و کروم به‌مراتب مصرف بیشتری از حافظه دارند.

البته فایرفاکس ۵۴ بهبودهای دیگری داشته است که می‌توان به دکمه‌ی ساده‌سازی شده‌ی دانلود و پنل وضعیت اشاره کرد. مشکلات امنیتی نیز طبق معمول در این نسخه برطرف شده و محل نگهداری بوکمارک‌های نسخه‌ی موبایل تغییر کرده است.

سرعت بهتر وب‌گردی در کنار مصرف کمتر حافظه قابلیت خوبی است و به نظر می‌رسد حالا فایرفاکس ۵۴ می‌تواند جایگزین مناسبی برای مرورگرهایی چون اج و کروم باشد.

مایکروسافت ظاهر بینگ را مشابه موتور جستجوی گوگل طراحی می‌کند

مایکروسافت تست‌های زیادی روی موتور جستجوی خود یعنی بینگ انجام می‌دهد. بسیاری از تست‌های یادشده پس از گذشت چند ماه به‌طور کامل فراموش می‌شوند و برخی دیگر پس از یک سال مجددا در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرند. اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال انجام تغییرات جدیدی در طراحی بینگ است.

بینگ

همانند بسیاری از تست‌های قدیمی‌تر مایکروسافت، این تغییر جدید فعلا یک بار، در یک مرورگر و در یک رایانه شخصی دیده شده است. نویسنده وب‌سایت MSPoweUser این تغییر را هنگام استفاده از مرورگر اج مایکروسافت مشاهده کرده است. این تست با کمی تفاوت در مرورگر کاربران دیگر نیز دیده شده است. به‌عنوان مثال نوار جستجو و لوگوی بینگ برای برخی از کاربران به شکل سایه‌دار به نمایش درآمده؛ ولی بالای صفحه‌ی وب‌سایت برای این افراد فاقد رنگ پس‌زمینه بوده است و برخی دیگر بخش بالای صفحه‌‌ی بینگ را با رنگ پس‌زمینه مشاهده کرده‌اند.

New bing design

به ترتیب از بالا به پایین، طراحی فعلی و طراحی جدید بینگ و طراحی گوگل 

در طرح جدید مایکروسافت، بخش بالای صفحه بازطراحی شده است و هنگام جستجو برای اطلاعات مختلف، این قسمت همچنان برای کاربر قابل مشاهده خواهد بود. باید اعتراف کرد که این طراحی جدید به طراحی گوگل شباهت زیادی دارد. در طرح جدید مایکروسافت بخش بالای صفحه‌ی موتور جستجوی بینگ با رنگ پس‌زمینه‌ی خاکستری از بخش نتایج جستجو متمایز شده است.

شاید شما هم فکر کنید که این طراحی جدید به طراحی فلوئنت دیزاین مایکروسافت مرتبط است و البته شاید این فرضیه واقعیت داشته باشد؛ چرا که مایکروسافت اکنون در تلاش است تا سبک‌ طراحی فلوئنت دیزاین را به وب بیاورد. البته با مقایسه‌ی بین گوگل و طراحی بینگ قدیمی، می‌توان پیش‌بینی کرد که طراحی جدید مد‌نظر مایکروسافت عمدا شبیه به طراحی گوگل در نظر گرفته شده است.


آیا بار دیگر از یاهو استفاده خواهید کرد؟

از آخرین باری که شخصا در موتور جستجوی یاهو جستجو کرده‌ام، چندین سال می‌گذرد. آیا شما همچنان به وب‌سایت یاهو سر می‌زنید یا آخرین باری را که از  سرویس‌های این کمپانی استفاده کرده‌اید یادتان نمی‌آید؟

اخیراً کمپانی یاهو که یکی از قدیمی‌ترین برندهای اینترنتی جهان است به زیر پرچم اپراتور رایزن درآمده و حالا این کمپانی در کنار HuffPost، AOL و تک‌کرانچ تحت نظر واحد تازه تاسیس Oath فعالیت می‌کند. Oath امیدوار است تا در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین با کمپانی‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک رقابت کند.

حال اجازه دهید برای چند دقیقه نگاهی به جواهر محروم و نادیده گرفته شده‌ی Oath یعنی وب‌سایت Yahoo.com داشته باشیم. اگر یک وب‌سایت اینترنتی به شدت به تغییر طراحی و ایجاد ظاهر جدید نیاز داشته باشد، آن سایت قطعا یاهو است. 

Yahoo

با مراجعه به وب سایت یاهو، گویی در ماشین زمان حرکت کرده و به دوران وب‌سایت‌هایی نظیر مای اسپیس و AOL برمی‌گردیم‌. این نوع سایت‌ها معمولاً پر از شایعات و خبرهایی مختلف در مورد افراد مشهور است و در لابه‌لای این مطالب نیز تبلیغات ارزان قیمت محصولات مخابراتی دیده می‌شود.

اگر در هفته جاری صفحه‌ی خانگی وب‌سایت یاهو را بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تغییراتی در آن اعمال شده است. به عنوان مثال مطالب جذاب و مهمی در مورد ستاره های موسیقی در صفحه خانگی یاهو به چشم‌ می‌خورد. مواردی از جمله تبلیغات مربوط به کارت‌های اعتباری ارزان‌قیمت، نرخ وام مسکن، معاملات کشتی‌های تفریحی، یکسری مقاله در مورد حیوانات و گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل و کمپانی سامسونگ و همچنین دونالد ترامپ را مشاهده کردیم. مسلما این موضوعات در زمان حاضر توسط بسیاری از کاربران اینترنتی پیگیری می‌شوند و این یعنی یاهو کمی خود را به‌روز کرده است.

توریستی به نام سامانتا استونیچ در گفتگو با وب سایت USAToday گفته که در کل از وب‌سایت یاهو استفاده نمی‌کند و یاهو از نظر وی منسوخ شده است.

یاهو در سال ۱۹۹۴ و پیش از گوگل کار خود را به عنوان یک موتور جستجوی تحت وب آغاز کرد و سپس به یک پورتال تبدیل شد که خبرهای مختلف در آن منتشر می‌شد و کاربران می‌توانستند از خدمات مختلفی چون ایمیل، آگاهی از وضعیت آب و هوا و بخش ورزشی آن استفاده کنند.  اما این غول اینترنتی با شکست‌های بدی مواجه شد. علاوه بر اشتباهات سازمانی، که باعث شد مدیرعامل یاهو یعنی مریسا مایر نتواند این برند را احیا کند، دو مشکل امنیتی جدی نیز برای سرویس ایمیل این کمپانی به وجود آمد. یاهو اعلام کرده که طی حملات جداگانه، اطلاعات مربوط به بیش از یک و نیم میلیارد حساب کاربری ایمیل این شرکت در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هک شده است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده افراد دیگر از یاهو استفاده نکنند.

اما یاهو همچنان سومین وب‌سایت پربازدید آمریکا محسوب می‌شود. بنا به اعلام کام‌اسکور این سایت در ماه آوریل ۱۹۲ میلیون بازدید کننده داشته است. در این لیست گوگل با ۲۴۱ میلیون بازدید کننده در رده اول و فیسبوک با ۲۰۰ میلیون بازدیدکننده در جایگاه دوم قرار گرفته است. به غیر از صفحه‌ی خانگی یاهو که همچنان برای جستجوی وب مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از پورتال‌های این کمپانی از جمله سرویس ایمیل، سرویس بورس و بخش ورزشی نیز توسط کاربران زیادی بازدید می‌شود. اریک فنگ موسس اپلیکیشن جدید آنباکس تی‌وی در گفتگوی زنده‌ی USAToday در فیسبوک گفته که هنوز هم فوتبال فانتزی یاهو را دوست دارد و هم اکنون چندین ماه است که به طور دائم از یاهو استفاده می‌کند.

Oath مالکیت AOL را هم در اختیار دارد. AOL از یاهو قدیمی‌تر است؛ اما حالا ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته و تعداد تبلیغات آزاردهنده‌ی آن نسبت به وب‌سایت یاهو بسیار‌‌ کم‌تر است.

سبک خبر رسانی پایه‌ای یاهو و نیز ابزارهای ارتباط با دوستان توسط فیسبوک به روزرسانی شده و همین عامل این شبکه‌ی اجتماعی را به یک شبکه‌ی اجتماعی شخصی تبدیل کرده است. هم اکنون فیسبوک یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های اینترنتی جهان است که بنا به اعلام یاهو ارزشی معادل ۴۳۷ میلیارد دلار دارد.

صرف هزینه برای تبلیغات از طریق ستاره‌های محو شده‌ی تلویزیون از جمله کیتی کوریک باعث موفقیت یک‌وب‌سایت نخواهد شد. در هر صورت اگر لینک‌های ارائه شده در وب‌سایت یاهو به موضوعات مورد علاقه‌ی کاربر مرتبط باشند و علاوه بر این تبلیغات با کیفیت‌تری در این وب‌سایت منتشر شود، دلیلی برای عدم بازگشت به این وب‌سایت وجود ندارد.