قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

نمایش فواصل بر مبنای کیلومتر در اپلیکیشن MAPS ویندوز 8

یکی از اپلیکیشن‌هایی که به طور پیش‌فرض در ویندوز 8 وجود دارد اپلیکیشن نقشه یا Maps نام دارد. در این اپلیکیشن فواصل موجود در نقشه بر مبنای «مایل» نمایش داده می‌شوند. در صورتی که تمایل دارید تا واحد آن به «کیلومتر» تغییر کند در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا از صفحه‌ی Start اپلیکیشن Maps را اجرا کنید.
سپس در محیط اپلیکیشن کلیدهای ترکیبی Win+C را فشار دهید.
اکنون از نوار سمت راست بر روی Settings کلیک کنید.
در بخش Settings وارد Options شوید.
اکنون کافی است گزینه‌ی Show distance in را بر روی Kilometers تنظیم نمایید.

در صورت اجرای هر یک از نرم‌افزارهای مجموعه‌ی آفیس 2013، لیست آخرین فایل‌های باز شده توسط نرم‌افزار در سمت چپ پنجره در قسمت Recent نمایش داده می‌شود. این لیست با کلیک بر روی منوی File نیز قابل مشاهده است. در صورتی که تمایلی ندارید این لیست نمایش داده شود در این ترفند به نحوه‌ی حذف این لیست خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود در مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس بر روی منوی File کلیک کرده و Options را انتخاب کنید.
اکنون در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ بر روی Advanced کلیک کنید.
سپس در محدوده‌ی Display، گزینه‌ی Show this number of Recent Documents را بر روی 0 تنظیم نمایید.
اکنون بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
با این کار لیست فایل‌های باز شده‌ی اخیر ناپدید خواهد شد.


اِشغال بیش از حد فضای دیسک رایانه و درگیر کردن پردازنده با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل در کنار وجود ویروس ها می تواند رایانه قدیمی شما را حسابی آبکش و ذهن شما را بهم بریزد. ممکن از خود بپرسید کامپیوتر دوست داشتنی تان اکنون چرا همانند یک لاک پشت کند شده است؟!  در این مقاله به بررسی چند عامل که باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شود می پردازیم.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

نرم افزارها
نصب و راه اندازی نرم افزارهای غیر ضروری می تواند یکی ازدلایل کند شدن سیستم شما باشد.اغلب مردم شروع به نصب و تست کردن انواع مختلفی برنامه ها از یک دسته نرم افزاری می کنند برای مثال ۲ یا ۳ مرورگر مختلف را برای کار با اینترنت نصب می کنند این در حالی است که انتخاب یک مرورگر کاربردی از این دسته می تواند تمام نیازهای شما را پاسخ گو باشد.

 

همین امر در مورد گروه نرم افزاری امنیتی نیز رخ می دهد. برای در امان مانند از تروجان ها چند آنتی ویروس مختلف را نصب می کنید اما آیا می دانید این کار نفس پردازنده را می گیرد! یک آنتی ویروس مناسب میتواند امنیت جامعی را برای سیستم شما فراهم کند.

 

اما اینکه نصب نرم افزار چه ارتباطی با هارد دیسک و کند تر شدن سیستم دارد به مسئله پراکندگی فایل ها بر میگردد که در بخش های بعدی توضیح میدهم.اما نصب یک برنامه فشرده ساز فایل مانند WinRAR را برای دسته بندی و کمک به پیدا شدن سریع تر فایل مورد نظر پیشنهاد می کنم.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

حذف نرم افزارها
همینطور که در بخش قبل خواندید وجود نرم افزارهای زیاد و غیر کاربردی باعث تنبل شدن سیستم می شود.اگر کمی با دقت کاوش کنید متوجه می شوید آنها علاه بر کند شدن سیستم حجمی از فضای هارددیسک را نیز اشغال کرده اند.واضح است که باید حذف (uninstall) بشوند که برای این کارعلاوه بربخش مدیریتی خود ویندوز در مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features از برنامه های کمکی مانند Revo Uninstaller  نیز میتوانید کمک بگیرید. این برنامه  علاه بر خود نرم افزار , تمام فایل های مربوط به آن را از روی هارددیسک پاک می کند.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

ذخیره سازی ابری
به گفته کارشناسان کامپیوتر اشغال شدن بیش از %۸۰ فضای هارد دیسک می تواند کند تر شدن سیستم را به همراه داشته باشد میزان حجم اشغال شده مطلوب برای جلوگیری از چنین مشکلی %۶۰ بیان شده است. نگران نباشید این به معنی خرید یک هارد دیسک جدید نیست شما می توانید از سرویس های ذخیره سازی ابری استفاده نمایید.

 

ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) سرویسی است که امکان ذخیره و بازیابی دیتاها را بر روی اینترنت فراهم میکند. شما می توانید از همه نقاط جهان و با انواع گجت ها مانند تبلت یا گوشی هوشمندتان به فایل ها دسترسی داشته باشید. در حال حاضر سرویس های SkyDrive , Google Drive و Drop Box  پیشتازان این عرصه هستند پیشنهاد من استفاده از Drop Box  است که رایگان و امنیت را برای شما فراهم می کند.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

یکپارچه سازی
اما همینطور که در بخش نرم افزار بیان کردم دسترسی به نقاط مختلف دیسک سخت و پراکندگی فایل ها می تواند عاملی برای کندتر شدن سیستم شما باشد برای ترمیم و رفع این مشکل ابزارهای با عنوان Defragment  و معنی لغوی یکپارچه سازی در نظر گرفته شده است که با مرتب سازی فایل ها سرعت دسترسی به آن را بیشتر می کند.این ابزار به طور پیش فرض در ویندوز و مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools وجود دارد ولی بهتر است از برنامه های مستقلی مانند Auslogics Disk Defrag  استفاده کنید.

 

افزایش سرعت کامپیوتر, نصب نرم افزار, آنتی ویروس

 

افزایش حافظه RAM
اکنون بعد از بهینه سازی به صورت نرم افزاری به سراغ سخت افزار و تنها خرید یک رم میرویم. اگر سیستم شما به اندازه کافی از حافظه رم برخوردار نیست به عنوان آخرین توصیه خرید این سخت افزار را پیشنهاد می کنم.در بسیاری از مواقع تنها ارتقاء RAM شما را از صرف هزینه برای خرید یک رایانه جدید نجات می دهد.

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های انتشار یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم‌های‌ عامل پس از انتشار با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و شرکت مایکروسافت پس از اعمال تغییراتی در آن، نسخه جدیدتر آن با نام 8.1 را منتشر کرد.

 

ویندوز 8.1 برای برخی کاربران مزایایی در بر دارد و به عقیده برخی دیگر عیب‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از این عیب‌ها، نمایش پوشه‌های مختلف مجموعه Library در پنجره My Computer و بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک و دیسک‌های نوری است.

 

در نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز، فقط درایوهای هارد‌دیسک به‌نمایش درآمده و پس از آن فهرستی از درایو‌های دیسک‌های نوری و درایوهای شبکه در اختیار کاربر قرار می‌گرفت. این تغییر و قرارگیری پوشه‌هایی همچونMusic ،Pictures ،Documents ،Videos و Downloads در بالای فهرست درایوها موجب ناراحتی بسیاری از کاربران و دشوار شدن دسترسی آنها به درایوهای هارد‌دیسک شده است. چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید نمایش پوشه‌های Library در پنجره My Computer را غیرفعال کنید باید از ترفند زیر در رجیستری ویندوز کمک بگیرید:

 

توجه: تغییر در رجیستری ویندوز به مهارت و تجربه در کار با رایانه نیازمند است. چنانچه یک کاربر مبتدی هستید استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین به شما توصیه می‌کنیم همیشه و در هر شرایطی پیش از اعمال تغییرات روی رجیستری ویندوز، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید رجیستری را به‌حالت اولیه خود برگردانید.

 

1ـ در ابتدا برای ورود به ویرایشگر رجیستری کلیدهای Ctrl + R را فشار دهید تا ابزار Run به‌نمایش درآید.

استفاده از AMP برای افزایش سرعت سایت: AMP ابزاری است که خویش گوگل آن را توسعه داده و کمک می کند تا سرعت نمایش درونمایه در گوشی موبایل افزایش پیدا کند. این فریم ورک به برنامه نویسان کمک می کند تا بتوانند صفحات HTML با حجم ناچیز ایجاد نمایند. با استفاده از این فریم ورک کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود شده و کاربر می تواند تندتر محتوای صفحات وب را نگریستن نماید. سایت هایی که از این فریم ورک استفاده می کنند در جستجوی موبایل بیشتر باره توجه گوگل پیمان می گیرند.

بهینه سازی صفحه برای تلفن همراه: تعداد کاربرانی که از موبایل و تبلت برای جستجو استفاده می کنند بسیار بسیار شده است. گوگل هم به این کاربران توجه دارد و تلاش می کند صفحاتی را در اولویت نتایج جستجو پیمان دهد که برای موبایل و تبلت پسندیده سازه شده اند. لذا سایت هایی که Responsive هستند یک امتیاز مثبت کبیر از گوگل دریافت می کنند.

بهینه سازی تصاویر: وقتی میخواهید یک تصویر را در سایت پیمان دهید قبل متعلق به باید اقدام به بهینه سازی آن بکنید. اندازه مناسب، حجم ذیل و کیفیت خوب در عکس ها باره کاربرد در سایت باید باره توجه پیمان بگیرند. لازم به ذکر است بهتر است خودتان عکس ها را تولید کنید. استفاده از تصاویر کپی هم می تواند به زیان سایت شما باشد. البته کپی عکس به اندازه کپی درونمایه کارایی منفی بر سایت ندارد.

طول URL : درازا URL نباید خیلی زیاد و خیلی مختصر باشد. بهتر است در URL از کلمات کلیدی اصلی کاربرد کنید و نیازی به نگارش کلمات اضافی نیست. باید توجه کنید وجود واژه ها کلیدی در URL اهمیت بالایی در سئو دارد.

مسیر URL لغایت صفحه اصلی: هرچقدر صفحات از صفحه اصلی سایت دورتر باشند، شکیبیدن نمایش آنها در نتایج گوگل کمتر می شود.

دسته مرتبط با صفحه: بسته به اینکه یک صفحه در چه تقسیم ای در سایت پیمان دارد، گوگل می تواند رفتار متفاوتی را از خویش نمایش دهد. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی را در عقیده بگیرید که کتاب و فیلم هری پاتر را تقسیم مربوط به کتاب و فیلم ارائه کرده است. کاربردی که عبارت خرید اینترنتی فیلم هری پاتر را سرچ می کند، بدست گوگل به بخش فیلم و صفحه هری پاتر هدایت می شود. در مجموع می طاقت گفت گوگل به تقسیم بندی های سایت برای درک بهتر محتوای صفحه توجه می کند.

استفاده از تگ ها: هرچند موتورهای جستجو سایر اهمیت زیادی به تگ ها نمی دهند، قیمت خدمات سئو میموس اما می تاب ادعا کرد بهره‌گیری درست از تگ ها کماکان موثر است. باید دقت کرد بهره‌گیری در عقیده دریافت تگ های بسیار یک عامل منفی برای گوگل است لذا بهتر است بیش از ۵ تگ را برای یک محتوا در نظر نگیرید. همچنین تگ های برگزیدن شده کاملا با محتوا پیوسته باشند. هر تک یک صفحه در سایت شما به حساب می آید، لذا از این نظر نیز می تواند به بیشتر شدن ایندکس های سایت شما کمک نماید.

اولویت صفحه در Sitemap: صفحات در نقشه سایت حائز اولویت هستند که بدست مدیر سایت تعیین می شوند. صفحات با نخستینگی بالاتر، شکیبیدن اکثریت برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل دارند.

پوشش چند کلیدواژه مرتبط: محتوایی که می تواند چند کلیدواژه را پوشش دهد اثر دهنده یک محتوای با کیفیت است لذا این موضوع می تواند از نظر گوگل یک نکته مثبت تلقی شود.

سن صفحه: دقت داشته باشید که گوگل صفحات جدید را ترجیح می دهد با این وجود صفحات کهن که به صورت مرتب بروز می شوند جایگاه بالاتری نزد گوگل خواهند داشت.

دامنه های پارک شده: آغاز اجازه دهید بگوییم دامنه پارک شده چیست؟ مثلا سایت آتیسان را در عقیده بگیرید. در حال حاضر پسوند آتیسان com است. ما می توانیم پسوند ir را برای آتیسان ثبت کنیم و وقتی فردی به این آدرس مراجعه نمایش داد بلافاصله وارد سایت اصلی شود. در این حالت ما حوزه ir را تبدیل به حوزه پارک شده کرده ایم. گوگل تمایلی به نمایش پهنه های پارک شده ندارد.

 

2ـ عبارت Regedit را در کادر مربوط تایپ کرده و با فشردن کلید اینتر، مراحل کار را دنبال کنید.

 

3ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری، مسیر زیر را در آن دنبال کنید:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|Windows|Current Version|explorer|MyComputer|NameSpace

 

4ـ ‌با باز کردن پوشه NameSpace مشاهده می‌کنید که پوشه‌هایی با عنوان‌های متفاوت در آن قرار گرفته است. هریک از این پوشه‌ها نمایانگر یکی از پوشه‌های مجموعه Library هستند که در ادامه کلید مربوط به هر پوشه را برای شما ذکر کرده‌ایم:

 

{1CF1260C-4DD0-4ebb-811F-33C572699FDE} : Music
{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} : Download
{3ADD1653-EB32-4cb0-BBD7-DFA0ABB5ACCA} : Pictures
{A0953C92-50DC-43bf-BE83-3742FED03C9C} : Videos
{A8CDFF1C-4878-43be-B5FD-F8091C1C60D0} : Documents
{B4BFCC3A-DB2C-424C-B029-7FE99A87C641} : Desktop

 

5 ـ‌ در این مرحله ‌باید هریک از پوشه‌هایی را که قصد دارید از فهرست پوشه‌های به‌نمایش درآمده در My Computer حذف شوند از این بخش حذف کنید. برای انجام این کار پس از مطابقت دادن عنوان ذکر شده در مرحله 4 با عنوان به‌نمایش درآمده در بخش NameSpace روی کلید موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

6 ـ پس از اعمال تغییرات، رجیستری را ببندید.

 

7ـ به My Computer مراجعه کرده و پس از کلیک راست روی بخشی خالی از صفحه، گزینه refresh را انتخاب کنید.

 

8 ـ‌ چنانچه تمام پوشه‌های مجموعه Library را از رجیستری حذف کرده باشید همچون دیگر نسخه‌های ویندوز فهرست درایوهای هارد‌دیسک را در ابتدای محتوای به‌نمایش درآمده در پنجره My Computer مشاهده خواهید کرد.

 

نکته1: برای نمایش مجموعه Library در ستون سمت چپ پنجره My Computer ‌باید پس از کلیک راست در بخشی خالی از ستون سمت چپ این پنجره، علامت چک‌مارک کنار گزینه Show libraries را فعال کنید.

 

نکته2: برای نمایش مجدد مجموعه Library در بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک با مراجعه به مسیر قید شده در مرحله 3، هریک از کلیدهای موردنظر برای نمایش را باید مطابق با عنوان‌های موجود در مرحله 4 ایجاد کنید.

کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند معمولا دچار مشکلاتی مانند معیوب شدن و یا پاک شدن فایل های سیستم عاملی می گردند. در بیشتر موارد برای حل این مسئله روی به تعویض یا تعمیر ویندوز خودشان می آورند که مشکلات خاص خودش را داشته و زمان زیادی را تلف می کند.

 

امروز ترفندی را به شما نشان خواهیم داد که بتوانید از طریق آن به راحتی و در کمترین زمان فایل های معیوب را تعویض و اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید.

 

برای این کار به سی دی نصب ویندوز XP نیاز دارید. سی دی را درون سی دی درایو قرار دهید.
Run را اجرا کنید. (بر روی استارت کلیک کنید و Run را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
یکی از کدهای sfc/scannow یا chkdsk/r را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.
پس از پایان فایل های دارای مشکل جایگزین شده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

در ویندوز 8 با استفاده از ویرایش‌گر رجیستری ویندوز می‌توانید اندازه‌ی حاشیه ی پنجره‌ها را تغییر دهید و آن را به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. این کار باعث جذاب‌تر شدن ظاهر ویندوز نیز می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics

 

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی BorderWidth دوبار کلیک کنید. مقدار پیش‌فرض آن 15- است. اکنون عدد 0 را به جای آن وارد کرده و OK کنید.
همچنین این کار را با PaddedBorderWidth (با مقدار پیش‌فرض 60-) نیز انجام دهید و به آن مقدار 0 بدهید.


اکنون در صورتی که پروسه‌ی explorer.exe را از نو راه‌اندازی کنید و یا ویندوز خود را Restart کنید، خواهید دید که تغییر اعمال شده و لبه‌های پنجره‌ها از قبل نازک‌تر شده‌اند. شما می‌توانید به جای 0 اعداد دیگری را نیز وارد کنید و حاشیه‌های پنجره‌ها را به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید.
برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است مقادیر پیش‌فرض PaddedBorderWidth و BorderWidth را مجدد وارد کنید.

همچنین در صورتی که ترجیح می‌دهید خودتان مستقیماً تنظیمات رجیستری را تغییر ندهید، با استفاده از یک ابزار کوچک به نام Tiny Window Borders می‌توانید این کار را انجام دهید. این برنامه را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

http://www.tarfandestan.com/files/TinyWindowsBorders.zip

منبع:tarfandestan.com

بتازگی ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و در کمال تعجب مشاهده می‌کنید سرعت بوت اولیه ویندوز پایین است؟ فکر می‌کنید برخی برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل موجب این کاهش سرعت است؟ دوست دارید برنامه‌هایی که سرعت بوت سیستم‌عامل را کاهش می‌دهند شناسایی و آنها را غیرفعال کنید؟

 

ابزار مدیریت وظایف (Task Manager) در ویندوز 8 علاوه بر پشتیبانی از قابلیت نمایش برنامه‌هایی که همزمان با سیستم‌عامل بوت می‌شوند، قابلیت دیگری را نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توان تاثیر هر برنامه روی سرعت بوت سیستم‌عامل را مشاهده کرد. این قابلیت که به‌صورت رتبه‌بندی تحت عنوان Impact در ابزار مدیریت وظایف قابل مشاهده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده نرم‌افزارهای دارای رتبه High، آنها را غیرفعال کرده و به‌ این ترتیب سرعت بوت سیستم‌عامل را افزایش دهید.

 

برای استفاده از این قابلیت، به این نکات توجه کنید:
1 ـ ابتدا ابزار مدیریت وظایف را اجرا کنید.
برای اجرای این ابزار می‌توانید در صفحه شروع ویندوز 8 عبارت Task Manager را تایپ کرده و اولین نتیجه را در فهرست نتایج فشار دهید. اگر در محیط کلاسیک دسکتاپ هستید می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای CONTROL+ALT+DELETE و انتخاب Task Manager از منوی به‌نمایش درآمده نسبت به اجرای این ابزار اقدام کنید.

 

2 ـ در بخش پایین صفحه ابزار مدیریت وظایف روی More details فشار دهید تا تب‌های این ابزار در بالای آن نمایش داده شود.

3 ـ به تب Startup بروید و روی ستون Startup impact کلیک کنید تا موارد موجود در بخش Startup به ترتیب میزان تاثیر روی سرعت بوت سیستم، از زیاد به کم مرتب شوند.

4 ـ حالا می‌توانید با توجه به میزان تاثیر هر یک از برنامه‌ها، مواردی را که قصد دارید مانع اجرای همزمان آنها با بوت سیستم‌عامل شوید، انتخاب کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید.

 

توجه: چنانچه درخصوص عملکرد برنامه‌ای شک دارید یا نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید می‌توانید پس از کلیک راست روی نام آن برنامه، گزینه Open file location را انتخاب کنید تا محل ذخیره‌سازی برنامه مربوط روی هارددیسک نمایش داده شود. می‌توانید با استفاده از گزینه Search online، با جستجو در اینترنت اطلاعات بیشتری راجع به برنامه موردنظر کسب کنید.

 

5 ـ در صورتی‌که نظرتان تغییر کرد و خواستید برنامه‌ای را دوباره به فهرست برنامه‌های قابل اجرا همزمان با بوت سیستم‌عامل اضافه کنید، می‌توانید با تکرار مراحل فوق پس از انتخاب نرم‌افزار موردنظر با کلیک روی گزینه Enable نسبت به فعالسازی دوباره آن اقدام کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.