قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

محتوای موجود در لینک ها و عکس ها مهم هستند

شاید شگفتی کنید، اما عکس ها و عکس ها نیز درآموزش سئو وردپرس اهمیت دارند. ممکن است تارنما شما متن زیادی نداشته باشد و از تصاویر و لینک های زیادی در آن استفاده شده باشد، ولی برای همین تصاویر نیز فضاهایی برای قرار دادن متن در نظر گرفته شده است.


موتورهای جستجو به پیگیری تگ Alt عکس ها و تگ عنوان لینک ها هستند. درحالیکه این عوامل در دیده شدن عکس ها سایت شما کارساز هستند، افزودن توضیحات به عکس ها و لینک ها، محتوای اکثریت را در اختیار موتورهای جستجو پیمان می دهد.


میزان محبوبیت لینک ها در سئو وردپرس

خوب بودن تارنما شما ملاک نیست، بلکه نکته ای که مهم است کیفیت بالای تارنما هایی است که به سایت شما لینک می دهند. مسئله محبوبیت لینک هنوز هم برای موتورهای جستجو مهم است. بلاگ رول ها، پینگ بک ها و ترک بک ها تمامی به طور پیش فرض بر روی سئو وردپرس پیمان دارند. این شغل باعث می شود بتوانید به تارنما های سایر لینک دهید.


لینک دادن به یک سایت باعث بالا رفتن اعتبار آن سایت نزد موتورهای جستجو می شود و در عین حال شانس گرفتن لینک از دیگر وب سایت ها را افزایش می دهد. شمار لینک‌های داده شده به تارنما شما، در گوگل تقسیم بندی می شود و با  تایپ کردن عبارت link:www.yoursite.com در گوگل (سایر موتورهای جستجو نیز عملکرد مشابه دارند)، قابل مشاهده خواهد بود. سایر شیوه های به دست آوردن بک لینک برای وب سایت شامل موارد زیر است:


اضافه کردن URL تارنما به امضای مطالب فروم ها.

ثبت کردن وب سایت در لیست های راهنما و دایرکتوری ها.

نکته: افزودن لینک در بخش دیدگاه های یک تارنگار به روند لینک های واصله شما کمک نمی کند، زیرا وبلاگ های امروزین از تگ "rel="nofollow برای کامنت ها استفاده می کنند. بنابراین توصیه می کنیم، به یک اسپمر کامنت تبدیل نشوید.


لینک های ناوبری خوب در سئو وردپرس

یک موتور جستجو، در تارنما شما می خزد و از یک صفحه به صفحه ای دیگر حرکت می کند. لینک های ناوبری پسندیده به تقسیم بندی های مطالب، آرشیو محتوا و صفحات مختلف به موتورهای جستجو کمک می کنند تا راحت تر در صفحات تارنما شما حرکت کنند و مطالب اکثریت از تارنما شما را رسیدگی کنند.


ایندکس کردن وبلاگ در جستجوهای گوگل

پیش از آنکه در ارتباط با جزئیاتِ نحوۀ شناساندنِ وب سایت به موتور جستجوی گوگل صحبت کنیم، در نخست باید با اصطلاحات پایین آشنا شوید:


بات گوگل: ربات گوگل یا Googlebot نرم افزازی است که گوگل، برای جمع آوری اطلاعات بارگذاری شده در اینترنت بهره‌گیری می کند. این ربات پس از جمع آوری اطلاعات، نتایج را در برگزیدن صفحات جستجوی گوگل می گذارد. زمانی که محتوای جدید تارنما تان توسط این نرم اسباب یافت شود، شما می توانید وب سایت خویش را در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید.

خزش: خزیدن یا Crawling، فرآیندی است که در آن نرم اسباب Googlebot برای یافتن محتوای جدید در اینترنت از یک سایت به سایت دیگر می رود. این نرم انگیزه ها بر بنیاد لینک های آپلود شده جدید در اینترنت که شدامد فوقانی دریافت می کنند، پیشه می کند.

ایندکس کردن: زمانی که نرم انگیزه ها Googlebot پروسۀ خزیدن را به سپریدن رساند و اطلاعات جدید را جمع آوری نمود، پروسه دیگری به اسم Indexing یا نمایه کردن آغاز می شود. طی همین پروسه است که کیفیت محتوای یک تارنما رسیدگی می شود و جایگاه مشخصی در نتایج گوگل برایش در عقیده گرفته می شود. در اینجا سوال این است که نرم اسباب Googlebot چگونه می تواند این اطلاعات را پیدا کنید؟ این روند در ابتدا، با رسیدگی صفحاتی که در نتایج جستجوی باستانی وجود داشتند آغاز می شود. سپس، نرم افزار ربات گوگل صفحات جدید را با صفحات کهن مقایسه می کند. به این ترتیب، هر محتوای جدیدی که در تارنما بارگذاری می شود از راه سایت مپ و لینک های سایت در اختیار ربات گوگل پیمان می گیرد.

ثبت وب سایت در موتور جستجو

در سئو وردپرس، منابع و ابزارهای بسیاری وجود دارند که می توانند به ثبت وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کنند. برخی از این منالع رایگان هستند و بعضی دیگر به خرج اولیه بیچارگی دارند. همچنین، شما می توانید وب سایت خویش را به صورت دستی در موتور جستجو ثبت کنید. از هر روشی که بهره‌گیری می کنید، زمانی که وب سایت تان از نظر خطا بررسی و حاضر آغاز به کار می شود، موتورهای جستجو با آغوش مفتوح از وب سایت وردپرس شما استقبال می کنند.


برای ثبت کامیاب سایت خود در موتور جستجو می توانید از نکات ذیل بهره‌گیری کنید:


مطمئن شوید وب سایت تان محتوایی قابل رسیدگی برای موتورهای جستجو دارد. به طور کلی، بهتر است در تارنما تان کمینه 10 پُست داشته باشید لغایت موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را آزمایش و ارزیابی کنند.

در درازا یک ماه، فقط یک بار وب سایت خویش را در یک موتور جستجو ثبت کنید. اگر هدف دارید بیش از یک بار این پیشه را انجام دهید، بهتر است برای رفع خطاهای سایت باشد.

برای وارد کردن یا کپی کردنِ عنوان و دسته بندی های وب سایت خویش در راهنمای یک موتور جستجو، حاضر باشید.

فهرستی از آدرس ها و URLهای گوناگون تارنما خویش جاسازی کنید. شما می توانید فهرست ریشه را به اتفاق با بخش بندی ها و فیدها در موتور جستجو ثبت کنید. این کار مایه می شود موتور جستجو قسمت بیشتری از تارنما شما را پوشش دهد.

فهرستی از موتورهای جستجویی که در آنها ثبت نام کرده‌اید، برپایی کنید لغایت به صورت تصادفی، مجدد در آنها ثبت اسم نکنید. همچنین، این کار به شما امکان می دهد به طور مداوم جایگاه تارنما خویش را در نتایج این موتورهای جستجو رسیدگی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.