تا این لحظه شرکتهای زیادی به طراحی و تولید گجتهای واقعیت مجازی دست زدهاند. گوگل با«کاردبورد»، مایکروسافت با «هولولنز»، سامسونگ با «گلکسی گیر VR»، اچتیسی با «وایو» و سونی با«پروژهی مورفیوس»، همگی برای دورانی جدید دورخیز کردهاند. این رقابت به هیچوجه شوخیبردار نیست. حتی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک، دو میلیارد دلار برای خرید شرکت آکیولس و هدست«آکیولس ریفت» خرج کرده. اما برای همهگیر شدن واقعیت مجازی و تجاری شدن هدستها و گجتهای مربوط به آن، ابتدا باید از سد پنج مانع عبور کرد. در ادامه یکبهیک این موانع را بررسی میکنیم.
۱. کار را باید به کاردان سپرد
یک مهندس که یک دوربین فیلمبرداری ساخته لزوما نمیتواند یک شاهکار سینمایی بسازد. در مورد هدستهای واقعیت مجازی هم این قضیه صدق میکند.