قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 17

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

خرید Nest توسط گوگل برای آینده‌ی اینترنت اشیاء به چه معنی خواهد بود

به نظر می‌رسد که اینترنت اشیاء، زمینه‌ی اصلی نمایشگاه محصولات مصرفی امسال بوده است؛ کمپانی‌های متعددی اقدام به معرفی سرویس‌ها و محصولات وابسته به رایانش‌ابری خود نظیر اجاق‌گازها، مانیتورهای نمایش عملکرد قلب، و حتی تخت‌خواب‌هایی که نحوه خوابیدن شخص را تحلیل می‌کردند، نمودند. اخیراً گوگل اعلام کرد که Nest را که یک شرکت سازنده‌ی دستگاه‌های هوشمند خانگی است به تصاحب خود در آورده. در ادامه به بررسی ین موضوع و تأثیری که بر آینده‌ی اینترنت اشیاء خواهد داشت، می‌پردازیم.

 با گذشت زمان، هر چه اتوماسیون‌های خانگی و ابزارهای هوشمند پوشیدنی، بیشتر راه خود را به بازار مصرف باز می‌کنند، کمپانی‌های بزرگ نظیر گوگل هم بیشتر به تکاپو می‌افتند. انتظار می‌رود با این خرید، گوگل به سمت سیستم‌های اتوماسیون خانگی سوق پیدا کرده و به رقیبی قدرتمند در این بازار تبدیل شود.

Nest چیست؟

Nest توسط دو تن از مهندسان سابق اپل تأسیس شد. مأموریت آن، اختراع مجدد دستگاه‌هایی می‌باشد که وجودشان در تمامی خانه‌ها ضروری است. با وجود اینکه این شرکت، دستگاه‌های تشخیص دود و کربن دی‌اکسید خود را آن هم بصورت متصل به رایانش‌ابری ارائه می‌کند، اما محصول اصلی این گروه که به نوعی با آن شناخته می‌شود، همان ترموستات Nest است که رفتارهای خاص مالک خود را تشخیص داده و یاد می‌گیرد. به جای اینکه لازم باشد صاحب‌خانه به دنبال راهنمای پیکربندی این دستگاه برای تنظیم آن باشد تا در ساعات مختلف روز دمای خاصی را انتظار داشته باشد؛ کافی است بصورت دستی دمای خانه را تنظیم کرده و پس از آن Nest عادات روزانه‌ی صاحب‌خانه را به خاطر خواهد سپرد و بر اساس آن عمل خواهد نمود.

اما یکی از کاربردی‌ترین مسائل در مورد Nest، اپلیکیشن اختصاصی آن است. صاحب‌خانه با این اپلیکیشن می‌تواند از طریق دستگاه موبایل خود، از هر جایی که باشد اقدام به تغییر تنظیمات این ترموستات کند. هر دوی محصولات این شرکت، تا این لحظه، بهترین در نوع خود محسوب می‌شوند که بر همین اساس می‌توان دلیل علاقه‌ی گوگل را به این شرکت و محصولاتش دریافت.

اینترنت اشیاء و گوگل

گوگل دیگر با موتور جستجو بودن رضایت مورد نظر خود را کسب نمی‌کند و به طور روز افزون علاقه‌ی خود را به تکنولوژی‌های پیشرو نشان می‌دهد. از آن‌جا که تلاش‌های گوگل در جهت ارائه‌ی سرویس‌های رایانش‌ابری به شدت تحت تأثیر موفقیت‌های آمازون در این زمینه قرار گرفته است، امکان دارد که گوگل حمله‌ی خود را از جهت متفاوتی ترتیب داده باشد. با ورود سریع به فضای اینترنت اشیاء، گوگل خواهد توانست یک اهرم قدرت، نسبت به رقبای فراوان خود به دست گیرد که آن‌ها را مجبور به دنباله‌روی خواهد کرد.

با 3.2 میلیارد دلاری که گوگل برای تصاحب Nest هزینه کرده است، گوگل می‌تواند بینش تجاری خود را به این شرکت وارد نماید. Nest در انجام کار خود به بهترین نحو متخصص است. دو محصول تولید شده توسط این شرکت احتمالاً بهترین محصولات بازار هستند؛ ولی آن‌ها در واقع تنها بخش کوچکی از چیزی هستند که می‌توان از یک سیستم اتوماسیون خانگی بزرگ‌ متصور بود. در یک تصویر بزرگ‌تر، همه چیز در یک خانه می‌تواند در اتصال با یکدیگر باشد و به برقراری ارتباط بپردازد.

سرویس One-Click

شرکت‌هایی نظیر ADT، هم‌اکنون نیز سرویس‌های کنترل اتوماسیون خانگی خود را از طریق اپلیکیشن‌های خود ارائه می‌کنند. در نمایشگاه CES، شرکت ADT از اپلیکیشن صوتی Pulse خود رونمایی کرد که می‌تواند به کنترل چراغ‌ها، ترموستات، قفل در و حتی لوازم خانگی کوچک بپردازد. Comcast شرکت دیگری است که سرویس کنترل چراغ‌ها و ترموستات را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود فراهم می‌کند.

با وجود اینکه اتوماسیون‌های خانگی چیز جدیدی نیستند، ولی فقط طی یکی دو سال گذشته امکان بهره بردن از آن‌ها در خانه‌های افراد عادی و متوسط فراهم شده است. پیش‌تر، مشتری مجبور بود که با یک شرکت سمعی‌و‌بصری همکاری نماید؛ اما آنها برای طراحی اتوماسیون اختصاصی برای هر خانه، هزینه‌ی قابل توجهی دریافت می‌کردند. درست همان‌گونه که آمازون در تلاش است که سرویس‌های تحت رایانش‌ابری خود را مقرون به‌صرفه نماید، گوگل هم احتمالا تقاضای موجود برای سرویس‌هایی که از نظر مالی قابل دسترس بوده و در عین حال بتوانند دستگاه‌هایی که مشتری به صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌کند را به نحو موثری مدیریت نماید، مشاهده کرده است و تلاش دارد برای پاسخگویی به این نیاز چاره‌اندیشی کند.

نگرانی‌های مرتبط با حریم شخصی

یکی از نگرانی‌هایی که خریداران به بیان آن می‌پردازند، این است که با گسترش بیش از پیش گوگل، حریم شخصی آن‌ها ممکن است با مشکل مواجه شود. Nest از طریق استخراج داده‌ها از محیط عمل می‌کند که شامل اطلاعات در مورد روشنایی، رطوبت و رفتارهای روزانه‌ی ساکنین خانه می‌شود. زمانی که این اطلاعات را با داده‌های عظیمی که هم‌اکنون گوگل از اشخاص در اختیار دارد جمع می‌کنیم، مسلماً می‌توان متصور شد که گوگل به چه قدرتی دست می‌یابد.

اگرچه گوگل با گفتن اینکه چنین اطلاعاتی به اشتراک گذاشته نخواهند شد، تلاش کرده که به این نگرانی‌ها پاسخ دهد، اما سابقه نشان داده است که گوگل بدون روشن‌کردن مواضع خود، کاربران خود را وارد ابتکارات جدید خود می‌کند. امکان دریافت ایمیل از طرف اشخاص ناشناس در گوگل پلاس، در جهت یکپارچه‌سازی سرویس‌های جیمیل و پلاس را به یاد دارید؟ اگر اطلاعات بصورت پیش‌فرض در حالت اشتراک‌گذاری باشد، لازم است کاربر حتما بصورت دستی اقدام به غیرفعال کردن آن نماید تا خود را از این وضعیت خارج کند. بنابراین به نظر نمی‌رسد این نگرانی‌ها چندان هم بی‌مورد باشد. تصور کنید از رفتارهای شما در خانه‌ی خودتان هم، در جهت تعیین الگوی زندگی شما و نمایش تبلیغات به شما بهره برده شود! گوگل سابقه‌ی خاصی در استفاده از اطلاعات یک برنامه برای بهبود برنامه‌های دیگر خود دارد.

قدرت گوگل

با پشتیبانی گوگل، Nest از این پس می‌تواند سرویس خود را ارتقا بخشیده و آن را رقابتی‌تر از گذشته نماید. با وجود اینکه محصولات این شرکت هم‌اکنون نیز بسیار خوب هستند، ولی بروز رسانی‌های کمی برای آن‌ها ارائه می‌شود؛ این موضوع می‌تواند با رقابتی‌تر شدن این بازار، به یک مشکل جدی برای Nest تبدیل شود. گوگل نه تنها به منابع مورد نیاز برای هدایت نوآوری‌های جدید به این محصولات دسترسی دارد، بلکه می‌تواند باعث تولید محصولات خلاقانه‌ی جدیدی بر پایه‌ی همین مفاهیم موجود باشد.

بر اساس تحقیق انجام گرفته توسط فارستر، می‌توان نتیجه گرفت که اگر گوگل، پیچش مو را نمی‌دید و به تصویر بزرگتری از آینده‌ی این اقدام نگاه نمی‌کرد، چنین مبلغ عظیمی را برای در اختیار گرفتن Nest نمی‌پذیرفت. پرداخت 3.2 میلیارد دلار، بطور قطع برای مالکیت بر روی دو محصول و یا جمع‌آوری اطلاعات کاربران نبوده است. در حقیقت می‌توان اینگونه اظهار داشت که گوگل با این اقدام، در حال شرط‌بندی بر روی اینترنت اشیاء است.

قدم بعد

پس قدم بعدی برای Nest چه خواهد بود؟ بسیاری اعتقاد دارند که این در حقیقت قدم بعدی گوگل به سمت خانه‌های متصل است. در آینده، مصرف‌کننده خواهد توانست با یخچال فریزر خود ارتباط برقرار کند و متوجه شود چه میزان شیر در آن موجود است و یا بررسی کند که هر کدام از لوازم خانگی در طول ماه چه میزان انرژی مصرف کرده‌اند.

اما برای گوگل، خانه‌ی متصل تنها بخشی از آینده‌ی پیش رو است. این غول تکنولوژی با ارائه‌ی بیانیه‌ی جدید خود در مورد (Open Automative Alliance (OAA که در آن قصد واردکردن پلتفرم اندروید به خودروها را دارد، و البته در کنار بسیاری پروژه‌های اینچنینی دیگر، نشان داده است که به فکر دنیای متصل است. گوگل در تلاش است تا با همکاری خودروسازان بزرگ، از طریق پروژه‌ی OAA، داشبورد خودروهای آینده را با استفاده از اندروید هوشمند نماید.

با این حساب، درک انگیزه‌ی گوگل از خرید Nest دشوار نخواهد بود. جهانی را تصور کنید که در آن، شخص خانه‌ای دارد که پر از لوازم خانگی هوشمند است که از یک سیستم‌عامل استفاده می‌نمایند؛ خودروی هوشمندی که در گاراژ قرار دارد و همگی در تعامل با گوشی هوشمند در دست مصرف‌کننده، که آن هم از همان سیستم‌عامل قدرت می‌گیرد. هر کدام از این دستگاه‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بطور یکپارچه به یادگیری ترجیحات کاربر بپردازند. ترموستات خانه می‌تواند یک ساعت پیش از برخواستن شخص از خواب، مکان را به میزان کافی گرم کند، قهوه‌جوش یک ساعت بعد شروع به جوشیدن کند، پانزده دقیقه پیش از آنکه شخص خانه را به مقصد محل کار ترک کند خودرو روشن شده و تنظیمات لازم برای راحتی فرد فراهم شود...

این خیال‌بافی‌ها دیگر همانند فیلم‌های تخیلی، چندان دور از دسترس نیست؛ گوگل می‌خواهد مطمئن شود که سیستم‌عاملی که این دنیا را به هم متصل خواهد کرد اندروید باشد و نه iOS یا ویندوز.

برترین برند های لوازم تجهیزات شبکه در ایران

رپورتاژ آگهی / با توجه به شرایط پیش آمده فعلی از لحاظ واردات، بعضی از شرکت‌ های سازنده مانند محصولات سیسکو و دیگر شرکت‌ های فعال در حوزه فناوری به علت تحریم ‌های وضع شده علیه ایران، امکان داشتن نماینده رسمی فروش را ندارند، به همین علت شرکت‌ های فعال در زمینه واردات زیرساخت‌ به ایران نیاز به حضور شرکت‌ های واسطه در کشورهای دیگر دارند و این موضوع مشکلات بسیاری برای آنها در زمینه تامین این تجهیزات بوجود آورده است.

لازم به ذکر راست این مقاله، تنها برای برند هایی اختصاص داده شده است که در کشور ما، وارد شده و موجود می ‌باشد و همچنین دارای کیفیت بالایی نیز هستند.

از جمله شرکت ها معروفی که تجهیزات آنها در ایران به فروش می ‌رسد:

1-     شرکت سیسکو ارائه دهنده ‌ی دستگاه‌ هایی نظیر : روتر سیسکو   سوئیچ شبکه، شبکه، فایروال ها ، اکسس سرورها ، اکسس پوینت و غیره می ‌باشد.

2-     شرکت HP ارائه دهنده‌ی تجهیزات پردازشی همانند سرور ها ، ذخیره ساز ها و ... می‌باشد

3-     شرکت Juniper در زمینه امنیت و تجهیزات امنیتی همچون فایروال ها و UTM ها فعالیت می‌ کند.

با تمامی مشکلات و سختی که وارد کنندگان تجهیزات شبکه متحمل می‌ شوند سعی بر آن است که کالاهای وارد شده با بهترین کیفیت و از برترین برند ها باشد و همچنین تمامی کالاها دارای گارانتی معتبر و توسط سازمان تنظیم مقررات تایید شده باشند.

از جمله گارانتی‌ های معتبر ایرانی در این زمینه ، شرکت مستر شبکه می ‌باشد که پشتیبانی‌ اش بواسطه‌ فعالیت چند ساله ‌ی خود و همچنین داشتن تیم فنی بسیار قوی و با سابقه، توانسته خدمات جامع و وسیعی را در این زمینه ارائه نماید.

تصویر کارتون

امروزه داشتن شبکه ‌ی کامپیوتری یکی از ضروریات بسیار مهم در بسیاری از شرکت ‌ها و حتی منازل بر اساس کاربرد آن شده است. در شرکت یا سازمان ‌ها با داشتن شبکه می ‌توانند با به اشتراک گذاشتن تجهیزات شبکه  مهم ، در هزینه ‌ی خرید بسیاری از دستگاههای سخت افزاری صرفه جویی نمایند. برای مثال زمانی که یک دستگاه چاپگر دارید و می‌ خواهید همه‌ ی کامپیوترها از آن استفاده کنند، تجهیزات شبکه کمک کی کند یک شبکه خانگی بسازید.

همچنین در زمینه سخت افزاری نیز به صرفه می‌ باشد به ‌طوری که می‌ توان در شبکه، CD-ROM و دستگاه‌ های ذخیره سازی مانند هارد دیسک و نیز اطلاعات را در تمامی نرم افزارهای تحت شبکه ، به اشتراک گذاشت.

شبکه‌ کامپیوتری که به درستی طراحی شده باشد، می تواند از دسترسی غیر مجاز به منابع شبکه جلوگیری نماید و ویژگی‌ های بسیار قدرتمندی را برای شما مهیا ‌سازد. بنابراین انتخاب فروشنده‌ ای صادق و حرفه ‌ای در زمینه تجهیزات ، لوازم و محصولات شبکه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت مستر شبکه بوده که شما می ‌توانید در ارتباط با خرید و کسب اطلاعات در زمینه تجهیزات شبکه به این سایت مراجعه نمایید.

بزرگترین ویژگی ‌هایی که شما در استفاده از این سایت از آن بهره مند خواهید شد امکان مقایسه ویژگی‌ های تجهیزات در کنار یکدیگر و همچنین جستجوی مدل مورد نظر از طریق جستجوی پیشرفته براساس امکانات موجود بر روی تجهیزات می‌ باشد.
اکثر مدیران شبکه در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو هستند و گاهی بدلیل گستردگی اطلاعات شبکه ‌ی کامپیوتری ، نیازمند اطلاعاتی فراتر از خصوصیاتی که در سایت‌ ها مطرح شده است می‌‎باشند ، در صورت لزوم امکان استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت از طریق تماس تلفنی نیز مهیا شده است.

یکی از مهمترین اهداف این سایت ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به مشتریان خود در تمامی زمینه ‌ها می‌ باشد. اطلاعاتی واضح و روشن که به زبان ساده مطرح شده است.

 

حال که به ضرورت حضور شبکه و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره شما اشاره شد به عبارتی حضور این صنعت در ابعاد وسیع و اشکال مختلف در زندگی انسان احساس می‌ شود که توانسته است امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار دهد .

از طرفی نیاز به این دانش ، روز به روز در حال افزایش است و در ایران نیز معدود افرادی هستند که دانش کافی و لازم در زمینه تجهیزات شبکه را داشته و همچنین تخصص ‌های مربوط به آن را به صورت آکادمیک گذارنده باشند.

علم شبکه ‌ی کامپیوتری نیازمند دانش تخصصی می‌باشد. به همین دلیل در انتخاب تجهیزات شبکه باید بسیار دقت داشت تا بر اساس نیاز ، تجهیزات را با مشاوره صحیح بتوان با قیمت مناسب و همراه با گارانتی معتبر خریداری کرد.
در این مقاله هدف ما معرفی برند های معتبر در هر یک از زمینه‌ های فناوری اطلاعات و ارتباطات می ‌باشد. در متن زیر برای کسب اطلاعات بیشتر لیستی مختصر از برند های محبوب در زمینه‌ ها مختلف برای شما قرار داده‌‎ایم:
روتر و سوئیچ شبکه : سیسکو و میکروتیک

سرور : محصولات HP 

رادیو های وایرلس: میکروتیک، ubnt، موتورولا

دستگاه های ذخیره ساز: HP ، EMC

فایروال ها و UTM: سیسکو، SOPHOS، JUNIPER، FORTIGATE

تجهیزات VOIP : سیسکو، سنگوما ، گرند استریم ، YELINK

کابل شبکه: لگراند، نگزنس، Belden

رک های شبکه: برند های مختلف تولید ایران

تجهیزات جانبی مثل پچ پنل و پچ کرد: لگراند، نگزنس، AMP، برندرکس، اشنایدر

ماژول ها و کارت ها: سیسکو،  HP
این نام‌ها برای برند های معتبر و با کیفیت شبکه می‌ باشد و لازم به ذکر است امکان فراموش شدن برخی از برند های خوب که بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند، در این متن وجود دارد از این رو امکان تغییر لیست بالا خارج از انتظار نیست.

سئو سایت با استفاده از ابزار‌های جدید بک لینک

اگر میدانید که بک لینک چیست و به طور پرکار در حال ایجاد بک لینک هستید، احتمالا خودتان هم در باره بسیاری از ابزارهای برپایی لینک چیزهای شنیده اید. اگر وقت و بودجه تان فرمان می دهد، بعضی از این ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چند منظوره را برای پیشبرد تلاش های لینک سازی تان بررسی کنید.


من ابزارها را به طور کلی پوشش می دهم و سپس به خاصیت های بی همتا هر ابزار خواهم پرداخت لغایت شما بیشترین نتیجه را هنگام لینک سازی (Link-building) و کمپین های بازاریابی درونمایه خویش کسب کنید.


 


ابزارهای پولی و حرفه ای بک لینک

قبل از معرفی این دو دست موزه و خرید بک لینک باید بدانید همانطور که در نوشتار کارایی بک لینک در سئو سایت هم گفتیم، همواره دریافت بک لینک فالو همیشگی از راه انتشار رپورتاژ اعلان در خبرگزاری های پربازدید که اتوریتی فوقانی دارند بهترین و موثرترین تدبیر سئو در ایران است.


 


در این دسته به تدبیر هایی میپردازیم که گزینه های نکوداشتن هستند که کاربردهای مختلفی را ارائه می دهند اما باید برای آنها هزینه کنید:


 


Nightwatch.io


این ابزارِ کمابیش جدید حائز توانایی بازرسی بر ۲۰ پهنه و ۱۰۰ واژه کلیدی است. همانند بسیاری از ابزارها، Nightwatch به شما پروانه می دهد لغایت رتبه بندی (رنکینگ) خود را تعقیب کنید، بر بک لینک های خود بازرسی کنید و از دیگر قابلیت های افزار بهره مند شوید، اما اگر توانایی پرداخت دارید یا به دنبال ابزاری جدید هستید، این ابزار می تواند ارزش آزمون کردن را داشته باشد.


بررسی بک لینک


این دست موزه بسیار قشنگ و دارای قابلیت بصری عالی ای است. شما می توانید آن را به Google Analytics و Search Console نیز متصل کنید.


 


از لحاظ ایجاد لینک، در حالی که من هیچگاه به کسی رهنمود نمی کنم که فقط بر روی رتبه بندی و یا هر معیار دیگری به چهره یکتا تکیه کند، ولی دریافتن اینکه آیا پیشرفتی در رنکینگ یا رتبه بندی داشته اید یا نه، یا اینکه در صفحه اول گوگل (SERPs) باقی مانده اید یا سقوط کرده اید، می تواند بسیار سودمند باشد.


 


یک بخش عالی در ابزار Nightwatch هستی دارد که در آن شما می توانید نمودار موقعیت متوسط و کلی سئو و نتایج گوگل SERP خویش را در کنار رقبای خود مشاهده کنید. شما می توانید به سرعت گزارش های رتبه بندی را بر اساس واژه ها کلیدی ای که در نظر دارید، گرفتن کنید و بفهمید که کدام واژه ها کلیدی دربایستن به کار و شفا سئو دارند. از این روش می توانید برای افزایش آمار بازدید وبلاگ استفاده کنید.  اگر برای صفحات خاصی لینک می سازید و از (anchors) خاصی بهره‌گیری می کنید، می توانید این اطلاعات را بکار ببرید لغایت ببینید که در کدام تقدیر باید تمرکز اکثریت پیمان دهید. تنها درگیر نوسانات یومیه رنکینگ نشوید، زیرا می تواند شما را خشمگین کند.


یکی سایر از خاصیت های عالی که من اغلب متعلق به بهره‌گیری می کنم این است که سریعاً چگونگی رتبه بندی یک مشتری نسبت به رتبه بندی رقبا را مقایسه کنید و آن را به تصویر بکشید. این اطلاعات می تواند اثناء آغاز یک کمپین لینک سازی زیاد سودمند واقع شود. اگر متوجه شدید که یکتا از صفحات تان در حال نزول است، در حالی که رقبا در حال ترقی هستند، این نشانه نکویی خواهد بود که صفحه مورد نظر احتیاج به تغییر یا ویرایش دارد.


 


در صورتی که بخواهید چندین سایت را به طور مقارن بازرسی کنید یا اطلاعات گوناگون یک سایت را رسیدگی کنید، می توانید آیتم ها را در داشبورد پین کنید. در این چهره به راحتی می توانید داشبوردی بسازید که بی درنگ بعد از ورود ، آنچه را که احتیاج دارید در اختیارتان بگذارد.


و اگر شما از دسته کسانی هستید که مشتاق رویت گزارش های رتبه بندی به صورت روزانه هستند، می توانید از این افزار استفاده کنید.


ابزار بک لینک


چیز دیگری که من در این دست موزه همنشین دارم، بخش اطلاعیه (Notifications) است که واژه ها کلیدی را ردیابی کرده و به شما پیشنهاداتی در گویه کلید واژه های جدید می دهد. من عاشق دریافت پیشنهادات واژه ها کلیدی هستم، مخصوصاً زمانی که ایده و عقیده جدیدی در ذهنم نمی گذرد یا زمانی که تلاش می کنم شرکای بک‌لینک یا لینک سازی جدید یا ایده هایی نو برای فرآوری محتوا پیدا کنم.


 


 


 


LittleWarden.com


این آلت پرونده های تبادل ایمیل (MX) و تغییر مسیرها (ریدایرکت ها) را بررسی می کند. همچنین دگرگونی ها عنوان صفحات را بازبینی می کند، که بسیار سودمند است. بعد از تغییر عنوان صفحات من شاهد ترقی های احسان در سئوی سایت و رتبه بندی و نرخ تبدیل (conversions) بوده ام.


ابزار تجزیه تحلیل بک لینک


این افزار هرآنچه که نیرو تاثیرگذاری سئو منفی بر رتبه بندی شما را داشته باشد، رسیدگی و بازرسی می کند.یکی از این موارد برای من زمانی است که یک مسئله فنی در یک سایت رخ داده که از کنترل من خارج است، و هیچ فردی در تیم سئو را نمی بینم که بر آن وارسی داشته باشد. مطمئناً نمی خواهید موعد و کوشش زیادی صرف جذب کردن لینک‌های مختلف برای صفحه ای کنید که گوگل به آن دسترسی نداشته باشد. خاصیت بازرسی این افزار بی گمان در اینجا کمک خواهد کرد.

سه تهدید جدی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

اندریو ان‌جی دانشمند اهل چین معتقد است هوش مصنوعی همچون کشف الکتریسیته جریان‌ساز و نوآور است. شاید شما نیز بعد از خواندن این جمله، در ذهنتان هوش مصنوعی را با جریانالکتریسیته مقایسه می‌کنید.

جریان الکتریسیته در ۱۰۰ سال گذشته در کل جهان موجب پیشرفت‌های علمی بسیاری شده است؛ اما با نگاهی دقیق‌تر به هوش مصنوعی و جریان برق متوجه می‌شویم هر دو صنعت ناگفته‌هایی دارند که شنیدنشان خالی از لطف نیست.

AI

شاید افراد کمی درباره‌ی این موضوع آگاه باشند که انقلاب الکتریکی کِی و چگونه آغاز شد. این انقلاب نیز همچون هر تغییر انقلابی جنبه‌های مختلفی داشت که خیلی از افراد از آن بی‌اطلاع هستند؛ ولی فراموش نکنیم وقتی تاریخ فراموش شود، ناگزیر به تکرار آن خواهیم بود.

کتاب‌های تاریخی فجایع و تهدیدهای منتج‌شده از جریان الکتریسیته را دفن کرده‌اند. وقتی تاریخ توسعه‌ی صنعت برق را مرور می‌کنیم، تنها به برخی موضوعات بدیهی مثل مشکلات بین تسلا و ادیسون اشاره شده است؛ اما از آتش‌سوزی خانه‌ها در اثر نشت جریان برق یا ضعیف‌بودن عایق‌های الکتریکی خبری نیست. حتی کمتر درباره‌ی کارهای عجیب و خارق‌العاده‌‌ی انجام‌شده‌ی نیروی برق صحبت به‌میان آمده است؛ مثلا درباره‌ی فردی که می‌تواند جریان برق ۶۶۰۰ ولتی را از بدنش عبور دهد، سخنی گفته نمی‌شود.

تصور می‌کنیم چنین اخبار و اطلاعاتی مربوط‌به گذشته‌های دور هستند و به ما ارتباطی ندارند؛ اما درعمل، هنوز چنین اتفاقاتی به‌وفور در‌حال‌وقوع است. ایلان ماسک معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند ذاتا برای انسان‌ها خطرهایی به‌دنبال داشته باشد. وظیفه‌ی ما این است که عاقلانه‌تر و قدرتمندتر و دقیق‌تر باشیم تا بتوانیم باتوجه‌به همه‌گیر بودن فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از خطرهای ناشی از این فناوری در امان بمانیم. در این مطلب، قصد داریم برخی از خطرها و تهدیدهای مربوط‌به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کنیم.

AI

تهدید اول: تجهیزات نظامی مبتنی بر هوش مصنوعی 

بی‌شک شما نیز برخی از کاربردهای نظامی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در فیلم‌های کلاسیک مانند War Games و حتی برخی از خطرهای مربوط‌به این فناوری را دیده‌اید. نیل فریزر درباره‌ی تلاش خود برای استفاده از شبکه‌های عصبی در دهه‌ی ۱۹۸۰ با هدف شناسایی تانک‌های دشمن مقاله‌ای به‌ رشته‌ی تحریر درآورد که در آن، داده‌های ورودی تانک‌های دشمن درمقابل درختان در دو روز متفاوت جمع‌آوری شد. 

نتیجه‌ی نهایی چه بود؟ شبکه‌های عصبی به‌‌دلیل جهت‌گیری اشتباه داده‌ها، به درختان حمله کردند. این داستان در بسیاری از رسانه‌ها به‌عنوان موضوعی تهدیدآمیز درباره‌ی شبکه‌های عصبی مطرح شد؛ اما چند دهه‌ بعد، انسان خودش را در محاصره‌ی انبوهی از سیستم‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دید. 

«ربات‌های قاتل» موضوعی نیست که در افسانه‌ها و فیلم‌های هالیوودی شاهد آن باشیم؛ بلکه به خبر روز جهان تبدیل شده است. چینی‌ها استعدادهای باهوش‌ و نابغه‌‌ی خود را در برنامه‌های توسعه‌ی سلا‌ح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌کار گرفته‌اند. ایالات متحده‌ی آمریکا و چین و بسیاری از کشورهای دیگر مشغول رقابت برای توسعه‌ی برنامه‌های کاربردی و مرگ‌بار مبتنی بر هوش مصوعی هستند. شاید دشوار به‌نظر برسد؛ ولی با فناوری حساس و خطرناکی همچون سلاح‌های هسته‌ای مواجه هستیم. دولت‌های بزرگ جهان سعی می‌کنند از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند و برای استفاده‌ی درست از این فناوری ایده‌هایی را دنبال می‌‌کنند. ایالات متحده‌ی آمریکا از سرویس‌هایی از شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت استفاده کرده که به بُروز ناآرامی‌هایی در داخل این شرکت‌ها منجر شد.


طراحی هوش مصنوعی برای تولید داده‌های آموزشی پروژه‌های یادگیری ماشین

یکی از مشکلات بزرگ توسعه‌ی پروژه‌های یادگیری ماشین آن است که داده‌های مرتبط کافی برایآموزش الگوریتم‌ها وجود ندارد. گروه Superb AI از اعضای کلاس زمستانی Y Combinator برای حل این مشکل وارد عمل شد. این استارتاپ به شرکت‌ها کمک می‌کند داده‌های شخصی‌سازی‌شده برای هر پروژه‌ای در حوزه‌ی یادگیری ماشین ایجاد کنند. برای ایجاد داده‌های شخصی‌سازی‌شده نیز ازهوش مصنوعی استفاده می‌شود.

هیون کیم، هم‌بنیا‌ن‌گذار و مدیرعامل استارتاپ مذکور، اعتقاد دارد یکی از مشکلات اصلی شرکت‌ها در اجرای فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، جمع‌آوری مجموعه داده‌های مفید برای آموزش مدل‌ها است. او درباره‌ی هوش مصنوعی شرکت خود می‌گوید:

Superb AI از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا داده‌های شخصی‌سازی‌شده برای آموزش هوش مصنوعی در شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تولید کند. مشتریان برای توسعه‌ی قابلیت‌های مبتنی بر یادگیری ماشین با ما همکاری می‌کنند که درنهایت، به توسعه‌ی هرچه‌سریع‌تر آن‌ها می‌انجامد.

کیم به‌همراه هم‌بنیان‌گذاران دیگر شامل جونگ کوون لی، مدیر فناوری و جونگ‌یوک لی و مونسو چا، مهندسان یادگیری ماشین و هیون‌دونگ لی، مدیر فروش و عملیات، از زمان کشف مشکل داده‌ها در آموزش سیستم‌های یادگیری ماشین در آن حوزه مشغول بوده‌اند و تصمیم گرفتند شرکتی برای حل آن تأسیس کنند.

big data

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی یادگیری ماشین، عموما از نیروی انسانی برای برچسب‌گذاری روی اطلاعات استفاده می‌کنند. چنین روندی گران‌قیمت و احتمال بُروز خطا در آن نیز بسیار است. به‌علاوه، اجرای آن تنها درصورتی امکان‌پذیر خواهد بود که داده‌های مدنظر دراختیار شرکت‌ها باشد که عموما نیست. کیم و دیگر بنیان‌گذاران استارتاپ مذکور در دوران دانشگاه درزمینه‌ی هوش مصنوعی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که استفاده از هوش مصنوعی بهترین راهکار برای بهبود برچسب‌گذاری روی اطلاعات خواهد بود.

کیم می‌گوید هوش مصنوعی آن‌ها به‌جای استفاده از روند پرخطا و آهسته‌ی انسانی،‌ از سیستم اختصاصییادگیری عمیق بهره می‌برد که با سرعتی تا ۱۰ برابر بیشتر اطلاعاتی همچون عکس و ویدئو را برچسب‌گذاری می‌کند. شرکت آن‌ها علاوه‌بر روند ذکرشده، به شرکت‌ها کمک می‌کند مجموعه داده‌ی موردنیاز خود را تهیه کنند.

مدیرعامل Superb AI می‌گوید آن‌ها نیروی انسانی را کاملا از فرایند برچسب‌گذاری حذف نمی‌کنند؛ بلکه با ترکیب هوش انسانی و مصنوعی، فرایند را تسهیل می‌بخشند. فعالیت آن‌ها چند مرحله دارد: ابتدا، داده‌های آموزشی تاحدممکن تقسیم‌بندی می‌شوند تا فرایندها به‌صورت مرحله‌به‌مرحله اتوماتیک شوند. اگر داده‌ها بیش‌ازحد پیچیده باشند و فرایند برچسب‌گذاری قابلیت اتوماسیون نداشته باشد، رویکردی دیگر با نام Human in the Loop استفاده می‌شود. با آن فرایند، وقتی هوش انسانی اطلاعات را برچسب‌گذاری کند، هوش مصنوعی روند آن را به‌مرور می‌آموزد و کم‌کم کنترل فرایند را در دست می‌گیرد.