آیفون SE اولین گوشی هوشمند اقتصادی اپل بود که برای تولید آن از قطعات مدل های قدیمی تر استفاده شد. این دستگاه در سال 2016 معرفی شد؛ با این حال تا به امروز شاهد رونمایی از نسل جدید آن نبوده ایم.
به تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده که به اندازه نمایشگر آیفون های آینده اپل اشاره می کند. بر اساس این گزارش، کوچکترین گوشی هوشمند اپل به نمایشگر 5.42 اینچی مجهز می شود. به نظر می رسد این دستگاه، آیفون SE2 باشد که البته در این گزارش از آن با نام آیفون XE یاد شده است.
در حالی که آیفون اس ای محبوبیت بالایی در کشور هند داشت و همچنین با قیمت مناسبی در بازار به فروش می رسید، به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. اپل برای افزایش فروش این گوشی هوشمند مجبور به کاهش قیمت آن در بازارهای مختلف شد.
آیفون SE2 که ظاهرا با نام آیفون XE روانه بازار می شود، دارای یک صفحه نمایش 5.42 اینچی با فناوری AMOLED خواهد بود. انتظار می رود اپل با کاهش حاشیه های اطراف نمایشگر، آن را در بدنه کوچکی روانه بازار کند.
بر اساس گزارش های گذشته، قدرت این گوشی هوشمند را چیپست اپل A12 تامین می کند. انتظار می رود آیفون اس ای 2 مانند آیفون XR به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز شود.
برخی گزارش ها به عرضه این محصول در سه ماهه چهارم سال 2019 و با قیمت 600 دلار اشاره کرده اند. در صورتی که به گوشی های قدرتمند ولی کوچک علاقه دارید، تا عرضه آیفون جدید اپل صبر کنید (تصویر آیفون SE 2 در رسانه ها منتشر شد؛ نمایشگر برش خورده و جای خالی دکمه هوم).
راهکارهای کارساز برای افزایش فروش سایت
خوشبختانه چندین راهکار وجود دارد که صاحبان سایتهای میتوانند به وسیله آن سایت خود را بهینه و خیلی سریع به هدف خویش که افزایش فروش سایت است، برسند. در این مقاله ۷ راهکار موثر برای بهینهسازی و افزایش فروش سایت ارائه شده است که شما میتوانید این راهکارها را بر روی سایت خویش به کار گیرد لغایت فروش محصولات خویش را بیشتر از قبل کنید.
۱- صفحه اصلی سایت خویش را ساده نگه دارید و سعی نکنید مخاطب را غرق کنید
ساده نگه داشتن صفحه اصلی سایت شاید تعجبآور باشد؛ زیرا بسیار از افرادی معتقدند که بهتر است اغلب محصولات خود را در صفحه اصلی ارائه کنید الی مخاطب بتواند از گزینههای بیشتری بازدید کنید. اما نتایج یک بررسی نشان میدهد که ارائه محصولات کمتر با توضیحات اغلب در صفحه اصلی منجر به افزایش فروش سایت خواهد شد. این باعث تمرکز بیشتر شرکت بر روی یک یا دو فرآورده خاص و توانایی شرکت در پاسخگویی به مشتریان و مخاطبان سایت است.
۲- به صفحات کلیدی خویش ویدئو اضافه کنید
براساس یک پژوهش اضافه کردن یک ویدئو به صفحات اصلی سایت شما باعث بالا رفتن ۸۶ درصدی مخاطبان سایت خواهد شد؛ زیرا مغز انسان اطلاعات موجود در یک ویدئو را ۶۰ هزار برابر اغلب از یک متن پردازش خواهد کرد. پس مشاهده یک ویدئو در باره محصولات شما بسیار موثرتر از خواندن یک متن است. شما به عنوان یک صاحب سایت با افزودن یک ویدئو میتوانید مایه افزایش فروش سایت خود شوید.
۳- راههایی برای اخذ ایمیل مخاطبان برپایی کنید
بازاریابی ایمیلی هنوز یک طریق مناسب برای بازاریابی دیجیتال است. چنانچه شما هیچ ایمیلی را نداشته باشید، نمیتوانید هیچ نوع بازاریابی ایمیلی اتمام دهید. اما اگر شما بتوانید روشهایی را به هدف ذخیره ایمیل مخاطبان خویش بر روی سایت در عقیده بگیرید میتوانید با ارسال ایمیل و دعوت به سایت خویش به این چهره بازاریابی ایمیلی انجام دهید. یکی از بهترین راهها برای اخذ و ذخیره ایمیل مخاطبان، ارائه یک محصول یا ویدئو مجانی بر روی سایت است. پس با اتمام بازاریابی ایمیلی مایه افزایش فروش سایت خود شوید.
۴- محتوای متناسب با بخشهای کلیدی بازار فرآوری کنید
ایجاد محتوای با کیفیت یک راه مطمئن برای افزایش شدامد سایت شما خواهد شد. اما در عقیده داشته باشید که باید زمان زیادی را صرف تولید محتوا از بخشهای مختلف بازار بکنید. نگارش مطالب مربوطه به بخشهای مختلف بازار به شما کمک میکند تا مشتریان مختلفی را جذب کنید. بعد فرآوری محتوای مناسب مایه افزایش فروش سایت خواهد شد.
۵- دست موزه چت زنده را نصب کرده و با مشتری به طور زنده پیوستگی بگیرید
ابزار چت زنده یک گذرگاه فوقالعاده در سوداگری الکترونیک است. از این ابزار در مواردی که مخاطبان در باره هر کدام از محصولات شما سوالی داشتند بهرهگیری میشود. تقریباً هر گونه سایت فروش آنلاین میتواند از آلت چت زنده بهره بگیرد.افزایش آمار بازدید وبلاگ استفاده از این دست موزه نه تنها سوالات مخاطبان در باره محصولات را برطرف میکند، بلکه رضایت بیشتر مشتری و افزایش فروش سایت را به به اتفاق خواهد داشت.
۶- ارزش رهنمود خویش را به طور واضح ذکر کنید
یک توصیه ارزشمند صرفاٌ یک یا دو جمله است که ارزش محصولات یا خدمات را پیشروی کردن میبخشد. هر پیشنهاد ارزشمند باید سه ویژگی پایین را داشته باشد:
باید توضیح دهید که فرآورده شما چگونه مشلات مشتری را حل میکند.
باید روشنگری دهید که فرآورده شما چه مزایای خاصی دارد.
باید توضیح دهید با وجود رقبا شما، چرا آنها باید از سایت شما خرید کنند.
پس با ارائه یک توصیه ارزشمند به مشتری یاعث افزایش فروش سایت شوید.
عدهی زیادی معتقدند «دیپوب» آخرین ایستگاه حریم خصوصی اینترنت در این عصر تهاجمی است؛ درحالیکه عدهای دیگر هم آن را شیطانیترین نقطهی اینترنت میدانند. در این مقاله، سعی کردهایم با اشاره به دنیای دیپوب و دارکوب، حقایق از شایعات جدا شوند و چهرهی واقعی این بخش جنجالی وب نشان داده شود.
دیپوب به هر وبسایتی اطلاق میشود که دسترسی به آن ازطریق موتورهای جستوجوی متداول مانند گوگل یا یاهو امکانپذیر نباشد. دلیل این مسئله هم نبود ایندکسگذاری محتوای دیپوب در موتورهای جستوجو است. براساس تعریف متداولتر، دیپوب سطح بالاتر یا عمیقترین سطح اینترنت است که زیر اینترنت سطح قرار گرفته است.
ایندکسگذاری یا شاخصگذاری در موتور جستوجوی گوگل و سیستم ایندکسگذاری پایدار آن به بهترین شکل تعریف میشود. روشهای ایندکسگذاری گوگل بهشدت به فرایندی موسوم به کراولینگ (Crawling) یا خزش یا اسپایدرینگ وابسته هستند. در این فرایند، عنکبوت (اسپایدر) مجازی در میان مجموعهای از صفحات وبسایت میخزد که دسترسی به این صفحات ازطریق کلیک روی لینکهای مرتبط انجام شده است.
سپس، اسکن سریعی اجرا میشود و بدینترتیب محتوای صفحات به قالب ارسالشدنی برای سِرورهای ایندکس گوگل تبدیل میشوند. در سِرورهای ایندکس، دادهها سازماندهی میشوند و وارد مجموعهای از الگوریتمهای موتور جستوجو میشوند. اگر وبسایتی را موتور جستوجو ایندکسگذاری نکند، دسترسی به آن فقط به روش مستقیم و ازطریق URL یا لینک یا تایپ آدرس دقیق وب در مرورگر وب امکانپذیر است.
افراد زیادی از قابلیتهای دیپوب برای برقراری ارتباط بدون نام استفاده میکنند. فهرست زیر ذینفعان دیپوب در گذشته و حال را نشان میدهد:
کارمندان سابق ارتش و دولت و کارمندان سازمانی بارهاوبارها دربارهی اختلال و خرابیهای گسترده و اغلب بدون نام گزارش میدهند. این افراد همراهبا خبرنگاران اطلاعات طبقهبندیشده و محرمانه را با رسانهها مبادله میکنند تا بدینترتیب بتوانند از فسادها پرده بردارند.
بینامبودن یکی از اولویتهای برجستهی این گروه است. این گروه از دارکوب بهعنوان واسطهای برای ارتباط محرمانه و امن استفاده میکنند.
دنیای مخفی دیپوب مجموعهای غنی از دادهها و امکاناتی مانند امکانات زیر را شامل میشود:
تمام کاربردهای دیپوب در یک ویژگی مشترک هستند: «اطلاعات برای مخاطب عمومی نیست». بعضی مالکان محتوا برای خارجکردن اطلاعات خود از دسترس مخاطب عمومی و اطمینان از نمایشدادهنشدن محتوا در مرورگرهای وب، هزینههای زیادی متقبل میشوند.
البته، دیپوب همیشه غیرقانونی نیست و فعالیتهای متعددی در آن انجام میشوند که تعارضی با قانون ندارند. فعالیتهای متداول دیپوب عبارتاند از:
با وجود اصطلاحاتی مانند دارکنت یا دارکاینترنت، از نام متداول دارکوب برای تعریف عمیقترین بخش اینترنت استفاده میشود. برای دسترسی به دارکوب تا اندازهای آشنایی با مفاهیم پیشرفتهی اینترنت و مراحل مختلف آن و حفظ حریم خصوصی لازم است.
بازدیدکنندگان دارکوب برای حفظ حریم خصوصی و پنهانکردن هویت خود، از نرمافزارهای ویژه مانند Tor استفاده میکنند. در حالت عادی، وقتی کاربر اینترنت از هر نوع وبسایت موجود در شبکهی جهانی وب بازدید میکند، ازطریق آدرس پروتکل اینترنتی یا آدرس IP منحصربهفردی ردیابی میشود. باوجوداین، فرایند جستوجو در دارکوب کاملا متفاوت است و از نرمافزارهای ویژهی ماسکینگ برای بینامکردن کامپیوترهای شخصی و درعینحال مخفیسازی هویت، موقعیت مکانی، آدرس IP و دیگر اطلاعات خصوصی استفاده میشود.
تعداد کمی از کاربران اینترنتی به دارکوب دسترسی دارند. کاربران دارکوب تنها ۳ درصد از میلیاردها کاربری را تشکیل میدهند که روزانه به اینترنت دسترسی دارند.
دراینبین، وقتی مشکلی برای تجهیزاتتان پیش میآید یا اینکه حس میکنید زمان ارتقای تجهیزات اینترنتیتان فرارسیده، به برخی اصطلاحات برمیخورید که شاید در نگاه اول هممعنا باشند؛ اما تفاوتهایی باهم دارند.
اصطلاحات مهمی که دراینمیان مطرح میشوند، مودم، روتر، اکسسپوینت و سوییچ هستند که تفاوتهای بین آنها، شمار زیادی از کاربران را سردرگم میکند. زومیت را همراهی کنید تا درادامه، به زبان ساده تفاوتهای موجود در بین این تجهیزات را برایتان شرح دهیم.
مودم (Modem) درحقیقت، دروازهی شما برای ورود به اینترنت است. کابلی ویژه یا تار نوری (فیبر نوری) یا خط تلفن از سمت شرکت مخابرات وارد محلهی شما میشود و به داخل خانه میرسد و به مودم وصل میشود. مودم صفرها و یکهای دیجیتالی کامپیوتر شما را به اطلاعات آنالوگ (قیاسی)تفسیر میکند و به کابل یا سیم تلفن تحویل میدهد. این عمل ماژولیشن (Modulation) نامیده میشود.
برعکس این اتفاق نیز رخ میدهد؛ یعنی مودم سیگنالهای آنالوگ دریافتی را به صفر و یک تفسیر میکند و به کامپیوتر میفرستد. این عمل دیماژولیشن (Demodulation) نام دارد. جالب است بدانید نام مودم هم از ترکیب این دو عبارت میآید: Modulation+Demodulation=Mo-Dem.
معمولا بسته به جاییکه در آن زندگی میکنید، برخی از ارائهدهندگان سرویسهای اینترنتی (ISP) مودمی با هزینهی کمتر درمقایسهبا قیمتهای معمول دیگر دراختیارتان قرار میدهند. تهیهی مودم مناسب میتواند تأثیر درخورتوجهی بر کیفیت اینترنت دریافتی بگذارد؛ پس، باید همواره گزینههای مناسب را انتخاب کنید.
اگر فقط یک کامپیوتر در خانه داشته باشید، بهسادگی میتوانید آن را مستقیما ازطریق کابل اترنت (Ethernet) به مودم وصل و از اینترنت استفاده کنید. این درحالی است که اکثر استفادهکنندگان از اینترنت، بیشتر از یک کامپیوتر در خانه دارند. بسیاری از افراد درکنار کامپیوتر، دستگاههای دیگری نیز همچون گوشیهای هوشمند و تبلت و کتابخوان الکترونیکی دارند و آنها را نیز به اینترنت وصل میکنند.
مودمهای سیمی نمیتوانند دادههای اینترنتی را همزمان به چندین دستگاه بفرستند؛ چراکه این مودمها معمولا فقط یک درگاه اترنت دارند؛ بنابراین، فقط میتوانند یک IP Address بسازند. گفتنی است آیپی آدرس مکان شما را برای اینترنت مشخص میکند. بهبیان سادهتر، آیپی آدرس حکم آدرس خیابان محل زندگیتان را در دنیای واقعی ایفا میکند.
روتر (Router) تمامی دستگاههای خانهی شما را ازطریق کابل اترنت یا وایفای به یکدیگر و سپس آنها را به مودم وصل میکند. این کار باعث میشود هریک از دستگاهها آیپی آدرس داخلی مختص بهخود را داشته باشد. روتر ازطریق همین آیپی آدرسها میتواند ترافیک بین دستگاهها را مسیریابی کند. به این عمل روتینگ میگویند.
اگر آیپی آدرس مودم حکم آدرس خیابان ساختمان محل زندگی را داشته باشد، آیپی آدرسهای داخلی روتر حکم پلاک هریک از آپارتمانهای آن ساختمان را ایفا میکند. در اینجا، مودم اطلاعات اینترنت را دریافت میکند و آنها را به روتر میفرستد و درنهایت، روتر این اطلاعات را به دستگاه مقصد ارسال میکند. دقیقا بههمین دلیل است که اگر همزمان با گوشی و لپتاپ به اینترنت وصل شوید و ازطریق لپتاپ بخواهید بررسی ویدئویی گلکسی اس ۱۰ پلاس را از زومیت تماشا کنید، این ویدئو روی لپتاپ پخش خواهد شد و نه گوشی.
شبکهای که روتر ایجاد میکند، با نام شبکهی محلی (برگردان عبارت Local Area Network یا LAN) شناخته میشود. همین شبکهی محلی، شما را به شبکهی وسیعتری بهنام شبکهی گسترده (برگردان عبارت Wide Area Network یا WAN) متصل میکند. در بسیاری از خانهها، WAN معادل همان اینترنت است.
البته، تمامی روترها به وایفای مجهز نیستند و برخی از آنها صرفا ازطریق کابلهای اترنت، کامپیوترها را بههم وصل میکنند. دقیقا همینجا است که اکسسپوینت وارد بازی میشود.
سالها پیش، تمامی کامپیوترها ازطریق مجموعهی درهمپیچیدهای از سیمها به اینترنت متصل میشدند. امروزه با پیشرفت فناوری، این امکان فراهم شده بتوانیم تمامی این دستگاهها را ازطریق وایفای به شبکهی خانگی و بهتبع، اینترنت وصل کنیم. برای عملیکردن این کار، به وسیلهی خاصی نیاز داریم تا سیگنال بیسیم را در محیط پخش کند.
اکسسپوینت بیسیم یا نقطهی دسترسی بیسیم (Wireless Access Point) معمولا ازطریق درگاه اترنت به روتر وصل میشود و ازطریق فرکانس بیسیم، با دستگاههای دیگر فاقد اتصال اترنت با روتر ارتباط برقرار میکند. روترهایی که اکثر کاربران خانگی دراختیار دارند، به اکسسپوینت داخلی مجهزند و این، یعنی نیازی نیست جداگانه آن را تهیه کنید.
فراموش نکنید اکسسپوینت بهصورت مستقل نیز فروخته میشود. این نوع اکسسپوینتها برای محیطهای شرکتی کاربرد دارند؛ چراکه میتوانید با استفاده از چندین اکسسپوینت، شبکهی خود را در محیط وسیعتری پخش کنید تا افراد حاضر در شرکت بتوانند هرجا که هستند، بهراحتی به اینترنت متصل شوند.
البته از مدتی قبل، افرادی که در خانهی بزرگ زندگی میکنند، به تهیهی کیتهای شبکهی مِش بیسیم (Mesh Network) روی آوردهاند. فناوری شبکهی مِش بیسیم بهمراتب کارایی بهتری درمقایسهبا تجهیزاتی مثل اکسسپوینتها دارد. برای آشنایی بیشتر با فناوری شبکهی مِش بیسیم، میتوانید وارد این مقاله در زومیت شوید.
تمامی روترها درگاه اترنت دارند؛ اما بسته به اندازه و نوع روتری که از بازار تهیه میکنید، این درگاهها ممکن است چندان زیاد نباشند و نتوانید تمامی کامپیوترهای خود را به آنها متصل کنید. این موضوع بهویژه در عصر فعلی میتواند دردسرساز شود؛ چراکه در دورهی خانههای هوشمند زندگی میکنیم و وسایل این گونه خانهها، معمولا به درگاههایی مثل اترنت نیازمند هستند.
اگر تمامی درگاههای اترنت موجود در روترتان را دستگاههای مختلف استفاده کنند و دیگر درگاهی باقی نماند، سوییچ (Switch) وارد کار میشود و میتواند درگاههای اترنت بیشتری به روتر اضافه کند تا ازاینطریق، دستگاههای بیشتری به آن وصل شوند. برای این کار فقط کافی است دستگاههای اضافی خود را به سوییچ و سپس، سوییچ را به روتر وصل کنید. بدینترتیب دستگاههای یادشده در شبکهی شما ظاهر خواهند شد.
فایرفاکس سِند، سرویس رایگان و رمزگذاریشده انتقال فایل شرکت موزیلا بهدنبال راهاندازی نسخه آزمایشیاش در اوت ۲۰۱۷، امروز بهصورت رسمی و عمومی شروعبهکار کرد. این سرویس به کاربران دنیای وب اجازه میدهد فایلهایی تا حجم ۲.۵ گیگابایت را ازطریق مرورگر خود به اشتراک بگذارند. سرویس Firefox Send با استفاده از رمزگذاری سرتاسری و لینکی که بهطور خودکار منقضی میشود، از فایلهای کاربران محافظت میکند.
وقتی که موزیلا آزمایش این ابزار ارسال فایل مبتنی بر وب خود را شروع کرد، میزان حجم مجاز اشتراک فایل به یک گیگابایت محدود بود. اکنون نیز تا زمانیکه کاربران برای ایجاد حساب کاربری فایرفاکس خود اقدام نکنند، این محدودیت وجود دارد. با ایجاد حساب کاربری فایرفاکس، امکان اشتراک فایل تا ۲.۵ گیگابایت وجود خواهد داشت.
این سیستم، جایگزینی مناسب برای ایمیل خواهد بود؛ جایی که انتقال فایلهای بزرگ مسئلهساز هستند. فایرفاکس سند همچنین بهعنوان جایگزین حافظههای ابری مانند گوگل درایو و دراپ باکسمناسب خواهد بود؛ چرا که حافظههای ابری حتی اگر با هدف انتقال یک فایل واحد و نه ذخیره یا ویرایش آن به کار گرفته شوند، بازهم وقتگیر هستند.
برای استفاده از این سرویس، شخص ارسالکننده فایل، به وبسایت Firefox Send مراجعه میکند و پس از آپلود فایل موردنظرش، تاریخ انقضایی را برای لینک دانلود فایل قرار میدهد. فرستنده همچنین میتواند قبل از ارسال فایل برایش رمز عبور قرار دهد.
پس انجام این مراحل، فایرفاکس سِند لینکی را در اختیار شخص ارسالکننده قرار میدهد تا آن را برای گیرنده فایل ارسال کند و با کلیک روی این لینک دانلود فایل آغاز شود. براساس گفته موزیلا، شخص دریافتکننده برای دسترسی به فایل نیازی به داشتن حساب کاربری فایرفاکس نخواهد داشت.
طبق گفته موزیلا، این ابزار جدید میتواند برای انتقال فایلهایی مانند اطلاعات مالی، که اشتراکگذاری آنها ممکن است کمی نگرانکننده باشد، در سراسر وب مورد استفاده قرار گیرد.
بااینحال متخصصان امنیت هنوز درباره استفاده از هر ابزاری برای اشتراک فایلهای مهم و حساس ازطریق سرویسهای آنلاین هشدار میدهند؛ زیرا همیشه امکان بروز مشکلاتی در زمینه دسترسی غیرمجاز وجود دارد.
با این وجود، موزیلا یکی از قابلاعتمادترین شرکتها در این زمینه است. گفته میشود که فایرفاکس سِند، بهصورت شخصی و خصوصی طراحی شده است و این یعنی از همه فایلها به خوبی محافظت میشود. موزیلا با طراحی حساب کاربری فایرفاکس، کاربران را از ارسال اطلاعات شخصی مانند گذرواژههایشان برای فایرفاکس بینیاز میکند. بنابر اطلاعیه امروز موزیلا، سرویس فایرفاکس سِند مأموریت دارد که از دادههای کاربران بهصورت کاملا امن و خصوصی حفاظت کند. این اطلاعیه بیشتر به ویژگی اخلاقی این شرکت پرداخته که به اعتقاد آن حریم خصوصی حقی اساسی است.
درهرصورت، متخصصان امنیت قبل از تأیید قابل اعتماد بودن این سرویس، ابتدا باید آن را آزمایش کنند. ازآنجاکه سرویس سِند فایرفاکس بهتازگی بهطور رسمی و عمومی راهاندازی شده، این آزمایش هنوز انجام نشده است.
این ابزار جدید میتواند در جذب کاربران جدید به سمت سرویسهای وب فایرفاکس کمک کند. فایرفاکس قبلا یک مرورگر محبوب بود، اما با روی کار آمدن مرورگرهای پیشفرضی همچون اینترنت اکسپلورر، کروم و سافاری از سوی شرکتهای بزرگتر، سهم بازار آن طی سالهای متمادی کاهش یافت. به هر حال، با افزایش بدگمانی مردم نسبت به شرکتهای بزرگ فناوری همچنین نقضهای مکرر اطلاعات کاربران و کاهش کلی امنیت فضای مجازی، این بهترین زمان ممکن برای فایرفاکس است تا به سکوی قدرت بازگردد. نسخه وب فایرفاکس سِند، امروز با آدرس send.firefox.comراهاندازی شد و در روزهای آتی نیز نسخه بتای نرمافزار اندروید آن عرضه خواهد شد.