لکسا چیست؟
الکسا یک وبسایت معتبر بین المللی می باشد که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و همچنین وب سایتها اقدام به رتبه بندی آنها می نماید. خلاصه و چکیده رتبه بندی الکسا عددی بین ۱ تا چند میلیون می باشد که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت شما بالاتر می باشد.
آیا تا بحال پرسیده اید که سایت الکسا چگونه ترافیک سایتها و رتبه آنها را تعیین میکند. سایت الکسا همانند سایتهای گوگل و یاهو دارای یک نوار ابزار مخصوص به خود است که کاربران میتوانند با نصب آن، از امکانات سایت الکسا استفاده نمایند. یکی از کارهایی که نوار ابزار الکسا انجام میدهد این است که تمام بازدیدهایی را که کاربر انجام میدهد را به سایت الکسا گزارش می دهد. سایت الکسا با توجه به این گزارشها، آمار ترافیک سایت و رتبه آنها را ارائه می کند.
با نصب تولبار الکسا در مرورگر رتبه ی جهانی سایت و نمودار آماری سایت مربوطه نمایان و رسم می شود.
تاریخچه و عملکردهای سایت الکسا
وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نامهای Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسیس شد. نام سایت الکسا برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محلهای دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است.
شرکت الکسا دارای نوار ابزاری میباشد که میتواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر میباشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایتها امکانات فراوانی قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینکهای ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و... همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازههای زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وبسایتها کمک میکند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند.
الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست میآورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت نسخهای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.
آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در می سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راهاندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایتها اقدام کرده است.
برای نصب تولبار الکسا به سایت alexa.com مراجعه کنید
الکسا چگونه کار می کند؟
برای شروع بسیار ساده است. به سایت alexa.com مراجعه کنید. و تولبار الکسا را دریافت کنید و سپس الکسا را نصب کنید. حالا شما به هر سایتی مراجعه کنید اطلاعات مورد نیاز الکسا را به این سایت ارسال می کنید.
بسیاری از متخصصان تجارت الکترونیک بر این باور هستند که اگر سایت شما عضو ۱۰۰ هزار سایت برتر الکسا است، شما ترافیک خوبی دارید.
رتبه ترافیکی الکسا چیست؟
رتبه الکسا یا جایگاه در لیست الکسا بر اساس مجموع بازدیدهای 3 ماه گذشته از یک وب سایت توسط میلیونها کاربری که نوار ابزار یا تولبار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند می باشد، به نحوی که کاربری که نوار ابزار را نصب کرده به هر صفحه ای که سر می زند یک مورد بازدید برای آن صفحه از آن سایت ثبت می شود و با توجه به نوع ورود به صفحه، اینکه از جایی لینک شده یا مستقیم وارد شده و ... این اطلاعات در الکسا ذخیره می شوند.
در اولین گام الکسا یک میزان Reach ریچ و دوم تعداد بازدید از هر صفحه وب در طول روز را محاسبه می کند و اصل رتبه بندی الکسا بر اساس همین 2 مورد است.
Reach در الکسا چیست؟
Reach ریچ میزانی برای اندازه گیری درصد بازدید کل کاربران اینترنت در جهان است.
در مثال پایین ریچ کاربران سایت یاهو در یک هفته اخیر کمتر از 20 درصد و در یکماه گذشته بیش از بیست درصد بوده است. و یعنی در ماه گذشته بیش از 20 درصد از کاربران کل اینترنت از سایت یاهو بازدید داشته اند.
Reach در الکسا درصد بازدید کل کاربران اینترنت در جهان را نشان می دهد
pageviews یا بازدید از صفحات در الکسا چیست؟
الکسا تعداد صفحات بازدید شده توسط بازدید کنندگان سایت را pageviews در نظر می گیرد.
نکته: چندین بازدید از یک صفحه توسط یک کاربر در طول روز فقط یک بازدید محاسبه خواهد شد.
در مثال تصویر پایین تعداد میانگین بازدید صفحات در 3 ماه گذشته حدود 6.8 بوده است:
الکسا تعداد صفحات بازدید شده توسط بازدید کنندگان سایت را pageviews در نظر می گیرد
PageViews/User الکسا چیست؟
PageViews/User الکسا میانگین بازدیدهای منحصر به فرد هر کاربر در طول روز است.
PageViews/User الکسا میانگین بازدیدهای منحصر به فرد هر کاربر را نمایش می دهد
رتبه روزانه ترافیک Daily Traffic Rank الکسا
نمایانگر اطلاعات بازدید صفحات وب سایت در یک روز است:
ترافیک Daily Traffic Rank الکسا نشان دهنده بازدید های صفحات سایت در یک روز است
Bounce Rate بانس ریت در الکسا چیست؟
بانس ریت به طور معمول درصد کاربرانی است که بعد از دیدن یک صفحه از سایت خارج می شوند.
Bounce Rate نشان دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است و هر چه درصد آن کمتر باشد بهتر است.
اگر درصد پرش کاربران یا بانس ریت بالا باشد به این معناست که بازدید کننده های بیشتری بعد از وارد شدن به سایت و بررسی یک صفحه به بازدید سایر صفحات تشویق نشده یا مورد جذابی برای حفظ کاربر در سایت وجود نداشته و کاربران بیشتری بلافاصله بعد از ورود سایت را ترک کرده اند.
بانس ریت در الکسا نشان دهنده جذابیت وب سایت شما می باشد
الکسا چقدر دقیق است؟
اطلاعات مربوط به ترافیک و میزان بازدیدکننده هر وبسایت تنها در اختیار صاحبان وبسایت و افرادی که آنها صلاح میدانند، قرار میگیرد و از این رو دیگران دسترسی به این آمار و ارقام ندارند. پس الکسا چطور ترافیک وبسایتها را محاسبه میکند؟ الکسا از طریق تولبارهایی که بر روی مرورگرهای وب نصب میشود، اطلاعات شمای کاربر را جمعآوری میکند و براساس آنها ترافیک احتمالی وبسایتهای مختلف را محاسبه میکند.
الکسا دقیق نیست اما کارآمد است
فرض کنید که شما تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کردهاید؛ وقتی یک وب سایت را باز میکنید، اطلاعات بازدید شما از آن وبسایت خاص جمعآوری شده و برای الکسا ارسال میشود. پس الکسا به آمار دقیق وبسایتها دسترسی ندارد و نمیتواند اطلاعات صد در صد قابل اعتمادی ارائه کند. اما این سرویس از آنجایی که کاربران بسیاری تولبار الکسا را نصب کردهاند، دقیقترین روش نزدیک به واقعیت را برای رتبهبندی وبسایتها در اختیار دارد و از این رو افراد فعال در حوزه آنلاین پیش از اظهارنظر درباره یک وبسایت، مخصوصاً اگر قرار باشد در آن وبسایت هزینه تبلیغاتی کنند، به الکسا رجوع میکنند.
الکسا ادعا میکند که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار تولبار یا افزونه برای مرورگرهای مختلف وجود دارد که الکسا را در دل خود جای دادهاند. یعنی شاید شما خودتان هم متوجه نباشید که یکی از افزونههایی که نصب کردهاید، کد مربوط به اکسا را نیز در خود جای داده است. البته همه این افزونهها پیش از فعالشدن الکسا، از شما یک بار سؤال میپرسند و تأییدیهی لازم را دریافت میکنند.
پیشتر در وب سایت الکسا خوانده بودم که براساس تخمینی که الکسا میزند، از هر ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده وب، یک نفر تولبار اکسا را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده است و از این رو هر نفری که تولبار الکسا را نصب کرده باشد و از یک وبسایت بازدید کند، الکسا آن را مشابه بازدید ۱۰۰۰ نفر در نظر میگیرد. در حال حاضر این عبارت در وب سایت الکسا درج نشده و شاید کمی کمتر یا بیشتر شده باشد. پس به خوبی میتوان متوجه شد که دیتای الکسا چندان هم دقیق نیست؛ اما بین سرویسهای مشابه، هنوز دقیقترین به حساب مییاد. البته نه برای شمایی که قصد دارید رشد وبسایت خود را تحت نظر بگیرید؛ برای صاحبان وبسایتها، سرویسهای بسیار دیگر وجود دارند که محبوبترین آنها Google Analytics است.
برخی از وبسایتها با تقلب ترافیک جذب میکنند
در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از الکسا برای کسب اطلاعات اولیه در باره وبسایتها استفاده میشود. اما بسیاری از شرکتهای ایرانی، حتی آنهایی که نام و نشانی برای خود دارند، تنها به رتبه الکسای وبسایت مورد نظر خود، اکتفا میکنند و سپس دربارهی تبلیغ نمودن در آن وبسایت، تصمیمگیری میکنند. همین موضوع باعث شده است تا الکسا و کسب رتبه بهتر در آن، برای صاحبان وبسایت اهمیت ویژهای پیدا کند.
راه منطقی کسب رتبه بهتر در الکسا، جذب مخاطب و افزایش ترافیک از طریق تولید محتوای غنی و کاربردی است؛ اما از آنجایی که در ایران زندگی میکنیم، بسیاری از مردم همواره بدنبال میانبر هستند؛ راهی که زودتر رتبه الکسای بهتری داشته باشند. همینجا است که دهها سرویس و روش غیرمنطقی و البته غیراخلاقی شکل میگیرد که از طریق آنها وبسایتها تلاش میکنند تا رتبه الکسای خود را به شکل غیر واقعی بهبود بخشند.
یکی از روش های افزایش رتبه الکسا گذاشتن ابزار الکسا در سایت خودتان است
چگونه رتبه الکسا خود را ارتقاء دهیم؟
اگر می خواهید رتبه خودتان را در الکسا افزایش دهید باید چند قانون ساده را رعایت کنید:
۱- تولبار الکسا را نصب کرده و سپس در سایت خودتان گشت و گذار کنید.
۲- ابزار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید این باعث می شود که کاربران شما که تولبار الکسا ندارند بر روی آن کلیک کنند و نصب کنند.
۳- مقالات مفیدی را بنویسید که صاحبان سایت را جذب کند. و آن را در انجمن هایی که مدیران سایت ها هستند ارسال کنید. آن ها تولبار الکسا را دارند و در صورتی که به سایت شما وارد شوند رتبه الکسا شما بیشتر می شود.
۴- سعی کنید مطالب خود را در سایت های اجتماعی درج کنید.
۵- به کاربران خودتان و دوستانتان اطلاع رسانی کنید که تولبار الکسا را نصب کنند و از سایت شما بازدید کنند. می توانید بنر تولبار الکسا را در سایت خودتان قرار دهید.
۶- در انجمن ها وقتی پستی را ارسال می کنید حتماً آدرس سایتتان را در امضاء خود قرار دهید.
مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا (Alexa)
اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشید، پس از عضویت در آن و ثبت آدرس خود، معمولا باید مدتی بین 1 تا 3 ماه از ثبت سایت شما بگذرد و از طرفی هرچه بازدیدکننده سایتتان بیشتر باشد، شانس شما بیشتر خواهد بود؛ لذا می توان گفت بهترین کار برای کسب رتبه بالاتر در الکسا (البته در سیستم الکسا هرچه عدد شما کم تر باشد یعنی رتبه شما بالاتر است!) تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر و مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است؛ به این ترتیب هر چه که فعالیت شما در وب مستمر و با کیفیت باشد، سایت الکسا نیز اهمیت بیشتری برایتان قائل شده و نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.
اگر مایلید که مدت زمانی در اینستاگرام فعالیت نکنید، نیازی نیست که حساب کاربری خود را به صورت دائمی حذف کنید. بلکه میتوانید حساب کاربری خود را به طور موقت غیرفعال کنید و بعداً مجدد آن را فعال نمایید. بدین ترتیب اطلاعات شما نیز بعد از فعالسازی مجدد حذف نخواهد شد و تصاویر، ویدیوها و دیگر اطلاعات پروفایل شما تنها مخفی میشوند. در این ترفند به معرفی نحوهی غیرفعال کردن موقت حساب کاربری اینستاگرام خواهیم پرداخت.
برای غیرفعال کردن موقت حساب کاربری ابتدا لینک زیر را در مرورگر اینترنتی خود باز نمایید:
https://www.instagram.com/accounts/remove/request/temporary
اگر از شما درخواست نام کاربری و رمز عبور شد، نام کاربری و رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد نمایید.
ترفندهای اینستاگرام
در صفحهی Temporarily Disable Your Account، در قسمت ?Why are you disabling your account، دلیل انجام این کار را انتخاب کنید (میتوانید هر گزینهای را انتخاب کنید).
سپس مجدد رمز عبور حساب کاربری خود را وارد نمایید.
در نهایت بر روی دکمهی Temporarily Disable Account کلیک نمایید و در پیغام تأیید نیز دکمهی OK را انتخاب کنید.
با نمایش پیغام Your account has been temporarily disabled، حساب کاربری شما به طور موقت غیرفعال میشود.
فعالسازی مجدد حساب کاربری اینستاگرام
برای فعالسازی مجدد حساب کاربری خود نیز کافی است مجدد توسط اپلیکیشن اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شوید. حساب کاربری به طور خودکار مجدد فعال میشود. البته اگر بلافاصله بعد از غیرفعالسازی اقدام به ورود کنید ممکن است با پیغام خطا روبهرو شوید. امکان ورود مجدد معمولاً چند ساعت بعد از غیرفعالسازی فراهم میشود.
همچنین لازم به ذکر است شما هفتهای یکبار میتوانید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید.
منبع:tarfandestan.com
تلگرام درست از زمانی که راهاندازی شده با بروزرسانیهای متعدد، همهی کاربران را هیجانزده کرده است. بد نیست به عنوان یک کاربر تلگرامی، بیشتر دربارهی این سرویس رایگان و امن بدانید.
تفاوت گروه با سوپرگروه و کانال
گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که میتوانید از طریق آن، بهراحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیامهای شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگیهای گروه است.
زمانی که یک گروه، به اندازهی ۲۰۰ نفر برسد، شما میتوانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، میتوان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمیتوانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.
در گروه و سوپرگروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید میتوانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و میتوانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید. مدیر ارشد کانال، تنها قادر است بهطور دستی تا ۲۰۰ کاربر را به کانال بیفزاید و بقیهی اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیرهای تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیرقابلنمایش خواهد بود.
چگونه گروه را به سوپرگروه تبدیل کنیم؟
برای این کار کافی است که به بخش اطلاعات گروهی که تعداد اعضای آن به ۲۰۰ رسیده است، بروید. در چنین شرایطی، امکان Upgrade to Supergroup فعال است. با کلیک بر این گزینه، گروه به سوپرگروه تبدیل میشود. روال تصویری ارتقای گروه به سوپرگروه بهصورت زیر است:
در سوپرگروه میتوان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد
در اینجا میبایست بر روی دکمهی آبی بالا کلیک کنید تا پیام دریافت تایید از شما نمایان شود:
افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتبسازی شدهاند
بعد از دریافت این پیام بر روی OK کلیک کنید تا سوپرگروه ایجاد شده و پیام موفقیت نظیر این پیام برای شما ظاهر شود:
امکان عضویت اعضا در سوپرگروه تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکانپذیر است
حالا گروه شما به سوپرگروه تبدیل شده است. با ایجاد سوپرگروه، اعضای جدید قادر خواهند بود تمام مطالب گذشتهی گروه را مشاهده کنند همچنین سوپرگروه بهطور معمول MUTE است. اعلانهای مربوط به عضویت اعضا و ترک گروه توسط اعضا نیز غیرفعال است.
از دیگر تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهدهی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آنها وجود ندارد.
سئو از کجا نخست شد؟ تاریخچه سئو
در ابتدای گذرگاه موتورهای جستجو الگوریتم های بسیار قبل پا افتاده ای داشتند. طرح فروشگاه اینترنتی میموس برای مثال سایت ها را به ترتیب حروف الفبا نمایش می دادند و بعد ها که ترقی بیشتری کردند با توجه به تکرار کلمه کلیدی یا عبارت جستجو شده نتایج را به کاربر نمایش می دادند. مثلا اگر در آن سررسید فردی عبارت طراحی سایت فروشگاهی را جستجو می کرد، یاهو سایتی را نشان می داد که بیشترین تکرار از این عبارت کلیدی را در آن پیدا می کرد. خب این طریق ای زیاد اسقاطی و مبتدیانه بود. فقط کافی بود یک صفحه را پر از کلید واژه طراحی سایت فروشگاهی کنید الی در صفحه نخست یاهو قرار بگیرید.
شاید به نظرتان مسخره بیاید اما این یک واقعیت بود. بگذارید یک تجربه شخصی از آن احیان را برایتان نقل کنم. پسین اوایل آغاز شدن سرگذشت تغییر اسم کنداب فارس بود. بسیاری از شبکه های عربی حاشیه کنداب فارس نام جعلی خلیج عربی را مطرح کردند. به طور طبیعی ایرانیان نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کردند. فعالان وب هم همینطور. یک وبمستر که سئو پیشه هم بود اقدام جالبی انجام داد. یک صفحه پر از عبارت کلیدی کنداب عربی نوشت و به راحتی به بالای نتایج جستجو با این عبارت آمد. اما وقتی وارد سایت می شدید به چند زبان تألیف شده بود نام درست این خلیج، خلیج فارس است.
2- افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتبسازی شدهاند؛ در گروه، مرتبسازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت میگیرد.
3- همچنین در سوپرگروه افراد تنها میتوانند پیامهای خود را پاک کنند. از همه مهمتر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکانپذیر است.
از آنجایی که نسخهی تحت وب تلگرام درون مرورگر اینترنتی شما اجرا میشود، میتوانید از این طریق به آسانی مکالمات را پرینت کرده و یا آنها را PDF کنید.
اپلیکیشن تلگرام بر روی پلتفرمهای مختلفی اجرا میشود. این موضوع و ذخیره شدن مکالمات بر روی سرورهای تلگرام، این امکان را ایجاد میکند تا بتوانید به راحتی چتهای خود با دیگران را به فرمت PDF تبدیل کنید و یا آنها را بر روی کاغذ چاپ کنید. از آنجایی که نسخهی تحت وب تلگرام درون مرورگر اینترنتی شما اجرا میشود، میتوانید از این طریق به آسانی مکالمات را پرینت کرده و یا آنها را PDF کنید.
نحوه کار:
در قدم اول توسط مرورگر اینترنتی خود وارد Telegram Web به آدرس https://web.telegram.org شوید. اگر تاکنون تحت این نسخه وارد حساب خود نشدهاید، نیاز است که نام کشور خود را انتخاب کرده و شمارهی تلفن همراه خود را وارد نمایید تا کد فعالسازی برایتان ارسال شود. پس از وارد کردن شماره تلفن بر روی Next کلیک نمایید. این کد به نسخهی تلگرامی که روی گوشی یا رایانهی خود نصب کردهاید ارسال میشود (البته میتوانید از طریق SMS هم آن را دریافت کنید).
تبدیل مکالمات تلگرام به Pdf
سپس برای تأیید درخواست روی OK کلیک نمایید.
پس از چند ثانیه کد فعالسازی از طریق خود تلگرام برایتان ارسال میشود. اکنون کد را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.
کد فعالسازی تلگرام
اگر مایلید که کد از طریق SMS ارسال شود در این مرحله روی Send code via SMS کلیک کنید.
حال وارد محیط Telegram Web خواهید شد. این محیط کاملاً شبیهسازیشدهی نسخهی گوشی و دسکتاپی تلگرام است.
نسخهی دسکتاپی تلگرام
پس از باز کردن مکالمهی مورد نظر میتوانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+P، پنجرهی Print مرورگر خود را باز کنید. اکنون میتوانید این صفحه شامل کلیه مکالمات را به صورت مجازی در قالب فایل PDF و یا به صورت واقعی بر روی کاغذ چاپ نمایید.
لازم به ذکر است اگر مایلید تنها مکالمات خاصی را چاپ نمایید، آنها را توسط ماوس به حالت انتخاب دربیاورید.
تبدیل مکالمات تلگرام فایل Pdf
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید. اکنون اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنید روی More Settings کلیک کنید و تیک Selection only را انتخاب نمایید.همچنین اگر مایلید فایل به صورت PDF چاپ شود روی دکمهی Change مقابل Destination کلیک کنید و Save as PDF را انتخاب نمایید.
همچنین اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید، پس از انتخاب متن و فشردن کلیدهای Ctrl+P بایستی از محدودهی Print range گزینهی Selection را انتخاب نمایید.اگر مایلید فایل به صورت PDF نیز پرینت شود بایستی نسبت به نصب یک پرینتر مجازی بر روی ویندوز اقدام نمایید.
پیامرسان تلگرام آنقدر میان کاربران ایرانی محبوب است که به معرفی نیاز ندارد. دوست دارید پیامهای ارسال شده در گروهها یا پیامهایی را که برای مخاطبان خود ارسال کردهاید، ویرایش کنید؟ به این ترتیب تا زمانی که فرد مقابل پیام شما را نخوانده باشد میتوانید آن را به متن دلخواه خود تغییر دهید.
نظرتان راجع به مطلع کردن کاربران موردنظر درباره پیام جدیدی که در یک گروه ارسال میکنید چیست؟ دوست دارید یک یا چند کاربر را از پیام ارسالی خود مطلع کنید؟ خوشبختانه نسخه جدید تلگرام این امکانات را در خود جای داده و میتوانید با استفاده از روشهای زیر نسبت به اجرای هرکدام از این قابلیتها اقدام کنید:
ویرایش پیامها
1ـ پیش از هر چیز مطمئن شوید تلگرام خود را بهروزرسانی کردهاید سپس برای ویرایش هریک از پیامهای ارسال شده در گروهها یا صفحات چت خصوصی، انگشت خود را روی پیام موردنظر فشار داده و از منوی بهنمایش درآمده گزینه Edit را انتخاب کنید.
نکته: چنانچه از نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده میکنید میتوانید با کلیک راست روی پیام موردنظر و انتخاب گزینه Edit عملیات ویرایش را اجرا کنید. همچنین با فشار کلید جهتنما به سمت بالا از روی صفحهکلید نیز به آخرین پیام قابل ویرایش خود هدایت شده و این پیام در حالت ویرایش برای شما نمایش داده میشود.
نکته: فراموش نکنید ویرایش پیامهای ارسالی فقط تا 48 ساعت پس از ارسال آنها برای شما مجاز است و کاربر مقابل شما در صورتی پیام ویرایش شده را بهجای پیام اصلی مشاهده میکند که تلگرام خود را بهروز کرده باشد. همچنین پیامهای شما پس از ویرایش با برچسب Edited نمایش داده میشود.
تلنگر به کاربران گروه
چنانچه میخواهید به یک پیام پاسخ دهید یا قصد دارید در گروه پیامی را ارسال کنید و ضمن خطاب به یک یا چند کاربر خاص، آنها را از ارسال پیام خود نیز مطلع کنید، کافی است پیش از نوشتن پیام علامت @ را تایپ کرده و نام کاربر موردنظر را از فهرست کاربران انتخاب کنید. (با تکرار تایپ علامت @ و انتخاب دیگر کاربران میتوانید چند کاربر را در یک پیام مورد خطاب قرار دهید)
با اجرای این فرمان، علاوه بر ارسال پیام در گروه، هشداری برای کاربران موردنظر شما ارسال میشود و نکته جالب توجه این که این هشدار در صورتی که گروه برای کاربر در حالت بیصدا باشد نیز برای او ارسال خواهد شد.