روشهای مدیریت زمان
خیلیها وقتی کاری بهشان سپرده میشود در حالی که زمان دارند آنقدر دست دست میکنند تا به لحظات آخر مهلت میرسند. حتماً اصطلاح دقیقه نودی را شنیده اید که به این افراد اطلاق میشود. البته بعضی هم این زمان تعیین شده را رد میکنند و دیگر به عنوان افراد بدقول شناخته میشوند که نمیشود روی کار و زمان بندیشان حساب کرد. هر دوی اینها باعث میشود در کار فرد قابل اعتمادی نباشید. حتی اگر در دقایق آخر کار را به پایان برسانید و تحویل دهید بهدلیل عجله احتمال اشتباه بالاست.
اگر از این افراد هستید و دوست دارید روش کاریتان را عوض کنید بد نیست نگاهی به این موارد بیندازید و سعی کنید آنها را رعایت کنید:
اگر زمان بندی کارها دست خودتان است سعی کنید زمانهای محدودتر را در نظر بگیرید
برای انجام کارهای محول شده مثلاً به جای یک ماه یک هفته زمان در نظر بگیرید. این زمان را در جایی که همیشه مقابل دیدتان است بنویسید و قرار دهید تا مجبور شوید کار را در همین زمان انجام دهید. به این ترتیب انگیزهتان برای انجام کار بیشتر میشود و در زمان مناسب کار را انجام میدهید.