حتما خیلی این جمله را شنیده اید که زمان بندی اهمیت زیادی دارد یا زمان بندی مهم ترین عامل در مدیریت زمان و ایجاد نظم در زندگی و کسب و کار است ولی تا به حال در مورد زمان بندی و چگونگی انجام آن توضیح روشنی ارائه نشده و همه فکر می کنند زمان بندی، یعنی ساعت شش بیدار شوید، ساعت هفت صبحانه بخورید، ساعت هشت ایمیل ها را چک کنید یا ساعت نه، فلان جلسه را بروید و ...
ولی در واقع زمان بندی یعنی داشتن شناخت درستی از خود و امکانات و زمان موجود و هنر استفاده صحیح از آن. حالا که همه به اهمیت این موضوع اشاره می کنند، شما چگونه زمان بندی را تعریف می کنید؟ چگونه آن را در جهت افزایش کارآیی و بهره وری بیشتر به کار می بندید؟ راه های زمان بندی که در دوره های مدیریت زمان گفته می شوند و بر اساس زمان ساعت هستند، مفید نیستند و هیچ کارآیی برای شما ندارند.